Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawsezx
3 mm Cold rolled stainless steel r vl karossen gjord av inte aluminium.

Du har rtt, hade missfrsttt dr och trodde det var ngon ny typ av legering som anvndes.
Citera
2019-11-26, 13:21
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Framfrallt lter det hftigt att samma material anvnds i en rymdfrja.

Fast inte lika hftigt som i en diskbnk?
Citera
2019-11-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ja? Det betyder inte att den billigaste Cybertrucken kommer kosta 700 tkr.

Den billigaste Cybertrucken ska kosta $39,900 i USA. Den billigaste Model 3 (SR+) kostar $39,400 i USA. Nstan exakt samma allts. I Sverige kostar SR+ 549 900:-.

Long Range kostar $48,490. Vilket nstan r exakt detsamma som Cybertruck med fyrhjulsdrift som ska kosta $49,900. I Sverige kostar en sn Long Range frn 659 900:-. (Ingen tvingar dig att vlja rd frg)

Dr har du hgst sannolikt priserna p Cybertrucken i Sverige. Vrstingen hamnar nog runt 950 000:-.

SR, vem vljer den? Knns som bortkastade pengar. Ska man nd punga ut med s mycket som en Tesla kostar s knns det slseri att vlja den enklaste och smsta modellen, men sg att jag nd gr det och jag gillar inte vita bilar utan vljer en annan frg, s blir det nd 570 780 kr. D har jag inte gjort ngot annat tillval p den utom att byta frg.

Men som sagt, mer rimligt r att man hamnar p 700 000 kr nr man vljer long range. Valde nu long range med vinterdck och annan frg och hamnade d p ca 703 000 kr.
Citera
2019-11-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
SR, vem vljer den? Knns som bortkastade pengar. Ska man nd punga ut med s mycket som en Tesla kostar s knns det slseri att vlja den enklaste och smsta modellen, men sg att jag nd gr det och jag gillar inte vita bilar utan vljer en annan frg, s blir det nd 570 780 kr. D har jag inte gjort ngot annat tillval p den utom att byta frg.

Men som sagt, mer rimligt r att man hamnar p 700 000 kr nr man vljer long range. Valde nu long range med vinterdck och annan frg och hamnade d p ca 703 000 kr.

Vad fan snackar du om? Debatten r vl vad vi kan frvnta sig oss att en Cybertruck kommer kosta i Sverige?
Citera
2019-11-26, 18:27
Medlem
Citat:
Vad fan snackar du om? Debatten r vl vad vi kan frvnta sig oss att en Cybertruck kommer kosta i Sverige?

Precis och det var min pong, att eftersom Model 3 har liknande pris i USA som Cybertruck s lr priserna i Sverige bli ungefr det samma som Model 3, om inte mer om de var lngsamma att uppdatera priserna efter den mycket svaga kronan, i s fall kanske det bli hgre pris, men nu r det ju nd ett tag kvar tills den kommer ut, s kronan kan ju terhmta sig ocks.

Den som lever fr se.
Citera
2019-11-26, 19:12
Medlem
Citat:
Precis och det var min pong, att eftersom Model 3 har liknande pris i USA som Cybertruck s lr priserna i Sverige bli ungefr det samma som Model 3, om inte mer om de var lngsamma att uppdatera priserna efter den mycket svaga kronan, i s fall kanske det bli hgre pris, men nu r det ju nd ett tag kvar tills den kommer ut, s kronan kan ju terhmta sig ocks.

Den som lever fr se.

Men du jiddrar om att du inte vill ha en vit bil osv. Cybertrucken finns bara i borstat stl.
Citera
2019-11-26, 19:35
Medlem
Citat:
Den billigaste Cybertrucken ska kosta $39,900 i USA. Den billigaste Model 3 (SR+) kostar $39,400 i USA. Nstan exakt samma allts. I Sverige kostar SR+ 549 900:-.
Den billigaste Model 3 skulle kosta $35000, s det utlovade priset r 14% hgre den hr gngen. Vad den nya bilen kommer att kosta nr den finns att kpa har vi ingen aning om.
Citera
2019-11-26, 20:09
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Den billigaste Model 3 skulle kosta $35000, s det utlovade priset r 14% hgre den hr gngen. Vad den nya bilen kommer att kosta nr den finns att kpa har vi ingen aning om.

En annan del i ekvationen r att Tesla ska bygga en ny Gigafactory i Tyskland. Tittar man p Gigafactory 3 som ligger i Shanghai s kan man nog rkna med ett r frn att spaden stts i backen tills fabriken producerar bilar.
Citera
2019-11-26, 20:18
Medlem
Citat:
Men du jiddrar om att du inte vill ha en vit bil osv. Cybertrucken finns bara i borstat stl.

Jag har aldrig sagt att jag vill ha en cybertruck. Vi jmfr priser hr. Jag sa att eftersom Model 3 kostar nrmare 700 000 kr om man inte vill ha den klenaste modellen s lr Cybertruck ha liknande pris hr frutsatt att kronans vrde inte frndrar sig fr mycket.
Citera
2019-11-28, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Tesla har uppenbarligen inatt lanserat en pickup som drivs av el. En mrklig skapelse.

https://alltomelbil.se/tesla-cybertruck-ar-har/

Vem kan tnkas kra det hr bket i Sverige? Skogshuggare och jgare? Det skulle vara riktigt komiskt att se den p en vanlig vg i storstan.

Just nu r jag skeptisk, men det var jag om stuprrsjeans ocks. Kanske vxer den p en, eller s blir det en flopp.

Jag hade ltt kpt en, men min budget rcker inte, den har det nya utseendet typ Mars och ker man runt i en sn s r man kung p gatan, nuff said.
Citera
2019-11-28, 02:42
Medlem
kato85s avatar
Fr att citera introt till Blade Runner:

"Los Angeles, November, 2019"
Citera
2019-11-28, 17:41
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag vill ha en cybertruck. Vi jmfr priser hr. Jag sa att eftersom Model 3 kostar nrmare 700 000 kr om man inte vill ha den klenaste modellen s lr Cybertruck ha liknande pris hr frutsatt att kronans vrde inte frndrar sig fr mycket.
Det r olika skatter och tullar p bilar och pick-uper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in