Citat:
Ursprungligen postat av
299792458
Palmemordet är ett nationellt trauma, ett öppet sår i den svenska folksjälen, som inte läker. Den hittills resultatlösa mordutredningen måste ses som ett av de största misslyckandena i svensk rättshistoria. Sverige måste få en lösning på detta 33 år långa trauma för att kunna läka och gå vidare. Vi får aldrig acceptera att ett statsministermord lämnas ouppklarat, SGDF
Bevekelsegrund: Kärlek, jag älskar Sverige.
Det finns ju en mikroskopisk möjlighet att du har fel, och att killen får lida för det. Man kan tänka sig att galningar kommer med vetelängder, eller värre, ringer och lägger på, skickar obehagliga meddelanden, etc etc.
Jag kan inte bevisa att du har fel, men förutom din logiska slutsats utifrån att ha läst FUP, och vittnesförhör och annat, så saknas ju t ex vapenbiten. Vad jag förstår så finns varken licens eller skytteklubb eller något i närheten?
Jag är också troende i skuldfrågan, men jag lämnar öppet för potentiella galningar som redan förekommer i utredningsmaterialet.
Vad jag förstår så gör du inte detsamma. Och även om det logiskt sett verkar stämma, måste det då vara så, är alla andra möjligheter utraderade per automatik?
Det KAN alltså inte vara en helt okänd GM, och vi får det vi har i dokumentväg?
Jag fascineras över den vissheten. Nästan alla intresserade verkar drabbas av den. Så ja, du har rätt, såret verkar stort.
Varför lämnar NF överhuvudtaget ett vittnesmål? Det är kanske en mer seriös fråga.