2019-12-09, 20:29
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Palmemordet är ett nationellt trauma, ett öppet sår i den svenska folksjälen, som inte läker. Den hittills resultatlösa mordutredningen måste ses som ett av de största misslyckandena i svensk rättshistoria. Sverige måste få en lösning på detta 33 år långa trauma för att kunna läka och gå vidare. Vi får aldrig acceptera att ett statsministermord lämnas ouppklarat, SGDF

Bevekelsegrund: Kärlek, jag älskar Sverige.

Du glömde svara på sista frågan som SGDF ställde....
Citera
2019-12-09, 21:02
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Du glömde svara på sista frågan som SGDF ställde....
Sådana oseriösa frågor och svar, hör hemma i andra trådar

Källor:

(FB) Kanye West Erkänner Att Han Sålt Sin Själ Till Djävulen!!!

(FB) Inga straff för offentligt erkända brott?

(FB) Gävlebocken 2009
Citera
2019-12-09, 21:10
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Fast där har du fel. En stor del av nuvarande Sverige var inte ens födda när Palme mördades och än mindre vet vem han var - eller rättare sagt, är uppfostrade genom S-Sverige att tro att Palme var någon slags halvgud. Tiden läker alla sår som det sägs.
Veckans brott februari 2018

Camilla Kvartoft: "förstår du vilka starka känslor du spelar med än då, när du går ut och säger att du är övertygad om att ni kan lösa mordet?"

Krister Petersson: "ja"
Citera
2019-12-09, 21:15
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Veckans brott februari 2018

Camilla Kvartoft: "förstår du vilka starka känslor du spelar med än då, när du går ut och säger att du är övertygad om att ni kan lösa mordet?"

Krister Petersson: "ja"

Du tror säkert att det där ska betyda något men tyvärr, det gör det inte.
Citera
2019-12-09, 22:01
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Palmemordet är ett nationellt trauma, ett öppet sår i den svenska folksjälen, som inte läker. Den hittills resultatlösa mordutredningen måste ses som ett av de största misslyckandena i svensk rättshistoria. Sverige måste få en lösning på detta 33 år långa trauma för att kunna läka och gå vidare. Vi får aldrig acceptera att ett statsministermord lämnas ouppklarat, SGDF

Bevekelsegrund: Kärlek, jag älskar Sverige.

Det finns ju en mikroskopisk möjlighet att du har fel, och att killen får lida för det. Man kan tänka sig att galningar kommer med vetelängder, eller värre, ringer och lägger på, skickar obehagliga meddelanden, etc etc.

Jag kan inte bevisa att du har fel, men förutom din logiska slutsats utifrån att ha läst FUP, och vittnesförhör och annat, så saknas ju t ex vapenbiten. Vad jag förstår så finns varken licens eller skytteklubb eller något i närheten?

Jag är också troende i skuldfrågan, men jag lämnar öppet för potentiella galningar som redan förekommer i utredningsmaterialet.

Vad jag förstår så gör du inte detsamma. Och även om det logiskt sett verkar stämma, måste det då vara så, är alla andra möjligheter utraderade per automatik?

Det KAN alltså inte vara en helt okänd GM, och vi får det vi har i dokumentväg?

Jag fascineras över den vissheten. Nästan alla intresserade verkar drabbas av den. Så ja, du har rätt, såret verkar stort.

Varför lämnar NF överhuvudtaget ett vittnesmål? Det är kanske en mer seriös fråga.
Senast redigerad av SGDF 2019-12-09 kl. 22:03.
Citera
2019-12-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ja jag tror rätt signalement på GM är "yngre man, klädd i en blå täckjacka" (utlarmades från bil 2520) med mörk stickad mössa (FUP 108, 295, 362)

Det är bara Lars Jeppsson som ser gubbe med keps (FUP 479, 481, 504, 511, 512, 513, 514, 545)

Om jag förstår dig rätt så utgår du i den teori från att Jeppsson inte såg GM utan en totalt oskyldig skandiaman. Frågan är då, vart befann sig och rörde sig GM de första 30 sekunderna efter mordet?
Citera
2019-12-09, 22:45
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Det finns ju en mikroskopisk möjlighet att du har fel, och att killen får lida för det. Man kan tänka sig att galningar kommer med vetelängder, eller värre, ringer och lägger på, skickar obehagliga meddelanden, etc etc.

Jag kan inte bevisa att du har fel, men förutom din logiska slutsats utifrån att ha läst FUP, och vittnesförhör och annat, så saknas ju t ex vapenbiten. Vad jag förstår så finns varken licens eller skytteklubb eller något i närheten?

Jag är också troende i skuldfrågan, men jag lämnar öppet för potentiella galningar som redan förekommer i utredningsmaterialet.

Vad jag förstår så gör du inte detsamma. Och även om det logiskt sett verkar stämma, måste det då vara så, är alla andra möjligheter utraderade per automatik?

Det KAN alltså inte vara en helt okänd GM, och vi får det vi har i dokumentväg?

Jag fascineras över den vissheten. Nästan alla intresserade verkar drabbas av den. Så ja, du har rätt, såret verkar stort.

Varför lämnar NF överhuvudtaget ett vittnesmål? Det är kanske en mer seriös fråga.
Det är en följd av utmärkt polisarbete. Polisen "läckte" att Lisbeth tycktes känna igen GM från Gamla stan. Han förstod då att utredningen skulle identifiera honom och misstänka honom för mordet. Han gick därför till polisen och sa att han mötte makarna Palme längre norrut på Sveavägen vid Bonnierhuset. Att makarna Palme gick längs med Bonnierhuset, var också något han läste i tidningarna 2 mars.
Citera
2019-12-09, 23:02
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Om jag förstår dig rätt så utgår du i den teori från att Jeppsson inte såg GM utan en totalt oskyldig skandiaman. Frågan är då, vart befann sig och rörde sig GM de första 30 sekunderna efter mordet?
Ja, Skandiamannen eller någon annan gubbe med keps.

GM, efter ca 10 sekunders vistelse på mordplatsen, sprang han uppför trappan (om Hans Johansson såg rätt) alternativt Luntmakargatan norrut, utan att Lars Jeppsson såg honom.
Senast redigerad av 299792458 2019-12-09 kl. 23:07.
Citera
2019-12-09, 23:34
Medlem
Citat:
Det är en följd av utmärkt polisarbete. Polisen "läckte" att Lisbeth tycktes känna igen GM från Gamla stan. Han förstod då att utredningen skulle identifiera honom och misstänka honom för mordet. Han gick därför till polisen och sa att han mötte makarna Palme längre norrut på Sveavägen vid Bonnierhuset. Att makarna Palme gick längs med Bonnierhuset, var också något han läste i tidningarna 2 mars.

Du menar att polisen läckte för att ge din misstänkte gm chansen att hitta på en lögn.
Då hade det väl varit mycket bättre om polisen inte läckt alls.
Citera
2019-12-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ja, Skandiamannen eller någon annan gubbe med keps.

GM, efter ca 10 sekunders vistelse på mordplatsen, sprang han uppför trappan (om Hans Johansson såg rätt) alternativt Luntmakargatan norrut, utan att Lars Jeppsson såg honom.

LJ hör skotten och hör fotstegen komma mot honom och ser och hör att en person springer förbi honom. Hur ska han ha missat att det är två personer som springer, i vad som skulle behöva vara ganska tät följd om din teori stämmer. Dessutom stämmer det extremt dåligt med andra vittnesmål, som inte alls ser två personer rusa in på Tunnelgatan. Janne Flashs vittnesmål är väl det enda som inte är jättelångt från ditt scenarie, men kan inte få det till annat att han missuppfattat något, alt medvetet talar osanning. När det gäller en så central punkt är det betydligt mer troligt att ett vittne har fel och 10-15 har rätt, än tvärtom. Dessutom stämmer hans signalement väl också rätt dåligt på skandiamannen, som skulle vara den han sett om du hade rätt. (Såvida inte skandiamannen eller någon annan oskyldig några sekunder skotten rusade in på Tunnelgatan, men där går väl gränsen för vad som är totalt orimligt). Men framförallt. Hur ska Delsborn kunna missa att två personer svänger in på Tunnelgatan? Anna H? Björkman och LP visserligen chockade på olika sätt bör också se det. Även IM för den delen. SE säger ju inte ens själv att han jagade mördaren, han var ju om man ska tro honom själv fullt upptagen med att rädda livet på Palme första tiden efter skotten. Sprang in på Tunnelgatan säger han sig ju inte gjort förrän polisen kom redan gjort det ett par minuter senare.
Senast redigerad av jenlov 2019-12-09 kl. 23:56.
Citera
2019-12-10, 00:00
Medlem
SGDFs avatar
Citat:

Då är ju saken klar, vattentätt. Enligt Stocklassa, som iofs också tror att han har rätt, så är KP sjukskriven. Jag köper en vetelängd, jag tänker fika redan innevarande år.
Citera
2019-12-10, 00:02
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
LJ hör skotten och hör fotstegen komma mot honom och ser och hör att en person springer förbi honom. Hur ska han ha missat att det är två personer som springer, i vad som skulle behöva vara ganska tät följd om din teori stämmer. Dessutom stämmer det extremt dåligt med andra vittnesmål, som inte alls ser två personer rusa in på Tunnelgatan. Janne Flashs vittnesmål är väl det enda som inte är jättelångt från ditt scenarie, men kan inte få det till annat att han missuppfattat något, alt medvetet talar osanning. När det gäller en så central punkt är det betydligt mer troligt att ett vittne har fel och 10-15 har rätt, än tvärtom. Dessutom stämmer hans signalement väl också rätt dåligt på skandiamannen, som skulle vara den han sett om du hade rätt. (Såvida inte skandiamannen eller någon annan oskyldig några sekunder [u]före[u] skotten rusade in på Tunnelgatan, men där går väl gränsen för vad som är totalt orimligt). Men framförallt. Hur ska Delsborn kunna missa att två personer svänger in på Tunnelgatan? Anna H? Björkman och LP visserligen chockade på olika sätt bör också se det. Även IM för den delen. SE säger ju inte ens själv att han jagade mördaren, han var ju om man ska tro honom själv fullt upptagen med att rädda livet på Palme första tiden efter skotten. Sprang in på Tunnelgatan säger han sig ju inte gjort förrän polisen kom redan gjort det ett par minuter senare.

"Expressen möter Jeppsson, som sällan ger intervjuer, på ett kafé i centrala Stockholm. Han pekar nu ut den så kallade Skandiamannen, Stig Engström, som den person han troligen såg fly efter mordet"

källa: https://www.expressen.se/nyheter/pal...-som-mordaren/

Förhörare: Ser du någon som springer efter den här mannen?
Charlotte Liljedal: Ja, jag såg, det var någon som sprang efter en bit men sedan hade jag mina blickar riktade åt ett helt annat håll.

källa: FUP 136
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in