Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
Varfr skulle jag tro att jag strkt Gores och/eller Thunbergs trovrdighet? Ingen av dem r ngot annat n "budbrare" som lyfter fram budskap som inte har med deras egen trovrdighet att gra utan r resultaten av andras.
Att du lyfter fram just dem tyder vl visserligen p att du enbart ser detta ur ett politiskt perspektiv och inte ett vetenskapligt...
Jo, "vetenskapliga berkningar" r just sanningen i sig, tills dess de har motbevisats. Det r just det som gr dem till "vetenskap" och inte bara "tro".
Well, vilken klimathysteriker det r du vnder dig till nr du citerar mig vet jag inte. Men jag r definitivt inte vertygad om att det r ngot klimatkris p gng.
Jag delar definitivt inte Greta Thunbergs vertygelser (Inte Al Gores heller fr den delen.) men det r vl med dig som med mnga andra panikslagna lirare som ftt sin vrldsbild ifrgasatt... Det r lttare att se flisan i ngon annans ga n bjlken i sitt eget och allt snt dr.
Att det finns folk som varken tror p det ena eller det andra nr det kommer till klimatfrndringarna och drmed str utanfr bde "klimathysterin" och "klimatfrnekandet" har aldrig slagit dig, va?
Verkligheten r vldigt sllan helt svart-vit och "enkla lsningar" funkar inte alltid p komplexa "problem". Att du tror att det hela r en frga om "vi och dom" visar vl p hur enkelsprigt ditt tnk r om ngot...
Det r nog ingen fara med planeten, det r inte den som har problem det r mnskligheten som har det.
r du frvnad ver att folk lyssnar p Thunberg nr majoriteten av alla med samma mjligheter till informationsspridning som hon har lgger strre delen sin tid i rampljuset och det mesta av sin energi p navelskderi?
EXAKT! Greta och Al Gore har med politik att gra. Politik och propaganda, inte vetenskap. Du dremot har frst sttt fr att Greta och vetenskap kan kopplas ihop. Nu visar du sjlv att det inte hller.
Om jag r frvnad att folk lyssnar p Greta Thunberg? Inte srskilt, det verkar ju vara s som folk fungerar. Folk verkar inte fungera som s att de ifrgastter henne, vad hon pstr och folk verkar inte fundera vilka som str bakom henne. Tyvrr.
Och hrrdu. jag vet sjlv hur "vetenskap" utnyttjas. terkommande exempel: inflation mtes och anses vara lg. Jag vet att det r stor lgn alltihop. Du skulle bara veta hur mnga som anser det politiskt motiverade sttet att mta inflation som sanning nr det inte r ngon sanning. Du lyckas inte vinna ngon som helst trovrdighet hos mig. Detsamma gller Greta Thunberg och Al Gore. S pyttsan! Charlataner och uppviglare!
Det blir mina sista ord med dig.