Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-12, 20:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Är du dum i huvudet? Om 10000 inte flyger betyder det inte att dessa sparar CO2.
Planen flyger ändå, kanske med fler tomma platser. Och Greta bevisar bara att alternativen kan vara ännu värre. Bilen måste ju tillbaka t.ex?

Nej. Så fungerar det inte.

Om efterfrågan på flygstolar minskar, då ändrar flygbolagen på sina tidtabeller och minskar antal avgångar.

Alternativt så byter de till mindre plan (om det är möjligt).
2019-12-12, 20:48
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granskadupplysning
Tragiskt öde att du blev född. Ja det säger jag med gott samvete för det är samma nivå på er. Ett hyperbegåvat barn som har gjort mer som ungdom än vad hela eran släkt skullr ha gjort på 1000 år och ni sitter bara och fjantar er.

Ni är som Åkesson: Greta borde gå i skolan så hon fick kunskap. Så har hon de faktum högsta betyg.

Tragiskt att din mamma blev född till en hora. Och här är samvetet oxå gott.
Du snackar om nivå men försöker slå så lågt det bara går, delar du dna med Greta?

Att hon är hyperbegåvad förstår jag inte hur du kommer fram till då hon faktiskt är handikappad.
Jag är rätt trött på att argumentera emot men vad har Greta gjort som någon annan tonåring med rika föräldrar inte hade kunnat göra menar du?

Greta borde fortsätta sin utbildning för hon ligger redan efter sina klasskamrater och att vara halvdum utan gymnasiekompetens tar henne inte långt i livet.
2019-12-12, 20:52
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du tror inte möjligen att flygbolagen har så mycket affärssinne att de drar ned på flygningar om antalet passagerare minskar?

Naturligtvis. Och då minskar konkurrenskraften om t.ex nån ort saknar flygförbindelse.
Så i längden förlorar man på detta.

Men detta är ju Gretas plan. Man ska resa lika mycket som på medeltiden.
2019-12-12, 20:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Naturligtvis. Och då minskar konkurrenskraften om t.ex nån ort saknar flygförbindelse.
Så i längden förlorar man på detta.

Men detta är ju Gretas plan. Man ska resa lika mycket som på medeltiden.

Och med man menade du förstås alla utom de goda som Greta och hennes kompisar, hon får gärna flyga besättningar fram och tillbaks över Atlanten eftersom hon är så viktig.
2019-12-12, 20:59
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Tillståndet i hennes bil är förfan en sanitär angelägenhet mer än miljö.

Fyfan som det ser ut riktigt äckligt. Skräp överallt matrester öppnade och lämnade.

Har Greta en bil? Fick hon behålla den där Teslan som Arnold Schwarzenegger lånade ut eller vadå?

Smart miljötänk där. Greta har minst två år kvar till kortet, vilket antingen innebär att bromsarna rostar fast och slitdelar kommer få bytas, eller att massa onödiga mil kommer spenderas till övningskörning. Vidare är det en bil med oerhörd efterfrågan, så att hon inte passar den vidare för att förhindra en ny att byggas, och själv nöjer sig med ett etanoldrivet lik från skroten, det övergår tom förståndet hos en "klimatförnekare".

Har inte haft så klar bild av Greta tidigare, men hon verkar mer och mer framstå som är en ung klimathycklarkopia av Åsa Romson.
Senast redigerad av avc 2019-12-12 kl. 21:25.
2019-12-12, 21:17
Medlem
Greta behöver lite stöd för, att komma igång tidigare med att skriva sina tal.

Times hade nu i sitt stora reportage en bra bild, när Greta äntligen satt i tågsängen och började skriva för hand på sitt tal i sin anteckningsbok.

Reportaget bekräftar nu, att det var kaos på nattåget. Det var sådan svår trängsel och så många kameror, att Greta till slut var tvungen att rymma och hoppade då rakt in i restaurangvagnens personalkök! (Enligt reportaget)

Allt det här gjorde att det tog mycket lång tid tills Greta kunde leta upp sin tågsäng och börja skriva!
2019-12-12, 21:23
Medlem
leifhookers avatar
https://zh-prod-1cc738ca-7d3b-4a72-b...?itok=pz_lK6H7

Denna bild fick mig att tänka lite vad Trump hade för avsikt med twiten

Gå och se en film med en vän. Har Greta några vänner? Verkar inte så. Strejkade ensam t.ex.
2019-12-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Men va, har Greta en bil? Fick hon behålla den där Teslan som Arnold Schwarzenegger lånade ut eller vadå?

Bra miljötänk där. Hon har minst två år kvar till kortet, vilket antingen innebär att bromsarna rostar fast och slitdelar kommer få bytas, eller att massa mil kommer spenderas till totalt meningslös övningskörning. Vidare är det en bil med oerhörd efterfrågan, så att hon inte passar den vidare för att förhindra en ny att byggas, och själv nöjer sig med ett etanoldrivet lik från skroten, övergår tom förståndet hos en "klimatförnekare". Verkligen sunt miljötänk där.

Greta har samma rätt som vem som helst att ta körkort. Eftersom hon gillar att resa, och är självständig, gissar jag att hon gärna vill ta ett körkort.

Då hon har fyllt 16 år har hon rätt att börja övningsköra omedelbart i Sverige, efter att ha fått sitt körkortstillstånd och en godkänd handledare. Ofta blir en förälder handledare.

Däremot lär elbil vara enda möjliga för henne. Hoppas bara att medtrafikanterna kan köra utan att hoppa högt, när de får se Greta bakom en ratt!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-12 kl. 21:35.
2019-12-12, 21:48
Medlem
Citat:
https://zh-prod-1cc738ca-7d3b-4a72-b...?itok=pz_lK6H7

Denna bild fick mig att tänka lite vad Trump hade för avsikt med twiten

Gå och se en film med en vän. Har Greta några vänner? Verkar inte så. Strejkade ensam t.ex.

Greta sa i en intervju för ett tag sedan, att innan strejkerna började, hade hon inget socialt liv alls. Fortfarande har jag inte mycket till socialt liv la hon då till. Har för mig att denna intervju var i somras.

Tror att Greta är mycket försiktig med att skaffa vänner, och att det tar lång tid innan hon börjar våga lita på någon. Den svåra tidigare mobbningen har tyvärr satt sina djupa märken i Greta. Detta är mycket vanligt för tidigare mobbade!

Hon har nu även det klassiska problemet för kändisar, Vill hen vara med mej för att hen verkligen bryr sej om mej, eller vill hen bara vara med mej för att jag är så känd!?
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-12 kl. 21:51.
2019-12-12, 21:51
Medlem
Flaskbackares avatar
Jag är lite svängd så jag måste fråga, vad är skillnaden på om Greta tar flyget över Atlanten eller om hennes besättning gör det istället?
2019-12-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag är lite svängd så jag måste fråga, vad är skillnaden på om Greta tar flyget över Atlanten eller om hennes besättning gör det istället?

Greta har sagt att hon seglar som en protest mot, att det är så svårt att leva klimatvänligt! Hon vill visa det orimliga i att det är så svårt att vara klimst- och miljövän!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-12 kl. 21:59.
2019-12-12, 21:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Söker du konstant efter partiskt bevis, har du provat opartiskt eller blir det för mycket att hantera?

Du är sur för att Forbes eller Time inte skriver om dig?

Tyvärr. Det är sånt som du får ta. Alla kan inte bli omskrivna i media. Det är bara förunnat vissa, dvs de som har något som media vill ha. Som t.ex Greta:

https://api.time.com/wp-content/uplo...ar-2019-03.jpg

Både Time och Forbes anser att Greta är en av världens mest inflytelserika personer. Och med tanke på det enorma mediauppbåd som skapas där hon drar fram, så verkar det vara ganska många som anser det. I Madrid slog Greta ett rekord:

Citat:
Record of accreditations in Casa Encendida. At the press conference that at 16.30 will give the Swedish activist Greta Thunberg in Madrid are 420 journalists, according to the Montemadrid Foundation, which manages the Casa Encendida. Since its opening in 2002, there has never been so much media attention for an event in this cultural space.

https://spainsnews.com/the-demonstra...-live-society/

Sedan nämner du partiskhet / opartiskhet. Nej, helt opartisk media är svårt att hitta. Det är också svårt att definiera. Det närmaste man kommer är väl seriösa naturvetenskapliga tidskrifter som ser på saken på ett annat sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in