Citat:
Ursprungligen postat av
Kaldera
En vanföreställning, en förenkling av en komplex verklighet som är för omfattande att ta in och som genom att ständigt upprepas här i forum stärks.
De samhällsproblem som vi alla engagerar oss i här, löses inte m så förenklade teser.
Lätt att hänge sig åt dikotomt tänkande när man har en knapp utbildning. Tyvärr kommer inte det att hjälpa oss!
Men säkert oundvikligt: kulturen vi tydligen lägger tid på att diskutera är de oomkullrunkeligen att betrakta som efterbliven i många avseenden, och de som därur inhämtat sitt kulturella/sociala synsätt är ju sällan ens på medioker grundskolenivå kunskapsmässigt, bland annat hemsöks de ofta av "dikotomtar på loftet", en åkomma med ytterst dyster prognos vars insjuknande i allmänhet inleds på nyss nämnda loft. Hybris, pinsamt övertydlig projicering, en fäbless för filibustrande...spänn av, allt jag skrev var:
"Nä, de drivs mer av "heder" än någon annan" vilket föranledde dig att efter erfoderlig "research" återkomma med ett:
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaldera
Den som kan googla kan hitta källa...Det är sen gammalt!
Stöttar upp dig här, lotsar dig till en källa...börja m google
Nck.uu.se
Kunskapsbanken Uppsala universitet ämnesguider
Våld i nära relationer
Dödligt våld mot kvinnor
Citerar...Det betyder att jag skriver av delar av rapporten här ordagrant inom citattecken som ser ut så här " "
"I rapporten om dödsfallsutredningar 2016-2017 ingick 21 dödsfall som rör vuxna. Av dessa var 19 offer kvinnor. I 20 av de 21 fallen var förövaren man. Av alla offer hade 17 utsatts för våld före gärningen, och 14 hade dödshotats. I 15 av 19 fall då offret dödats av en partner skedde detta i samband med en separation.
Hälften av förövarna hade psykisk ohälsa, hälften hade missbruksproblem och en fjärdedel hade tidigare dömts för våldsbrott mot närstående.
I fyra fall ansågs gärningsmännen ha haft ett hedersmotiv.,"
Det fetade först: "Citationstecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt sätt eller att ordet ges en betydelse det vanligtvis inte har, ibland med en ironisk underton"
Citationstecken (INTE "citattecken" än, men det kommer väl i takt med den fortsatt alarmerande ökning av antalet ordblinda vi kunnat märka i samhället, även på arbetsplatser som använder bokstäver i sin dagliga verksamhet och, till yttermera visso, anlitats för att utföra viktiga samhällsuppdrag, tex Postnord ) har alltså både fler tillämpningar OCH ett ANNAT namn än du lyckats förstå. INTE "ytterligare" ett namn: ANNAT namn.
Jag är, till skillnad från dig, inte pennalistiskt lagd så jag avstår långbänk i frågan och bjuder i stället på lite läsövning med några korrekt använda citationstecken för att öka din förståelse för det svenska språket och "maxa din citationsupplevelse" genom ökad kunskap.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Citationstecken
"Undersökningen" du så omtänksamt länkar en "okunnig" till har jag inte öppnat, av den enkla anledningen att jag redan har plöjt ofantliga mängder statistik i ämnet i akt och mening att bilda mig en uppfattning om hur "vårat" samhälle "blivit".
Kort sagt: Välj vem du försöker näpsa och mästra nästa gång, det blir bara pinsamt när du narcissisthorar och din babbespegel spricker.
Skrivet på lätt svenska