2019-12-21, 15:44
Medlem
Den här snubben hängde ofta på krogen Time Out i Tumba C senaste halvåret.
Arbetslös pundare!
Citera
2019-12-21, 15:47
Avstängd
Sinnesundersökning - tyder på att han medgivit att han tänt på eller varit vårdslös - alt
att han sagt att han varit i hemlandet när det brann - o att det är inte han i kroppen som
som gripits/anhållits
Citera
2019-12-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black666Axe
Arbetslös pundare!
Mgm ?
Citera
2019-12-21, 19:59
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black666Axe
Arbetslös pundare!
Taxiåkaren? Hade han gett upp sitt företag? Snackade du med honom?

(Ni som håller på och tjatar om islam och hedersbrott i tråden, som handlar om ett enskilt brott som vi har mycket begränsad insikt i än så länge. Om ni vore inom räckhåll, skulle jag piska disciplin i er med en fuktig livrem. Skärp er, era mesar.)
Citera
2019-12-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Någon av föräldrarna som tänt på?

Undrar om det är ett barn eller en vuxen som dött i branden?
mamman ville skiljas, pappan ville inte det, mamman och minsta barnet dog(son), 3 äldre systrar klarade sig, pappan tände på, nu så vet ni!! 😭😭
Citera
2019-12-22, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbritta
mamman ville skiljas, pappan ville inte det, mamman och minsta barnet dog(son), 3 äldre systrar klarade sig, pappan tände på, nu så vet ni!! 😭😭
Bra sammanfattning.
Citera
2019-12-22, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Taxiåkaren? Hade han gett upp sitt företag? Snackade du med honom?

(Ni som håller på och tjatar om islam och hedersbrott i tråden, som handlar om ett enskilt brott som vi har mycket begränsad insikt i än så länge. Om ni vore inom räckhåll, skulle jag piska disciplin i er med en fuktig livrem. Skärp er, era mesar.)
Piska med livrem??? Islam= våld ich ondska. Där intelligensen tar slut tar nävarna vid.
Citera
2019-12-22, 08:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Piska med livrem??? Islam= våld ich ondska. Där intelligensen tar slut tar nävarna vid.
Alltså, tråden handlar om vad vi kan misstänka vara ett mycket grovt brott, Mannen. Två döda. Inte sant?

Det är där jag, och tråden "per definition" föredrar att vi uppehåller oss. Inga debatter om vilken religion som är styggast - (det vore intressant men tråden handlar om något annat). För bästa effekt kan man tydligen låta läderremmen dra i saltlake en halvtimme innan … Ja, du förstår hur långt det skulle kunna bära iväg, jag vill inte alls tramsa …

Under alla förhållanden, God Jul på dig.

Edit: men om du verkligen gör dig förtjänt av det, kan jag leverera det pisk du efterfrågar (via ombud som i sin tur ska ha betalt o.s.v.)

Tillbaks till ämnet?
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-12-22 kl. 08:52.
Citera
2019-12-22, 13:32
Medlem
NamnlosBarns avatar
kvinnan är från algeriet även mannen.. de lägger ju bara upp palestinsk flagga för nästan alla araber stöttar palestina
Citera
2019-12-22, 13:38
Medlem
NamnlosBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Frun har iallafall palestinsk flagga i sin profil och det brukar du inte ha om du inte är palestinier. Sen har frun ingen sjal och det brukar du ha om du är född i Algeriet. Kan ju vara så att maken är från Algeriet och hon från Palestina? De verkar ju ha bott i Algeriet tillsammans iallafall.

Dom är mina landsmän , de flesta kvinnor i algeriet marocko tunisien har inte slöja , de flesta har vanliga kläder.. det är inte ens i närheten som i Iran.

hon har bara lagt upp bild på palestinsk flagga men hon är inte palestiner.. Maken och frun är från algeriet.. kvinnan säkert född i frankrike
Citera
2019-12-23, 02:31
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Dom är mina landsmän , de flesta kvinnor i algeriet marocko tunisien har inte slöja , de flesta har vanliga kläder.. det är inte ens i närheten som i Iran.

hon har bara lagt upp bild på palestinsk flagga men hon är inte palestiner.. Maken och frun är från algeriet.. kvinnan säkert född i frankrike
Känner du till dem personligen, eller "tolkar" du bara deras Facebook-sidor? Jag tvivlar inte ett dugg på det du säger, utan undrar mest om det stämmer som påståtts eller antytts, att mannen, MGM, skitit i jobbet och suttit och krökat hos den lokala utskänken (tror jag att det var) det senaste halvåret. Någon info förutom nationaliteten?
Citera
2019-12-23, 05:15
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
En vanföreställning, en förenkling av en komplex verklighet som är för omfattande att ta in och som genom att ständigt upprepas här i forum stärks.

De samhällsproblem som vi alla engagerar oss i här, löses inte m så förenklade teser.

Lätt att hänge sig åt dikotomt tänkande när man har en knapp utbildning. Tyvärr kommer inte det att hjälpa oss!
Men säkert oundvikligt: kulturen vi tydligen lägger tid på att diskutera är de oomkullrunkeligen att betrakta som efterbliven i många avseenden, och de som därur inhämtat sitt kulturella/sociala synsätt är ju sällan ens på medioker grundskolenivå kunskapsmässigt, bland annat hemsöks de ofta av "dikotomtar på loftet", en åkomma med ytterst dyster prognos vars insjuknande i allmänhet inleds på nyss nämnda loft. Hybris, pinsamt övertydlig projicering, en fäbless för filibustrande...spänn av, allt jag skrev var: "Nä, de drivs mer av "heder" än någon annan" vilket föranledde dig att efter erfoderlig "research" återkomma med ett:

Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
Den som kan googla kan hitta källa...Det är sen gammalt!

Stöttar upp dig här, lotsar dig till en källa...börja m google

Nck.uu.se

Kunskapsbanken Uppsala universitet ämnesguider

Våld i nära relationer

Dödligt våld mot kvinnor

Citerar...Det betyder att jag skriver av delar av rapporten här ordagrant inom citattecken som ser ut så här " "

"I rapporten om dödsfallsutredningar 2016-2017 ingick 21 dödsfall som rör vuxna. Av dessa var 19 offer kvinnor. I 20 av de 21 fallen var förövaren man. Av alla offer hade 17 utsatts för våld före gärningen, och 14 hade dödshotats. I 15 av 19 fall då offret dödats av en partner skedde detta i samband med en separation.

Hälften av förövarna hade psykisk ohälsa, hälften hade missbruksproblem och en fjärdedel hade tidigare dömts för våldsbrott mot närstående.

I fyra fall ansågs gärningsmännen ha haft ett hedersmotiv.,"

Det fetade först: "Citationstecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt sätt eller att ordet ges en betydelse det vanligtvis inte har, ibland med en ironisk underton"

Citationstecken (INTE "citattecken" än, men det kommer väl i takt med den fortsatt alarmerande ökning av antalet ordblinda vi kunnat märka i samhället, även på arbetsplatser som använder bokstäver i sin dagliga verksamhet och, till yttermera visso, anlitats för att utföra viktiga samhällsuppdrag, tex Postnord ) har alltså både fler tillämpningar OCH ett ANNAT namn än du lyckats förstå. INTE "ytterligare" ett namn: ANNAT namn.
Jag är, till skillnad från dig, inte pennalistiskt lagd så jag avstår långbänk i frågan och bjuder i stället på lite läsövning med några korrekt använda citationstecken för att öka din förståelse för det svenska språket och "maxa din citationsupplevelse" genom ökad kunskap. https://sv.wikipedia.org/wiki/Citationstecken

"Undersökningen" du så omtänksamt länkar en "okunnig" till har jag inte öppnat, av den enkla anledningen att jag redan har plöjt ofantliga mängder statistik i ämnet i akt och mening att bilda mig en uppfattning om hur "vårat" samhälle "blivit".

Kort sagt: Välj vem du försöker näpsa och mästra nästa gång, det blir bara pinsamt när du narcissisthorar och din babbespegel spricker.

Skrivet på lätt svenska
Senast redigerad av Sugminhalal 2019-12-23 kl. 05:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in