Citat:
Hur kan det vara en merit att ha träffat en massa kändisar som Leonardo DiCaprio och Arnold Schwarzenegger?
Gör det henne till expert på klimatfrågor? Så jävla barnsligt.
Jag har träffat Björn Borg, gör det mig till en bättre människa eller är det ens en bedrift?
Det enda viktiga är ju om hon har rätt i sin analys eller inte.
Gör det henne till expert på klimatfrågor? Så jävla barnsligt.
Jag har träffat Björn Borg, gör det mig till en bättre människa eller är det ens en bedrift?
Det enda viktiga är ju om hon har rätt i sin analys eller inte.
Citat:
Intressant och antagligen avslöjande att ”med en son till en prinsessa” kommer allra överst i den långa harangen. Därefter en lång name-dropping med andra kändisar från skvallerblaskor. Listan avslutas med ”ett känt YouTube-par”. För kända klimatforskare fanns det tydligen inte mycket utrymme (eller intresse).
Listan följer delvis Gretas amerikaresa i kronologisk ordning. Därför inleder och avslutar jag med segelbåtsresorna.
I övrigt så gör ni fel som väljer ut enskilda punkter. Ni måste se till helheten. Lägg exempelvis till hennes tal i kongressen, hennes tal i FN-skrapan och de massdemonstrationer med hundratusentals människor som hon ledde.
Sedan finns det ju en till intressant dimension med hennes kändisträffar och det är att vissa kändisar söker sig till Greta och inte tvärtom. Exempelvis så ville Harrison Ford träffa Greta redan i USA, men de hade inte tid med honom.
Sotern nämnde Björn Borg. Tänk själv tanken att Björn Borg söker upp dig för att få träffa dig. Det är något helt annat än att springa på Björn Borg på en flygplats eller vad det var frågan om.
Citat:
Strax efter att Greta anlänt till USA så var det också ett par fredagar med ganska få deltagare. Och en del skrattade då. Men sedan vart det hundratusentals personer...
Det går lite upp och ned detta.
Citat:
Jag tycker att det hade varit ok om hon tackat. Men ingen kunde väl ana att det skulle bli så stort.
Jag tycker hela historien är konstig från början till slut.
Citat:
Nej. Från och med hennes Who dare you-tal och de närmaste 1-2 dagarna toppade hon i stort sett varenda västmedia i hela världen. Och på Google ökade antal sökträffar med +100 miljoner på några dagar.
I öst blev hon inte lika uppmärksammad. Där var det mer tyst om detta.