Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-30, 18:00
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Undrar för övrigt om det stämmer, som vår Inspiratoer har hävdat, att barnet Greta enligt lag inte får ge bort en enda krona av alla de miljoner i prispengar som hällts över henne. Får ett omyndigt barn strössla pengar hit och dit? Ska hon inte ha en överförmyndare? Så funkar det nämligen för andra, normala barn. De får inte förfoga över mer än en liten veckopeng. Någon insatt som vet mer?

Allt beror på upplägget. Om man gör som FFF tydligen gör, nämligen att de inte har sina pengar i sitt eget namn, utan låter en "närstående" organisatiuon ta hand om dem så blir pengarna dels svårare att spåra, dels svårare att beskatta. Har lite svårt att tro att Greta vill bli besudlad med siffror, men det kan jag ju inte veta, bara gissa.
2020-04-30, 19:28
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Hon sa ju att hon inte ska behålla pengar som folk skänker..nämen wtf Hon skjuter dessutom till ytterligare omkring en miljon kronor i arbetet
jag viste inte att hon va med i Landstigningen av Normandie herre min skapare
2020-04-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Hon lär väl snart ersätta Tegnell i TV-rutan som "expert" om hennes mediauppbackning och föräldrar får som dom vill, vilket dom ju onekligen brukar.

Budskapet lär bli detsamma "Lyssna på vetenskapen" men som vanligt kommer hon inte att ha nåt konkret att erbjuda...

Det komiska är vilka forskare skall vi lyssna på, bidragsbehövande eller dom "andra" som anser att cykler är orsaken.
Svaret är givetvis uppenbart men oavsett.
2020-04-30, 19:43
Medlem
arbetets avatar
Vem är Greta?
2020-04-30, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Tror du att folk skänker pengar till Gretas person och att hon sen av ren givmildhet skänker vidare dessa ist för att behålla dom själv?? Wow!
Vad får dig att jag tror det?
Jag däremot vet vad jag tror och det är inte det du tror. Min åsikt om att Greta borde behålla en del av pengarna står dock kvar.
2020-04-30, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Hon är en fåne för hela slanten i USA. Southpark, Saturday night live...

Vad USA tänker. (1795 kommentarer just nu - dags att lära sig lite sanning om Greta?)

Är problemet koldioxidutsläpp som Greta har opinion på? Jag är inte riktig säker på vad Greta vill egentligen. Jag vet att Kina släpper ut mest CO2 men Greta har aldrig nämnt Kina? Så vad vill Greta egentligen? Vara en dum mediehora?

Förresten Greta har sagt vi har 8 år på oss. Hon har sagt mycket, hon har skrivit mycket men när ska du orka lyssna på henne? Du vet inget vad tösen vill och hon har sagt mer än "lyssna på forskarna" men jag kan inte komma på en enda forskare som tycker som Greta.

Vilka forskare har Greta uppmanat dig att lyssna på? Kan du ge oss några namn? Jag vill veta vem jag kan skylla på i fortsättningen.

Om 10-20 år minns man den "störste opinionbildaren" och då är det Greta som får ta all skit. Hon gör det redan tycker jag. Sveriges befolkning är riktigt trött på henne. Vad ska Greta säga om 8 år? Vi har 8 år igen?
Alla stora människor på Jorden får egna skämt och trådar om sig i stor omfattning. Det kan ofta bero på avundsjuka eller bara ren dumhet. Det bevisar inget alls.
Varför har du hängt upp dig på Kina? Tag kontakt med dem själv och säg din hjärtas mening. Men det blir väl inte så mycket sagt för jag gissar att du är emot forskningen på området.
Greta har sagt det forskarna sagt att om 8 år har vi förbrukat CO2-utrymmet vi har till 2040 (har jag för mig det var).
Gretas stora grej är att uppmana folk att lyssna på forskarna. Hennes stora grej är alltså inte att namnge någon specifik forskare.

Ju mer jag tänker på det ju mer glad blir jag över vår Greta, hon är kvinnan med hela Världens folk och hon är Svensk! Fatta!
2020-04-30, 20:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Greta har sagt det forskarna sagt att om 8 år har vi förbrukat CO2-utrymmet vi har till 2040 (har jag för mig det var).
Inte ens Gretas supportrar fatter vad hon menar. Världsekonomerna dribblade hon bort med en "koldioxidbudget". Ingen begriper vad hon säger.
2020-04-30, 20:24
Medlem
Covington89s avatar
Greta asperberger barn som är en spelpjäs för miljöfolket.
2020-04-30, 22:03
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Varför har du hängt upp dig på Kina? Tag kontakt med dem själv och säg din hjärtas mening. Men det blir väl inte så mycket sagt för jag gissar att du är emot forskningen på området.

Jaaa...Varför det tro? För att vi svenskar måste minska och betala för det medan kineserna bygger ut tiotals nya kolkraftverk per år? Det heter matte! Och Greta räknar och predikar om CO2 budget.

Det heter Gretalogik och det är en del av den nutida Gretologi.

Nej du. Det är forskning för hela slanten när jag pratar om Kina. Utan Kinas medvilja så har Greta 0% att lyckas. Men hon kanske inte vill lyckas, hon vill typ strejka hela livet då hon verkar må bra av det. En mediehora är ett väldigt smart ord måste jag säga!
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-30 kl. 22:12.
2020-04-30, 22:04
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Det komiska är vilka forskare skall vi lyssna på, bidragsbehövande eller dom "andra" som anser att cykler är orsaken.
Svaret är givetvis uppenbart men oavsett.

Det är dubbelmoral alltihopa. Tar mig friheten att citera en person i en av dom vänsterkritiska grupperna på Facebook som förmedlade det hela på ett mycket bra sätt

Citat:
Hon borde väl för tusan vara jätteglad för Corona. Folk har slutat resa, företag går omkull, världsekonomin knakar i fogarna, man kör mindre bil, fabriker stängs, människor får ångest av isolering och blir lika knasiga som henne, vänstern går framåt i Sverige m.m. Det här är ju exakt det samhälle Greta och hennes sekt ville ha!!!

Exakt vad jag tyckt hela tiden. Bilden av Greta rimmar illa med nån som verkligen vill slåss mot coronavirusets härjningar då detta ju är något hon borde gilla. Låt mig även tillägga till ovanstående skribents argumentering att även reduceringen av den äldre populationen, d.v.s. "slösarna" enligt Greta också borde vara något som tilltalar henne då en död människa inte bjuder på mycket "klimatavtryck" annat än möjligen den sista färden in i brännugnen. Hon har fått vad hon ville ha, så varför då bekämpa det?
2020-04-30, 22:07
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Inte ens Gretas supportrar fatter vad hon menar. Världsekonomerna dribblade hon bort med en "koldioxidbudget". Ingen begriper vad hon säger.

Det är så. Tänk att vara den störste svenska opinionsbildare som säger att man ska lyssna på nån forskning men ingen fattar mera än så.

Konstigt att Greta satsar på Barnen som lider p.g.a corona. Nästan inga under 18 har dött och de flesta som dör är 70+. Det är Gretologik för hela slanten nu! Men det är ju dessa hon vill hjärntvätta så de unga kommer att tro att Greta har rätt igen.
2020-04-30, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Jaaa...Varför det tro? För att vi svenskar måste minska och betala för det medan kineserna bygger ut tiotals nya kolkraftverk per år? Det heter matte! Och Greta räknar och predikar om CO2 budget.

Det heter Gretalogik och det är en del av den nutida Gretologi.

Nej du. Det är forskning för hela slanten när jag pratar om Kina. Utan Kinas medvilja så har Greta 0% att lyckas. Men hon kanske inte vill lyckas, hon vill typ strejka hela livet då hon verkar må bra av det. En mediehora är ett väldigt smart ord måste jag säga!
Använd inte ordet "hora" det låter som du är korkad när du skriver det.

Greta riktar inte in sig på något land, hon säger bara "Lyssna på experterna". Hon har inget krav på sig eller möjlighet att ställa hela länder till svars för utsläppen. Hon kan bar få folk att få upp huvudet för vad som håller på att hända och det har vår Greta gjort jävligt bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in