Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Jag tycker också hon borde behålla en del pengar hon får in för sig själv. Det kommer ju ett liv efter detta också. Nu senast skänkte hon nära 1 miljon kronor till barnen i världen via FN.

Tror du att folk skänker pengar till Gretas person och att hon sen av ren givmildhet skänker vidare dessa ist för att behålla dom själv?? Wow!
2020-04-30, 12:07
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Malena är nog ännu värre

Ja, så tänkte jag men hon fick väl pengarna ifjol? Kan hända att hon får dra av det inom ett år. Som sagt är ingen expert på detta. Skulle vara roligt om kronofogden knackade på hos Greta. Hon hade ju ingen "keyboard" att spela på, kanske den blev konfiskerad
Det där sköts på en nivå där man inte behöver fundera över att skjuta skatten på en miljon ett år. Ett av Gretas pris hämtades upp av Soros-adepten Neubauer. Skulle skatten inte passa Jojje så kraschar hans löjtnanter bara den svenska kronan igen eller liknande.
2020-04-30, 12:10
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Håller inte alls med i detta!
Greta sköter själv det hon vill göra, det har både hon själv och hennes närmaste omgivning sagt. Jag tycker dock att hon kan kosta på sig att få lite hjälp i olika delar. Jag tycker också hon borde behålla en del pengar hon får in för sig själv. Det kommer ju ett liv efter detta också. Nu senast skänkte hon nära 1 miljon kronor till barnen i världen via FN.
Eftersom Greta varit smart och i stort sett bara för fram budskapet "lyssna på forskarna" kan ingen lägga eventuella misslyckanden (som alltid dyker upp) på henne.

"I USA är det Greta för hela slanten". Skrev du inte att Greta bara är ett fenomen i Sverige? Eller var det någon annan?

Gretas föräldrar är nog de enda som styr Greta när det behövs. Du kan vara helt lugn för de flesta föräldrar vill sina barn väl.

Hon är en fåne för hela slanten i USA. Southpark, Saturday night live...

Vad USA tänker. (1795 kommentarer just nu - dags att lära sig lite sanning om Greta?)

Är problemet koldioxidutsläpp som Greta har opinion på? Jag är inte riktig säker på vad Greta vill egentligen. Jag vet att Kina släpper ut mest CO2 men Greta har aldrig nämnt Kina? Så vad vill Greta egentligen? Vara en dum mediehora?

Förresten Greta har sagt vi har 8 år på oss. Hon har sagt mycket, hon har skrivit mycket men när ska du orka lyssna på henne? Du vet inget vad tösen vill och hon har sagt mer än "lyssna på forskarna" men jag kan inte komma på en enda forskare som tycker som Greta.

Vilka forskare har Greta uppmanat dig att lyssna på? Kan du ge oss några namn? Jag vill veta vem jag kan skylla på i fortsättningen.

Om 10-20 år minns man den "störste opinionbildaren" och då är det Greta som får ta all skit. Hon gör det redan tycker jag. Sveriges befolkning är riktigt trött på henne. Vad ska Greta säga om 8 år? Vi har 8 år igen?
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-30 kl. 12:25.
2020-04-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
https://www.expressen.se/nyheter/kli...en-mot-corona/

Är det så genomskinligt att den danska organisationen gav en miljon till Greta som hon ger vidare till kampanjen. (Till sist kanske UNICEF stöder Human Act med en miljon så har alla givmilda fått fri publicitet )

(Med tanke på kronfallet kanske Greta kunde skumma av ett par kronor. ... Det blir edit på denna: Jag ser att vi nyligen knappt har lyckats pressa oss tillbaka under tiospännsnivån.)

Hon är ju inte heller någon aktivist. Någon verkar bara utnyttja hennes namn nu.

Undrar för övrigt om det stämmer, som vår Inspiratoer har hävdat, att barnet Greta enligt lag inte får ge bort en enda krona av alla de miljoner i prispengar som hällts över henne. Får ett omyndigt barn strössla pengar hit och dit? Ska hon inte ha en överförmyndare? Så funkar det nämligen för andra, normala barn. De får inte förfoga över mer än en liten veckopeng. Någon insatt som vet mer?
2020-04-30, 14:48
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Undrar för övrigt om det stämmer, som vår Inspiratoer har hävdat, att barnet Greta enligt lag inte får ge bort en enda krona av alla de miljoner i prispengar som hällts över henne. Får ett omyndigt barn strössla pengar hit och dit? Ska hon inte ha en överförmyndare? Så funkar det nämligen för andra, normala barn. De får inte förfoga över mer än en liten veckopeng. Någon insatt som vet mer?
Det praktiska känner inte jag till. Men Greta sköts från så hög nivå att jag utgår från att hon och familjen har rätt till en rimlig lön. Resten av pengarna fördelas från högre ort. Inte är det några vänsterskådisar som bestämmer över hennes prispengar.

Svagt att ingen kunnat ta reda på det. Men stiftelser är luriga. Största sk-ttidningen av alla, The Guardian, sköts av en stiftelse. Ingen vet hur dess styrelse tillsätts!
Senast redigerad av wwr 2020-04-30 kl. 14:53.
2020-04-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det praktiska känner inte jag till. Men Greta sköts från så hög nivå att jag utgår från att hon och familjen har rätt till en rimlig lön. Resten av pengarna fördelas från högre ort.

Svagt att ingen kunnat ta reda på det. Men stiftelser är luriga. Största sk-ttidningen av alla, The Guardian, sköts av en stiftelse. Ingen vet hur dess styrelse tillsätts!

Hoppas någon här kan förklara lite mer. En stiftelse kan väl inte stå oberoende från Skatteverket eller? Får Greta och hennes familj använda stiftelsens pengar till att köpa nya skinnfåtöljer och köttmat till hundarna, för oskattade pengar, tex? Det här osar riktigt surt alltså.
2020-04-30, 15:20
Medlem
vidrikfittanens avatar
Greta-sekten sadlar om och använder den ständigt 16-åriga Greta för att bli Corona-aktivist. Kommer det lyckas eller har "vi" tröttnat på Greta nu?
Går trenden istället mot brådmogna och storbystade tonårsflickor istället för undernärda diagnosflickor?
Senast redigerad av vidrikfittanen 2020-04-30 kl. 15:27.
2020-04-30, 15:57
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Greta-sekten sadlar om och använder den ständigt 16-åriga Greta för att bli Corona-aktivist. Kommer det lyckas eller har "vi" tröttnat på Greta nu?
Går trenden istället mot brådmogna och storbystade tonårsflickor istället för undernärda diagnosflickor?

Jag tror att nu när våren närmar sig, och livet har varit rätt så onormalt den senaste tiden, så kommer friska kurviga tjejer i bikini vara mer populära än 35kgs Vegan-Greta med bara skinn och ben.

Men det finns ju olika smaker, men jag vill helst slippa se Greta i bikini.

Använder hon BH annars? Finns det nån nytta med det? Konstigt att jag har inte tänkt på det förr. Trodde att 100% av kvinnor använder BH men de som inte har nån byst alls...varför skulle dom ha det? Överviktiga män har ju typ större tuttar än dom.
2020-04-30, 16:01
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks

Jag trodde att hon har fryst pengarna...dvs insp sa att hon tänkte inte använda (eller få) dem tills hon blir myndig. Men det är ju mycket fantasier som inspiratoeren berättat. Nu får vi se sanningen dock.
2020-04-30, 16:11
Medlem
Citat:
Jag trodde att hon har fryst pengarna...dvs insp sa att hon tänkte inte använda (eller få) dem tills hon blir myndig. Men det är ju mycket fantasier som inspiratoeren berättat. Nu får vi se sanningen dock.

Ja nu går ju en miljon in och sen ut igen. Men iom att styrelsen i stiftelsen består av Malena och Svante så är det väl dom som bestämmer.
2020-04-30, 16:36
Medlem
Citat:
Men det finns ju olika smaker, men jag vill helst slippa se Greta i bikini.

Även om det vore lite otäckt så skulle jag vilja se henne naken och få veta om hennes kropp överhuvudtaget uppvisar några tecken på pubertet ännu. Har hon könshår liksom eller är det slät landningsbana.
2020-04-30, 17:52
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen

Hon lär väl snart ersätta Tegnell i TV-rutan som "expert" om hennes mediauppbackning och föräldrar får som dom vill, vilket dom ju onekligen brukar.

Budskapet lär bli detsamma "Lyssna på vetenskapen" men som vanligt kommer hon inte att ha nåt konkret att erbjuda...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in