2020-01-01, 10:15
Bannlyst
Jag tyckte det var en mycket bra nyårshälsning.
Hans anekdotiska variant på "The less you know the better you sleep" var klockren och väldigt talande.
Citera
2020-01-01, 11:23
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Dom borde växla mellan intervjuarna så att det inte bara blir WilgertTV av allt. Varför inte pröva med den här yngre killen med backslick frisyr som har nåt snackprogram med Matikainen? Han har ett väldigt rappt och engagerade sätt att prata och föra samtalet framåt.

Sen håller jag med om att att Wilgerts ton i nyårshälsningen var väldigt trött och långsam.
Citera
2020-01-01, 12:14
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Dom borde växla mellan intervjuarna så att det inte bara blir WilgertTV av allt. Varför inte pröva med den här yngre killen med backslick frisyr som har nåt snackprogram med Matikainen? Han har ett väldigt rappt och engagerade sätt att prata och föra samtalet framåt.

Sen håller jag med om att att Wilgerts ton i nyårshälsningen var väldigt trött och långsam.

Ja, de kunde växla men hellre interagera. Erik Berglund är min favorit men jag tror inte att han är lika folklig och lättillgänglig som Willgert. Men jag hade sett fram emot en återkommande dialog men då gärna en dialog med tre eller fyra, där Willgert och Erik varit sittande.
Citera
2020-01-01, 13:49
Medlem
Zneds avatar
Jag tycker det var ett mycket bra nyårstal. Willgert såg trött och sliten ut, trots det höll han ett lågmält men ypperligt tal om situationen i landet. Men han kan väl inte alltid vara så jävla glad han heller.

Och när han talar om den " mörka agendan" mot oss medborgare i riket så kan han väl för fan inte sitta och flina in i kameran? Han var alla fall bättre än kungens jultal brukar vara. ( inte sett kungens jultal på många år tack och lov).

Nej, det var allvarliga saker som omnämndes. Sveket mot våra gamla och sveket mot de som arbetar och betalar skatt. Skattepengar som de kommer att bli blåsta på. Willgert föreföll vara en samlande kraft mot de som sviker oss.
Citera
2020-01-01, 13:54
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja, de kunde växla men hellre interagera. Erik Berglund är min favorit men jag tror inte att han är lika folklig och lättillgänglig som Willgert. Men jag hade sett fram emot en återkommande dialog men då gärna en dialog med tre eller fyra, där Willgert och Erik varit sittande.

Ja, absolut. Erik Berglund tycks ha växt in i sin roll. Och kunde gärna få köra en omgång som intervjuledare. Tycker han är bättre än Mattikainen.
Citera
2020-01-01, 14:28
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jag tycker det var ett mycket bra nyårstal. Willgert såg trött och sliten ut, trots det höll han ett lågmält men ypperligt tal om situationen i landet. Men han kan väl inte alltid vara så jävla glad han heller.

Och när han talar om den " mörka agendan" mot oss medborgare i riket så kan han väl för fan inte sitta och flina in i kameran? Han var alla fall bättre än kungens jultal brukar vara. ( inte sett kungens jultal på många år tack och lov).

Nej, det var allvarliga saker som omnämndes. Sveket mot våra gamla och sveket mot de som arbetar och betalar skatt. Skattepengar som de kommer att bli blåsta på. Willgert föreföll vara en samlande kraft mot de som sviker oss.

Instämmer, fick lite julvärdsfeeling ala Weise av nyårstalet från Willgert.
Citera
2020-01-01, 17:17
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Ja, absolut. Erik Berglund tycks ha växt in i sin roll. Och kunde gärna få köra en omgång som intervjuledare. Tycker han är bättre än Mattikainen.

Jag börjar få svårare och svårare för Matti.
Citera
2020-01-02, 00:24
Medlem
Yatsys avatar
Det skulle vara intressant att få en förklaring på hur och varför det blev så att svenskarna tyckte att det var viktigt att visa överdriven generositet till andra länder befolkning framför sin egen.
(ur ett historiskt perspektiv)

En gång i tiden var Sverige ett fattigt land - hårt arbete skapade ett välstånd - när egentlig uppstod om man utgår från år, när svensken egentligen slutade bry sig om vart deras skattepengar som de lämnat ifrån sig användes till.
Citera
2020-01-02, 00:33
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det skulle vara intressant att få en förklaring på hur och varför det blev så att svenskarna tyckte att det var viktigt att visa överdriven generositet till andra länder befolkning framför sin egen.
(ur ett historiskt perspektiv)
Ur ett historiskt perspektiv är min uppfattning att det beror på en indoktrinering som kallas "vit skuld", som kan i större del härledas till att svenskarna var passiva och tillmötesgående till nazisterna i andra världskriget, men även i slaveriet av svarta och "utrotning" av indianerna i Amerika.

Vita, närmare bestämt svenskar, ska må dåligt och känna skuld p.g.a detta, och eftersom svenskarna har denna "vita skuld" i sitt undermedvetna så manifesteras detta också i en form ett självhat samt ett irrationellt och extremt medlidande för andra människor som inte är vita. Det är också varför feminister (de lite mer extrema i media) skyller allt ont i världen på vita män.

Men givetvis hade det varit betydligt mer intressant att få ta del av det från Swebbtv mer detaljerat.
Senast redigerad av particulum1 2020-01-02 kl. 00:41.
Citera
2020-01-02, 00:40
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Ur ett historiskt perspektiv är min uppfattning att det beror på en indoktrinering som kallas "vit skuld", som kan i större del härledas till att svenskarna var passiva och tillmötesgående till nazisterna i andra världskriget, men även i slaveriet av svarta och "utrotning" av indianerna i Amerika.

Vita, närmare bestämt svenskar, ska må dåligt och känna skuld p.g.a detta, och eftersom svenskarna har denna "vita skuld" i sitt undermedvetna så manifesteras detta också i en form ett irrationellt och extremt medlidande för andra människor som inte är vita. Det är också varför feminister (de lite mer extrema i media) skyller allt ont i världen på vita män.

Men givetvis hade det varit betydligt mer intressant att få ta del av det från Swebbtv mer detaljerat.
Din teori fanns inte på den tiden. Det är en påhittad teori som skapade på 2010-talet av bland annat journalister.
Citera
2020-01-02, 00:44
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Din teori fanns inte på den tiden. Det är en påhittad teori som skapade på 2010-talet av bland annat journalister.

Nja, skulle säga att det började någonstans på Palmes tid, sen skulle jag inte påstå att journalister skapade det utan bara indoktrinerar svenskarnas kollektiva tänkande med det.
Citera
2020-01-02, 00:54
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Nja, skulle säga att det började någonstans på Palmes tid, sen skulle jag inte påstå att journalister skapade det utan bara indoktrinerar svenskarnas kollektiva tänkande med det.
Vad tror ni att skuldteorin kom ifrån från början, årtal?? Vem lanserade? Kan inte vara många som hört talas om denna s.k skuldteori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in