2020-01-04, 03:36
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Jo men det jag hela tiden återkommer till är att om USA nu drar sig ur MÖ, så kan ju Iran i lugn och ro skaffa sig kärnvapen! Men som sagt alternativet är ju att bomba skiten ur Iran, men utan anledning? Såvida inte Iran då nu gör någon attack mot USA´s intressen, då har de ju en anledning!

Men kolla på de här glada gubbarna så förstår du att USA kan inte invadera Iran:

https://www.google.se/search?q=iran+...ih=648#imgrc=_

https://www.google.se/search?biw=132...4dUDCAY&uact=5
Citera
2020-01-04, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men kolla på de här glada gubbarna så förstår du att USA kan inte invadera Iran:

https://www.google.se/search?q=iran+...ih=648#imgrc=_

https://www.google.se/search?biw=132...4dUDCAY&uact=5
Handskakningar betyder inte ett skit. Finns bilder på ledare som skakat hand för att sedan hugga varandra i ryggen.
Citera
2020-01-04, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Haha riktigt jävla komiskt att nazisterna i NMR står på håriga MENA:iters sida istället för vita...

Iran betyder ju "ariernas land".
Citera
2020-01-04, 03:41
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Handskakningar betyder inte ett skit. Finns bilder på ledare som skakat hand för att sedan hugga varandra i ryggen.

Det handlar om Kina och Ryssland skulle låta USA ta över Iran. Och det kommer aldrig att hända. Iran har olja. Kina har knappt någon egen olja. Kina och Ryssland kommer inte "skänka" Iran till USA, som man gjorde med Irak.
Citera
2020-01-04, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Iran betyder ju "ariernas land".
NMR och andra nazister anser inte att iranier är arier. Förövrigt är regimen i Iran ett gäng araber.

Din profilbild är så söt att dina inlägg blir ännu sötare.
Citera
2020-01-04, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Efter som du saknar helt någon kunskap i ämnet så bör du nog inte prata så mycket att usa inte skulle våga sig på iran 😂. Usa skulle oavsätt om ryssland hjälper dom fullständiga pulverisera iran på några veckor skulle landet stå helt utan el radar stationer kommunikation och luftvärn sedan skulle man bomba presis allt man vill efter det. Iran skulle inte ha en chans alls.

Alla de USAs forlorade krig da? Iran nasta

Citat:
Irak senaste i raden av USAs forlorade krigstag: Kina, Korea, VietNam, Kuba, Somalien, Libanon, Afganistan, Syrien etc
Citera
2020-01-04, 03:42
Medlem
EnGodForlorares avatar
Nytt raketangrepp från USA:

Citat:
Nytt flyganfall i Irak – sex uppges ha dödats
Enligt irakisk stats-tv har USA utfört ett nytt flyganfall i Irak, dagen efter att den iranske toppgeneralen Qassem Soleimani dödades i en drönarattack i landet.

Enligt irakisk stats-tv var målet en person i ledarskapet i den irakiska milisgruppen Hashed al-Shaabi.

Den irakiske milischefen Abu Mahdi al-Muhandis dödades tillsammans med Soleimani i fredagens attack.

En irakisk armékälla uppger för nyhetsbyrån Reuters att anfallet utförts i närheten av Tajilägret norr om Badgad, strax efter klockan 01, lokal tid.

Attacken ska ha riktats mot en militärkonvoj med tre bilar och sex personer ska ha dödats, och tre är kritiskt skadade, enligt källan.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/ny...infall-i-irak/

Tydligen "hämnd" för att milisgruppen deltog i protesterna utanför USA:s ambassad i Bagdad.
Citera
2020-01-04, 03:43
Medlem
En grej jag undrar, har läst ett antal gånger i tråden nu att Usa tydligen inte skulle våga ge sig på Iran.
Är ni efter ? lyset tänt men ingen hemma ?
Vad ser det ut som att USA redan gjort?
Citera
Medlem
Tryckallan74s avatar
Fortfarande ingen som har svarat vad de tror om Irans anti-air system? Denna videon är ifrån Augusti 2019 https://www.youtube.com/watch?v=73CTk762Otc
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det handlar om Kina och Ryssland skulle låta USA ta över Iran. Och det kommer aldrig att hända. Iran har olja. Kina har knappt någon egen olja. Kina och Ryssland kommer inte "skänka" Iran till USA, som man gjorde med Irak.
Till att börja med kommer det inte bli något regelrätt krig eller invasion av Iran. Det har avhandlats från början och jag tror vi alla kan vara eniga om att detta inte är 1800-talet eller 1900-talets första hälft.

Skulle nu USA mot förmodan invadera Iran kan jag lova dig att Ryssland och Kina inte kommer göra ett skit.
Citera
2020-01-04, 03:47
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaGus
En grej jag undrar, har läst ett antal gånger i tråden nu att Usa tydligen inte skulle våga ge sig på Iran.
Är ni efter ? lyset tänt men ingen hemma ?
Vad ser det ut som att USA redan gjort?
Jo de kan attackera från luften, men vid en markinvasion så blir det nog betydligt besvärligare!
Citera
2020-01-04, 03:47
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Ni som är mer insatta i "krig" osv, hur slutar det här ??

Vad tror ni Iran kommer göra som "hämd"??

Erkänner frivilligt att detta inte är min starkaste "sida" så intressant med svar .

Det är svårt att veta men i första hand så tror jag att det blir nå litet skit av Iran, en man är ingen men att något måste ju Iran säga om saken.

Men i andra hand att en riktigt kännbar vedergällning den skulle sätta USA på pottan, sådant här smått elakt det gynnar Trump men bevisar ingenting. En stor konflikt som tar amerikanska liv det är en annan femma och sitter nog inte värst väl i den amerikanska inrikespolitiken och är något som jag tror att republikaner som demokrater helst aktar sig för.

Iran känner sig kanske moget till att pröva den saken.

Det är Mellanöstern så att allt är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in