2020-01-04, 14:51
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Kina kommer inte att kriga, det ligger inte i Kinas historia att kriga.
Förutom de massor av gången de faktiskt har krigat med varandra i historien och den gången de krigade mot FN-trupper på koreanska halvön...

Citera
2020-01-04, 14:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Jag vet att regimen skakas av folkliga protester. Jag vet att regimen tvingar statligt anställda demonstrera när regimen befaller det.

Iran är väldigt svaga.
Nej, det är de liberala krafterna med Rouhani och hans reformer som innebär en minskning av subventioner och bidrag man protesterar emot. Det som hard-liner som Ahmadinejad lovar folket att de ska få behålla tillsammans med låga bensinpriser.

Det är så de religiösa mullorna behåller sin popularitet. Alltså direkt kontraproduktivt från väst att stödja protesterna.
Citera
2020-01-04, 14:54
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Iran måste väl hämnas Soleimani, för att inte framstå som en handlingsförlamad rumpsexad get. Blir spännande att se hur.
Jag såg Pompeo intervjuas igår, han sade i praktiken samma sak. I den här regionen måste man slå till hårt, annars ses man som svag och blir allmänt villebråd.
Citera
2020-01-04, 14:55
Medlem
smoerreboms avatar
jag såg på twitter att nån NMR-snubbe var väldigt engagerad i detta och var oerhört kritiskt mot att de bombade bort den här snubben. Jag tänkte mer att om man är nynazist ute på vischan i Sverige så bryr man sig inte så mkt om de bombar araber därborta

Är det för att han var anti-Israel och NMR-snubbar i har väldigt hög prioritet på den anti-semitiska biten?

Trump har ju varit i Washington så länge nu att han har börjat haja att man måste hålla igång försvarsindustrin, skulle gissa att det är ett delmotiv iaf. Det är lite synd jag hade hoppats att han som byggherre skulle ogilla kapitalförstöring och mer dra sig ur och låta muslimerna döda varann istället. Det är min övertygelse att det är bästa sättet att hantera dem, isolera dem och låt dem döda varann i ett par decennier istället.
Citera
2020-01-04, 15:02
Medlem
Citat:
Putin är ju den ryska Hitler som invaderar europeiska länder titt som tätt. Att Trump skulle låta sig styras av mini-Hitler vore djupt tragiskt. Det är sjukt komiskt om Putin är besviken för att Trump dödade en terrorist i ett annat land med tanke på hur många ryssar Putin har mördat i andra länder.

Mordet på terroristen var en gåva till världen.

De som vill mig illa är Iran och Ryssland.
En rysk Hitler skriver du och vilken haltande jämförelse. Menar du Krim och östra Ukraina? Orsaken är ju enkel där och det är att hindra Ukraina att bli medlemmar i NATO eftersom det skulle göra läget besvärligt för Ryssland. Sist jag kollade var Ukriana som land inte invaderat som Irak och Afganistan blev av USA, länder som inte ens gränsar till stormakten. Ukraina är numera i händerna på USA istället för Ryssland på gott och ont.

Trump dödade en terrorist skriver du också men glömmer bort att det gjordes i en klar terroristhandling och både Trump och Obama borde åtals för dessa drönarmord av människor som förvagrats rättegångar. Mord som som också krävt oskyldigas liv, t.o.m. barn. Ordet terrorist och dess betydelse är numera upplöst precis som ordet rasist i vårt land, det saknar mening för det missbrukas.

Du rapar amerikansk propaganda. Tror du att du är jude och bor i Israel eller en amerikansk soldat på uppdrag? Iran vill dig inget illa om du är svensk och bor i Sverige. Därimot vill Israel, Saudiarabien och USA dig illa eftesom dom skapar problem för oss med flyktingvåg efter flyktingvåg. Dessa tre ställer oss också emot Kina och Ryssland och försöker dikterar villkoren i våra relationer med dessa länder, nu senast Europas energiförsörjning via Rysk gas. Det är ju liksom bara bra med ett svagt Europa som inte kan konkurrera lika bra som USA.

Du sväljer allt med hull och hår och står sedan och viftar med den amerikanska flaggan, så löjligt om du nu är svensk.

Låt oss hoppas att detta mord inte leder till krig och elände nu. USA anser sig ha rätt till vedergällning för allt men man får väl hoppas att Iran är smartare än så. Vårt land har tillräckliga problem och behöver inte en ekonomisk kris i världen som löser ut extrema konflikter här med.

Man kan ju tänka sig vad ett krig kanske leder till. Iran går in i Irak tillsammans med Syrien, Ryssland går in i Ukraina, Nordkorea passar på att daska till Sydkorea och Kina tar slutligen Taiwan. USA riskerar ett trefrontskrig och risken att det landet använder kärnvapen överhängande eftersom ekonomin i USA kommer att raseras. Man undrar vad det är för strateger i USA egentligen, jobbar dom för satan och önskar ett slut på mänskligheten kan man undra. Lämna öknen och oljan istället och låt satan ta enbart dessa religösa dårar istället, inklusive Israel.
Citera
2020-01-04, 15:05
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Och de som inte vill ha det blir avrättade i Iran. Den iranska regimen måste störtas!
Men inte av USA. Du tror inte att Trump försöker konstruera ett skäl till en fullskalig attack på Iran? Först var det påhittade beskyllningar om att Iran skulle ha kärnvapen, något som visade sig vara felaktigt. Nu försöker USA provocera Iran till stridsåtgärder, så att USA kan gå in och krossa Iran, ta över deras oljetillgångar, och göra sig av med det hot mot Israel som Iran utgör.
Du kan vara helt säker på att USA har en dold agenda i detta, som man försöker maskera som ett krig mot terrorismen.
Citera
2020-01-04, 15:06
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
jag såg på twitter att nån NMR-snubbe var väldigt engagerad i detta och var oerhört kritiskt mot att de bombade bort den här snubben. Jag tänkte mer att om man är nynazist ute på vischan i Sverige så bryr man sig inte så mkt om de bombar araber därborta

Är det för att han var anti-Israel och NMR-snubbar i har väldigt hög prioritet på den anti-semitiska biten?

Trump har ju varit i Washington så länge nu att han har börjat haja att man måste hålla igång försvarsindustrin, skulle gissa att det är ett delmotiv iaf. Det är lite synd jag hade hoppats att han som byggherre skulle ogilla kapitalförstöring och mer dra sig ur och låta muslimerna döda varann istället. Det är min övertygelse att det är bästa sättet att hantera dem, isolera dem och låt dem döda varann i ett par decennier istället.

Hur gynnas Sverige av att usa startar mer krig i mö o skapar mera kaos där?
Citera
2020-01-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men inte av USA. Du tror inte att Trump försöker konstruera ett skäl till en fullskalig attack på Iran? Först var det påhittade beskyllningar om att Iran skulle ha kärnvapen, något som visade sig vara felaktigt. Nu försöker USA provocera Iran till stridsåtgärder, så att USA kan gå in och krossa Iran, ta över deras oljetillgångar, och göra sig av med det hot mot Israel som Iran utgör.
Du kan vara helt säker på att USA har en dold agenda i detta, som man försöker maskera som ett krig mot terrorismen.

Hmmm. Som alltid. Men detta är inte kopplat direkt till Terrorism.
Citera
2020-01-04, 15:07
Medlem
arbetets avatar
Nu kliver NATO ut ur leken:

Nato slutar utbilda irakiska säkerhetsstyrkor
/.../Nu kommer uppgifter om att den USA-ledda insatsen Operation Inherent Resolve (OIR) tillfälligt har slutat utbilda irakiska styrkor på grund av det ökade hotet mot dem efter drönarattacken. Det uppger den tyska generallöjtnanten Erich Pfeffer i ett brev till tyska parlamentsledamöter som Reuters har tagit del av.

I brevet står att den amerikanska generallöjtnanten Pat White – som leder OIR i kampen mot terrorgruppen IS – har beslutat att förstärka skyddet av styrkorna.

”Därför har utbildningen av Iraks säkerhets- och väpnade styrkor i Irak tillfälligt avbrutits”, skriver generallöjtnant Erich Pfeffer i brevet.

Under lördagen uppgav även Nato att man avbryter träningsuppdrag i Irak. Militäralliansen utbildar landets säkerhetsstyrkor på uppdrag av regeringen i Bagdad, skriver AFP.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/na...erhetsstyrkor/
Citera
2020-01-04, 15:15
Medlem
wwrs avatar
Han har skickat sitt sista meme.

Han och Donald utkämpade ju meme-krig. Märkligt om det har eskalerat på detta sätt.

https://mobile.twitter.com/realDonal...88700617498625

https://mobile.twitter.com/Tasnimnew...01751430365184
Citera
2020-01-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu kliver NATO ut ur leken:

Nato slutar utbilda irakiska säkerhetsstyrkor
/.../Nu kommer uppgifter om att den USA-ledda insatsen Operation Inherent Resolve (OIR) tillfälligt har slutat utbilda irakiska styrkor på grund av det ökade hotet mot dem efter drönarattacken. Det uppger den tyska generallöjtnanten Erich Pfeffer i ett brev till tyska parlamentsledamöter som Reuters har tagit del av.

I brevet står att den amerikanska generallöjtnanten Pat White – som leder OIR i kampen mot terrorgruppen IS – har beslutat att förstärka skyddet av styrkorna.

”Därför har utbildningen av Iraks säkerhets- och väpnade styrkor i Irak tillfälligt avbrutits”, skriver generallöjtnant Erich Pfeffer i brevet.

Under lördagen uppgav även Nato att man avbryter träningsuppdrag i Irak. Militäralliansen utbildar landets säkerhetsstyrkor på uppdrag av regeringen i Bagdad, skriver AFP.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/na...erhetsstyrkor/

Hur många år krigade Irak mot Iran och vad var orsaken. Orsaken var shia mot shita. Alltså igen dessa djävla muslimer som vill dräpa allt och alla. Problemet är ju att alla gånger USA drar sig ur uppkommer icke demokrati och massmord på Civila. Ibland säger jag som en av USAs tidigare ledar. Bomba skiten tillbaka till medelåldern och asfaltera skiten till en parkeringsplats.
Citera
2020-01-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag såg Pompeo intervjuas igår, han sade i praktiken samma sak. I den här regionen måste man slå till hårt, annars ses man som svag och blir allmänt villebråd.

Det går dåligt ihop med Trumps inställning om att låta andra länder sköta sitt.

Varför ha de ett behov att ses som starka i MÖ? De ska ju fokusera på USA nu var det väl sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in