Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-11-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Jag kom hem från Turkiet i söndags,gjorde mitt ingrepp på Istanbul Hair Clinic.Allting gick jättebra.Man känner ingenting under själva ingreppet men lokalbedövningen gör ONT. Dom flyttade 2100 hårsäckar(jag hade betalat för 2500 hårsäckar).Sjukt bra priser,landade på ca 37 000 och då inkluderar det ToR flyg,4 nätter hotell,2100 hårsäckar,transporter mellan hotell och skjukhus + en polare som följde med.Nu lär det dröja 4-6 månader innan jag ser nåt resultat.

Nu var det cirka 4 år sedan du genomförde din hårtransplantation. Jag är väldigt nyfiken hur det gick för dig och ifall du känner dig nöjd med tillväxten och resultatet? Jag sitter just nu och bläddrar mellan massvis med olika kliniker och är väldigt osäker på vilken jag borde välja. Har kollat en del på Istanbul Hair Clinic som du gjorde din på och därför hade ditt omdöme kunnat vara väldigt betydande och avgörande för min framtida hårtransplantation. Hade varit väldigt tacksam för svar!
Citera
2019-11-18, 15:12
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zpray
Nu var det cirka 4 år sedan du genomförde din hårtransplantation. Jag är väldigt nyfiken hur det gick för dig och ifall du känner dig nöjd med tillväxten och resultatet? Jag sitter just nu och bläddrar mellan massvis med olika kliniker och är väldigt osäker på vilken jag borde välja. Har kollat en del på Istanbul Hair Clinic som du gjorde din på och därför hade ditt omdöme kunnat vara väldigt betydande och avgörande för min framtida hårtransplantation. Hade varit väldigt tacksam för svar!

Nej,jag blev inte alls nöjd faktist.Det blev endast en liten förbättring,jag hade hoppats på betydligt mer utväxt.Personalen var trevlig,dock med väldigt bristande engelskakunskaper.Sen kan självklart slutresultatet variera, vissa får mer hårutväxt än andra.Jag gjorde en till FUE på Nordic Hair Clinic i jan 2018 och denna gången blev det en klar förbättring.Dessutom ingick 4 st PRP behandlignar i det priset.Jag sitter faktist och funderar på om jag ska göra en tredje FUE,har dock inte bestämt mig.Det är väldigt jobbigt och påfrestande när skallen ömmar första veckorna.
Citera
2019-11-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Nej,jag blev inte alls nöjd faktist.Det blev endast en liten förbättring,jag hade hoppats på betydligt mer utväxt.Personalen var trevlig,dock med väldigt bristande engelskakunskaper.Sen kan självklart slutresultatet variera, vissa får mer hårutväxt än andra.Jag gjorde en till FUE på Nordic Hair Clinic i jan 2018 och denna gången blev det en klar förbättring.Dessutom ingick 4 st PRP behandlignar i det priset.Jag sitter faktist och funderar på om jag ska göra en tredje FUE,har dock inte bestämt mig.Det är väldigt jobbigt och påfrestande när skallen ömmar första veckorna.

Ahh, vad tråkigt att höra! Skönt att det åtminstone blev en klar förbättring andra gången. Mm kan tänka mig det, men så länge det finns grafts kvar att plocka kan det ju vara värt. Hoppas allt går bra för dig och att du blir helnöjd till slut! Jag lutar just nu mest åt att boka en hårtransplantation hos Clinicana nu i januari, men har inte helt bestämt mig än!
Citera
2019-12-17, 12:08
Medlem
Liten update här. Nu har det gått lite över 3 månader sedan jag gjorde ingreppet. Nu växer det planterade håret i takt med resten av håret på skallen och det börjar se riktigt riktigt bra ut om jag har rätt kort hår just nu (ca 8mm).

Den jobbigaste perioden är dom 2 veckorna efter ingreppet, inte pga smärta utan man måste tänka på hur man ska sova etc. Man ska skydda sig mot sol, ingen träning etc. Rekar att ta ledigt en vecka efter ingreppet, då man också går runt och oroar sig att man ska få nåt i skallen som förstör ingreppet.

Nu är det dock riktigt nice och jag njuter verkligen av mitt nya hår, där det tidigare var tunt.

En sista grej bara, plantan bak på huvet har knappt börja växa någonting. Det sa dock kliniken till mig att det tar upp till ett år ca där pga blodcirkulationen är mycket mindre där. Jag är dock inte orolig.

Resten av skallen är resultatet över förväntan!
Citera
2019-12-20, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godisgruvan
Bumpar den här tråden.
Jag har sedan länge(gissar jag) tappat allt hår jag ska tappa. Blev tunnhårig redan i sena tonåren och har kört rakat sen början på 20 typ. Det har alltid varit jobbigt för mig personligen även om andra sagt att jag passar i det. När jag låter håret växa får jag den klassiska munkfrillan. Alltså saknar jag hår på hela hjässan och framåt. Någon som vet om det är möjligt att faktiskt få fason på skalpen. Är 38 snart. Önskar dagligen att det fanns hår att rufsa i. Tack på förhand.

Hej. Läste ditt inlägg ang hårtransplantation och kände igen din story till 100 %! Har du vågat dig på och göra det? Mvh
Citera
2020-01-04, 23:27
Medlem
Nu har det gått exakt 4 månader efter mitt ingrepp. Här ser ni för och efterbild.

https://imageshack.us/i/pnhTgqCGj

Värt att notera det slutgiltiga resultatet ses efter upp till 12 månader.
Citera
2020-01-09, 10:36
Medlem
ingen som provat steam cells hårtransplantation istället för "vanliga" ?! Springa runt i 2-4månader och se ut som man blivit torterad med nålar i huvudet är jag inge sugen på när man kan slippa detta med Stemcells operation.
Citera
2020-01-09, 17:35
Medlem
Nochillss avatar
Ett intressant resultat för TS då jag befinner mig i en liknande situation med yttre symptom men vill verkligen inte slänga iväg stålar.

Jag tar DHT-blocker sedan några veckor tillbaka som kostar 260:- för 30 tabletter, inköpt på Ebay och börjar redan få tillbaka en hel del hår-testar.
Citera
2020-01-30, 13:41
Medlem
Tjena gubbar, Jag är nu i Iran och funderar starkt på att göra en hårtransplantation.
Har har en tid bokad nu på söndag, men börjar få kalla fötter.
Har egentligen gjort alldeles för lite efterforskning för att genomföra detta nu, men känner att det kan vara värt att passa på när jag ändå e här. (billigt som fan då den iranska valuta inte är värt något)
Hur som det jag tvekar på är själva metoden, den klinik jag talat med för endast FUT, en metod som förstått är en ganska gammal metod, bra eller dåligt vet jag inget om.
Och det är här jag verkligen behöver eran hjälp.
Är det någon som har bra koll på dessa olika metoder?
Vad är skillnaden o vilken ger bäst resultat.
Har sökt lite på nätet men det känns som att alla kliniker skryter och bestämt menar att just den metod som säljer är den bästa. (alltså inte mycket till hjälp)
Citera
2020-01-30, 16:05
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Ett intressant resultat för TS då jag befinner mig i en liknande situation med yttre symptom men vill verkligen inte slänga iväg stålar.

Jag tar DHT-blocker sedan några veckor tillbaka som kostar 260:- för 30 tabletter, inköpt på Ebay och börjar redan få tillbaka en hel del hår-testar.

nej, det får du inte, det går inte så snabbt.
Citera
2020-02-03, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebzor01
Tjena gubbar, Jag är nu i Iran och funderar starkt på att göra en hårtransplantation.
Har har en tid bokad nu på söndag, men börjar få kalla fötter.
Har egentligen gjort alldeles för lite efterforskning för att genomföra detta nu, men känner att det kan vara värt att passa på när jag ändå e här. (billigt som fan då den iranska valuta inte är värt något)
Hur som det jag tvekar på är själva metoden, den klinik jag talat med för endast FUT, en metod som förstått är en ganska gammal metod, bra eller dåligt vet jag inget om.
Och det är här jag verkligen behöver eran hjälp.
Är det någon som har bra koll på dessa olika metoder?
Vad är skillnaden o vilken ger bäst resultat.
Har sökt lite på nätet men det känns som att alla kliniker skryter och bestämt menar att just den metod som säljer är den bästa. (alltså inte mycket till hjälp)

Önskar jag såg ditt inlägg tidigare! Blev det någon operation och hur gick det?
De största skillnaderna som jag uppfattar det är:
FUT - snitt i nacken, förflyttar flera hårsäckar samtidigt, lämnar ett större ärr, lättare att få hårsäckarna placerade på rätt sätt. Den tidigare mest använda metoden.
FUE - många små snittar i nacken, förflyttar en hårsäck åt gången, lämnar inga eller små prickar som ärr, kräver större noggrannhet så att samtliga hårsäckar placeras på korrekt sätt. Dagens mest använda metod.

Båda metoderna är bra på sitt sätt och bör resultera ungefär likadant, förutom ärret/ärren.
En del kliniker gör ju dessutom en blandning av bägge för ett så optimalt resultat som möjligt.
Citera
2020-02-03, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissekatten
Liten update här. Nu har det gått lite över 3 månader sedan jag gjorde ingreppet. Nu växer det planterade håret i takt med resten av håret på skallen och det börjar se riktigt riktigt bra ut om jag har rätt kort hår just nu (ca 8mm).

Den jobbigaste perioden är dom 2 veckorna efter ingreppet, inte pga smärta utan man måste tänka på hur man ska sova etc. Man ska skydda sig mot sol, ingen träning etc. Rekar att ta ledigt en vecka efter ingreppet, då man också går runt och oroar sig att man ska få nåt i skallen som förstör ingreppet.

Nu är det dock riktigt nice och jag njuter verkligen av mitt nya hår, där det tidigare var tunt.

En sista grej bara, plantan bak på huvet har knappt börja växa någonting. Det sa dock kliniken till mig att det tar upp till ett år ca där pga blodcirkulationen är mycket mindre där. Jag är dock inte orolig.

Resten av skallen är resultatet över förväntan!

Citat:
Ursprungligen postat av kissekatten
Nu har det gått exakt 4 månader efter mitt ingrepp. Här ser ni för och efterbild.

https://imageshack.us/i/pnhTgqCGj

Värt att notera det slutgiltiga resultatet ses efter upp till 12 månader.

Va kul att höra!
Jag håller med dig. Vad bilden visar så ser det riktigt bra ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in