Citat:
Ursprungligen postat av
hebzor01
Tjena gubbar, Jag är nu i Iran och funderar starkt på att göra en hårtransplantation.
Har har en tid bokad nu på söndag, men börjar få kalla fötter.
Har egentligen gjort alldeles för lite efterforskning för att genomföra detta nu, men känner att det kan vara värt att passa på när jag ändå e här. (billigt som fan då den iranska valuta inte är värt något)
Hur som det jag tvekar på är själva metoden, den klinik jag talat med för endast FUT, en metod som förstått är en ganska gammal metod, bra eller dåligt vet jag inget om.
Och det är här jag verkligen behöver eran hjälp.
Är det någon som har bra koll på dessa olika metoder?
Vad är skillnaden o vilken ger bäst resultat.
Har sökt lite på nätet men det känns som att alla kliniker skryter och bestämt menar att just den metod som säljer är den bästa. (alltså inte mycket till hjälp)
Önskar jag såg ditt inlägg tidigare! Blev det någon operation och hur gick det?
De största skillnaderna som jag uppfattar det är:
FUT - snitt i nacken, förflyttar flera hårsäckar samtidigt, lämnar ett större ärr, lättare att få hårsäckarna placerade på rätt sätt. Den tidigare mest använda metoden.
FUE - många små snittar i nacken, förflyttar en hårsäck åt gången, lämnar inga eller små prickar som ärr, kräver större noggrannhet så att samtliga hårsäckar placeras på korrekt sätt. Dagens mest använda metod.
Båda metoderna är bra på sitt sätt och bör resultera ungefär likadant, förutom ärret/ärren.
En del kliniker gör ju dessutom en blandning av bägge för ett så optimalt resultat som möjligt.