Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Att splittra befolkningen genom att söndra och härska har alltid varit vänsterns paradgren. Den taktiken kör greta inom miljökampen också. Oliktänkande ska frysas ut och inte får komma till tals. Journalister ska inte få närvara vid möten eftersom dom vinklar det åt ett annat håll än vad greta vill. Jag tror att greta skulle älska att vara diktator. Men det har med hennes diagnos att göra också. Föräldrarna är helt styrd av hon så varför skulle hon inte kunna styra över andra?
Tror inte att Greta är så klipsk som du får det att låta, tror inte hon har sådant inflytande där hemma som betaSvante får det att låta i tidningen. Men jag kan ha fel.
Fast det verkar som att all uppmärksamhet börjat stiga henne åt huvudet och hon måste göra sig hörd i sociala medier hela tiden, inte för klimatets skull utan Greta måste synas.
Hur länge kan man skydda Greta och rörelsen från svåra frågor och en riktig granskning? Nu är ju både Svt och TV4 vänstervridna men jag hoppas på en framtida Uppdrag granskning eller Kalla Fakta som avhandlar Greta med familj, människorna bakom som arbetat med att göra henne till KlimatJesus och vilka som dragit nytta av allt detta. Fast jag tror det tar 5 år och sen blir det en dokumentär: Greta: Hennes uppgång och Fall.