2020-01-05, 19:23
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ojojojdå!:

Zeke Miller
@ZekeJMiller
TEHRAN, Iran (AP) — Iranian state TV reports Iran will no longer abide by any limits of its 2015 nuclear deal.
https://twitter.com/ZekeJMiller/stat...188149760?s=20

Eftersom jag är övertygad om att de redan har ett par nukes i lager så...
Ok, tror också de ligger steget före här, men nu är det out in the open!
Citera
2020-01-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ojojojdå!:

Zeke Miller
@ZekeJMiller
TEHRAN, Iran (AP) — Iranian state TV reports Iran will no longer abide by any limits of its 2015 nuclear deal.
https://twitter.com/ZekeJMiller/stat...188149760?s=20

Eftersom jag är övertygad om att de redan har ett par nukes i lager så...

Hade dom haft kärnvapen hade dom hotat vitt o brett med dom redan, vad jag vet finns det inget som tyder på att dom skulle ha det heller.

Tacka USA och Israel för deras Stuxnet.

Antar att du är iranier som gärna vill se deras världsherravälde?
Citera
2020-01-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Världen måste stoppa terrorstaten nummer ett istället, USA! USA massmördade en miljon irakier och tror på allvar att irakierna vill ha dom kvar där.
Vad irakerna vill är sekundärt. Resten av världen vill hålla den delen av världen kort. Med rätta.
Citera
2020-01-05, 19:25
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Herregud vilka tramslänkar ni länkar. Kina ska hjälpa Iran? LOL! Nu ska tydligen Iran ha kärnvapen också.... haha. Nej ni... man bombar INTE generaler i kärnvapennationer med drönare. Det gör man bara mot u-länder.

Notera skillnaden mot Nordkorea som hela tiden hotar USA med nukes. Ingen drönaranfaller Kim Jong-Un. Kanske för Nordkorea har en verklig allierad stormakt och verkliga kärnvapen samt en arme som är totalt lojal. Iran däremot har inget av detta. Därför kan man pissa på dem bokstavligen utan att riskera vedergällning.
Citera
2020-01-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Har Iran verkligen misiller för detta? Istael kommer ju att svara med kärnvapen kanske...

Detta måhända vara taget ur luften men jag har för mig att för cirka 2 månader sedan så läste jag om att en Amerikansk "överste Löjtnant" sa att Iran är det land i ME som har störst raket arsenal.
Citera
2020-01-05, 19:26
Medlem
motarbetars avatar
Undrar om den röda lampan blinkar i Tel Aviv nu.

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2020-01-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Du verkar mest snacka msm wikkipedia skit.

Ditt namn sa allt......
Citera
2020-01-05, 19:27
Medlem
Sayyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Att nu Iran skrotar det sista av kärnvapenavtalet var i och för sig en tidsfråga. Det går inte att skriva avtal med terrorstater. De håller aldrig vad de lovar, ingen heder finns. Dessutom är ju lögnen gentemot fienden ett av de bärande fundamenten inom Islam, ett sorts budord (Taqiya).

Så USA gjorde ett misstag när man trodde att Iran skulle gå att göra avtal med. Nu vet vi vilken terrorstat det verkligen är.
USA har öppet och konsekvent avvikit från den reglerande avtalet, medans Iran (enligt IAEA) fortsatt att följa sina skyldigheter fram tills nyligen.

Det är ungefär som att jag hyr en bil från dig, vägrar betala hyran, spränger bilen och säger att jag inte kan betala för en bil som är sprängd.
Citera
Medlem
Citat:
En sådan analys har vi nog inte sett förut:
/.../In the past, China’s Mideast posture was a balancing act of engaging Iran while simultaneously not alienating the US. However, what has changed now is the rapid deterioration of Sino-US relations and decoupling over the past year in a new Cold War. With US hostility and “maximum pressure” toward Beijing, Moscow and Tehran (all under US sanctions), Washington is driving all three to coalesce, as evidenced in the recent joint military exercise in the Gulf of Oman and the Indian Ocean.

Thus as Colonel Douglas Macgregor and Dr Lydia Wilson of Oxford University caution, should the US attack Iran in a full-scale war, it could herald the additional entry of two nuclear powers to the theater, and transform the bilateral war into one of great-power conflict.
https://www.asiatimes.com/2020/01/ar...a-war-with-us/
Nja jag tycker det varit klart ganska länge att Kina ligger närmare Moskva-Teheran än Washington?

Kina, Ryssland och Iran genomförde ju en manöver tillsammans, för inte så länge sedan men jag tycker att det där sambandet kunnat ses mycket tidigare. Iran levererat en hel del billig olja till Kina.
Citera
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Hade dom haft kärnvapen hade dom hotat vitt o brett med dom redan, vad jag vet finns det inget som tyder på att dom skulle ha det heller.

De kan ju ha själva kärnladdningarna men inte bra nog missiler att transportera dem?
Citera
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Tar du hand om flyktingarna som kommer efter att Iran kollapsat och flyktinglägren inte längre går att skötas? Det handlar om miljontals människor även denna gång.

Tänker inte ta hand om ett skit, kommer flytta ifrån detta avskräde till land inom kort i vilket fall.
Citera
2020-01-05, 19:28
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

Vi tackar inte Israel eller USA för nåt alls, det är båda de värsta terrorstaterna i hela världen. USA är dessutom det vidrigaste imperiet i mänsklig historia.

Israel har kärnvapen men ser du dom skryta om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in