Citat:
Ursprungligen postat av
HeroesSilencio
Misstänker det var så han menade, vi hade som sagt samtal omkring pågående händelser med någon god whiskey i kroppen också men han pratade givetvis om svårtillgänglig terräng etc.
Jag är skitdålig på sånt här och totalt ointresserad måste jag erkänna.. däremot så menade han att det är inte det land som har mest antal soldater i sin armé dvs mannakraft som kommer vinna utan det kommer avgöras helt på teknik och där är USA väldigt långt framme. Han pratade om något system som heter "ATLAS" som USA var enormt långt framme inom utveckling och det för mig lät som rena humbug eller som en dålig fiction film men tydligen robotar som man kan använda i krig. Men som sagt.. jag vet inte alls.
Jag vill påpeka att anledning till att Nordkorea ej har invaderats är deras svåra terräng och avsaknaden av hightechvapen.
Nordkorea har istället myriader med artilleri och beprövade metoder vilka kompenserar en brist på hightech.
USA måste då in på djupet och slå ut Fi en efter en, alltså ingen kabel att kapa, ingen dator att hacka, inga system att störa ut, inga komplex att radera med missiler och väldigt få signaturer för guidade vapen att låsa på, det är ett nukleärt vapen som gäller om Nordkorea ska sänkas men att idag så kan Nordkorea svara tillbaka som det sista som de gör.
Så att visst att higtech ska man ha respekt för men att de fungerar nog bäst på givna slagfält och en fiende som spelar med.