2020-01-06, 18:09
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Om juden är på krigsstigen så spelar det absolut ingen roll vem som är president. De får som de vill.

Va! Säger du det. Är de så jävla smarta, die juden

Okeydårå, då är det väl bäst att vara på deras sida, herr nazisvin
Citera
2020-01-06, 18:09
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Här förtydligar han åt dig.

“They’re allowed to kill our people. They’re allowed to torture and maim our people. They’re allowed to use roadside bombs and blow up our people. And we’re not allowed to touch their cultural sites? It doesn’t work that way,” Trump told reporters

Problemet är att du dyrkar Trump oavsett vad han gör, du är immun till fakta och skyller på media istället för han.
Du förstår heller inte allvaret i att han hotar att bomba civila mål.

Jag dyrkar inte President Trump. Visst, han är USAs bästa president i modern tid, men han står relativt långt ifrån mig rent ideologiskt.

Jag vet inte om det citatet är äkta, har inte hört det själv. Oavsett så är det rätt. Det är klart att det är betydligt värre att döda folk än att förstöra saker.

Angående civila mål, det är skillnad på att bomba civila mål eller att döda civila. Det första kan absolut vara befogat.
Citera
2020-01-06, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Jag dyrkar inte President Trump. Visst, han är USAs bästa president i modern tid, men han står relativt långt ifrån mig rent ideologiskt.

Jag vet inte om det citatet är äkta, har inte hört det själv. Oavsett så är det rätt. Det är klart att det är betydligt värre att döda folk än att förstöra saker.

Angående civila mål, det är skillnad på att bomba civila mål eller att döda civila. Det första kan absolut vara befogat.
Det är äkta.

Men nu är det olagligt att bomba sådana mål, USA har själva skrivit under det!!
Citera
2020-01-06, 18:16
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tucker Carlson har som vanligt en del vettigt att säga. Tycker att man ska ta sig tid och lyssna (video):

Tucker slams 'chest-beaters' cheering US strike on Soleimani

https://youtu.be/WlcsuJtXYkM via @YouTube

Jag tog mig tid att lyssna på Tucker Carlson och måste nog säga att han är en typisk demokratisk moraliserande pussy....no more...no less....
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2020-01-06 kl. 18:21.
Citera
2020-01-06, 18:19
Medlem
Iran har betett sig klantigt då går det så här.

Jag fattar inte vad han offret gjorde i Irak? Jag trodde dom var ärkefiende sen kriget.
Citera
2020-01-06, 18:19
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossesvin
Krigsmateriel som passerat bäst före. dvs noll att komma med. Som jag sa Vad hände med Irak i gulfkriget? Tror du det är någon större skillnad? Tja utöver att jänkarna har mer avancerad utrustning nu än då.
Och det har dom, Israel har gjort flertalet flygräder inne i Iran och slagit ut mål förr.

När skulle det vara?

Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Mycket viktigt:
Har ni sett denna?

"Iraqi prime minister says Qassem Soleimani was in Iraq to 'discuss de-escalating tensions between Iran and Saudis' when he was killed - and claims Trump had asked for help mediating talks after embassy attack"

https://www.dailymail.co.uk/news/art...d-PM-says.html

Intressant.
Två av de irakier som dog i lönnmordet var på väg för att lägga fram ett för i Iraks riksdag om att köpa ut USA ur landet. Nu har ändå detta lagts fram och röstats igenom. Trump är trumpen. Suleimani vinner iaf.
Citera
2020-01-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Iran har betett sig klantigt då går det så här.

Jag fattar inte vad han offret gjorde i Irak? Jag trodde dom var ärkefiende sen kriget.

Enligt uppgift så var det USA som hade initierat ett möte mellan Iran och Saudiarabien i Irak. Och det dog ju några andra också. Så nu vill Irak att USA lämnar SA helt och hållet.
Citera
2020-01-06, 18:21
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Lär man sig inget i skolan numera? Sluta gå offtopic med totalt felaktigt trams.

Bara för Trump har drönat sönder er favoritgeneral är han inte en diktator. En diktator möter inte skit som omval, riksrätt, en kongressen som röstar igenom saker trots hans veto, och inte minst en fientlig massmedia.
Suck..
Hen jag citerade beskrev något som mer låter som en diktator än inte trots att han ville påvisa motsatsen.
Det anmärkte jag på eftersom det var lite kul.

Favoritgeneral? Who? Jag är inte så insatt i den här soppan och känner inte till aktörer. Varför förstod du inte vad jag menade att jag inte väljer sida?
Något som du dock helt uppenbarligen gör.

Intressant för diskussionen är iaf att internet-propagandakrigföring pågår för fullt här.
Har du betalt av någon?
Citera
2020-01-06, 18:22
Medlem
NATO uttalat sig: (citerar första delen, mer i länken)

https://www.haaretz.com/world-news/n...tion-1.8368603

"NATO Secretary-General Jens Stoltenberg said on Monday that all members of the Atlantic alliance stood behind the United States in the Middle East, after a U.S. drone strike killed Iranian military commander Qassem Soleimani.

Speaking after a rare NATO meeting on Iran and Iraq in which the United States briefed its allies about last Friday's drone strike, Stoltenberg also called for a de-escalation of tensions, echoing the statements of some European leaders.

"We are united in condemning Iran's support of a variety of different terrorist groups," Stoltenberg said. "At the meeting today, allies called for restraint and de-escalation. A new conflict would be in no one's interest. So Iran must refrain from further violence and provocations."
Citera
2020-01-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Mycket viktigt:
Har ni sett denna?

"Iraqi prime minister says Qassem Soleimani was in Iraq to 'discuss de-escalating tensions between Iran and Saudis' when he was killed - and claims Trump had asked for help mediating talks after embassy attack"

https://www.dailymail.co.uk/news/art...d-PM-says.html

Ja, kort sagt så lurade amerikanerna Soleimani till förhandlingsbordet så dom kunde döda honom på irakisk mark.
Med andra ord så har USA förstört sin diplomatiska förhandlingsförmåga i konflikter för en lång tid framöver.
Bl.a Kim jong-un kommer att tänka efter en extra gång när han får en inbjudan.
Citera
2020-01-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutbytet
Vilka syftar du på när du säger "feministerna" hemma?

Islam är en del av feminismen, och feminister brukar vilja se män lida för stilla sina feministiska behov. Så om ledaren för landet inte hämnas så kommer han göra alla de miljoner som var ute och sörjde för feminist generalen djupt besvikna, och han kommer förlora trovärdighet i deras ögon.

Det blir intressant vad Iran kommer göra. Kommer de med en kraftig respons, så kan vi nog se ett krig snart. Förhoppningsvis så blir det en mer mjuk respons. De kanske nöjer sig med att lämna avtalet helt och hållet och utveckla en atombomb och försöka tvinga usa ut ifrån regionen.
Citera
2020-01-06, 18:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Alla som funderar över islam och vilka människor vi släpper in i Sverige borde titta på "The Killing of Farkhunda". Googla på filmer och en video från NT Times dyker upp. Det är en händelse i Kabul i Afghanistan efter att talibanerna avsatts. Det är inte ute på landsbygden utan mitt i huvudstaden. Kolla gärna hur uppspelta männen är och hur pojkar ropar till varandra och tipsar någon att "ta den här stenen!" En kvinna blir falskt anklagad för att ha bränt Koranen och det visades sedan att hon var oskyldig. Men kolla hur uppspelta folkmassan är.

Tack, jag läste om det på Wikipedia, det fick räcka för mig. Stillbilderna i artikeln blir tillräckligt.
Fy fan, rent ut sagt. Det är svårt att se denna hjord som människor faktiskt.

Detta är ju shiamuslimer, med persisk bakgrund, precis samma som bebor Iran.

Uttrycket "How civilised a culture is depends on how it treats women" stämmer rätt väl tycker jag.

Israel:
https://i.pinimg.com/originals/ef/1f...622760b555.jpg

Iran:
https://media.pri.org/s3fs-public/st...ale_ninjas.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här