2020-01-06, 19:26
Medlem
FlashyBears avatar
Kineserna (statsmedia) trollar Trump

https://twitter.com/HuXijin_GT/statu...43894294040576
Citat:
Hu Xijin 胡锡进

The US fought an expensive war to overthrow Saddam's regime, but a democratic Iraq wants to expel US troops now. Iraq hasn't been changed by the US, more like been changed by Iran. Such a bad deal. President Trump has reason to be angry.
Citera
2020-01-06, 19:27
Medlem
Verkar inte varit helt lätt för den Iranska regimen att lura i USA-hatarna att Soleimani var den mest älskade personen i Iran, men med mutor, tvång och freebies lyckades dom! Studenter erbjöds t.o.m. höga betyg

https://twitter.com/amsafavi/status/1214136583626072064

Är det verkligen nån som köper charaden med studenter, statsanställda och en gråtande Ayatollah?
Citera
2020-01-06, 19:28
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Gamla MIG, robotar som knappt håller 80 tals klass och militärer som knappt har uniformer.
Ja du att vara bäst i särskolan är inte särskilt imponerande.

Tydligen ansåg Blair och Bush att Saddams gamla slangbellor var livsfarliga så frågan är vad man kan göra med dessa 80-tals vapen vars räckvidd är på 2000 km.
Men visst vi får väl se vad som händer om det blir något krig.

"Irans rustningsindustri har gjort stora framsteg under de senaste 25 åren, och tillverkar nu många typer av vapen och utrustning. Enligt iranska tjänstmän, år 2003 uppgick värdet av den iranska krigsmaterielexporten till ca 100 miljoner amerikanska dollar[1] och år 2006 hade industrin exporterat vapen till 57 länder.[2][3]"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Irans_...ri#cite_note-3
Senast redigerad av SaboMuggade 2020-01-06 kl. 19:37.
Citera
2020-01-06, 19:28
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är uppenbart att det är Bibi som lurar Putin att pressa pressar ut Trump (Golden Shower) som tvingar KSA att orkestrera en uppenbar false flag för att provicera Iran att slå tillbaka

Haha, jävla nötter!

https://www.washingtonpost.com/world...aef_story.html
Killing of Soleimani follows long push from Pompeo for aggressive action against Iran, but airstrike brings serious risks
Olika fraktioner inom WH drog Trump åt olika håll med höjdpunkten:

Detta +
https://www.reuters.com/article/us-i...-idUSKBN1Z301Z
Inside the plot by Iran’s Soleimani to attack U.S. forces in Iraq

ger en ganska klar bild över vad som hände.

Men foliehatters gonna foliehatta
Vad är du för agendatroll? Jag gillade själv Trump under 2016-valet, men det är ganska uppenbart att han försöker starta världskrig på beställning av Israel och Saudiarabien, och är det två länder som man inte startar världskrig för, så är det Israel och Saudiarabien.

Ingen bryr sig om dina mainstream media länkar för övrigt. Du kan köra upp det tramset i röven. Om Finland hade dödat en svensk militärledare så kan du räkna med att det hade startats krig över detta här i Norden, men med tanke på att Iran är uppbackat av Ryssland, Kina och säkert några andra länder (typ Indien osv), så är det mycket ansvarslöst av Trump att godkänna ett drönarattentat mot en iransk militärledare bara så där.

Jag hoppas att Tulsi Gabbard vinner valet eftersom Trump har visat sig vara en ansvarslös puppet.
Citera
2020-01-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaphe
Har något ändrats i Iran på senaste åren?
Det är väl fortfarande styrt av gangstrar med totalitära och teokratiska agendor.
Genomsyrat av religiösa nutcases som kör över sina invånare på vanligt mellanöstern-vis.

Iran har ljugit förut ang deras kärnvapenutveckling inför hela världen.
Varför ska man bry sig om vad deras banditer till ledare tycker?

Obehagligt med sådana regimer som inte drar sig en sekund för att gå på offensiv och trampa över andra länder och internationella lagar, med stöd från Gud såklart.

Nä, jag känner igen fiender när jag ser dem.

USA är samma skräp, om än inte värre. Deras ideologiska kamp mot terrorism är både billig och orimligt löjlig när de är allierade med Saudiarabien som sprider religiös extremism över hela planeten. USA är en lika stor fiende.
Citera
2020-01-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Verkar inte varit helt lätt för den Iranska regimen att lura i USA-hatarna att Soleimani var den mest älskade personen i Iran, men med mutor, tvång och freebies lyckades dom! Studenter erbjöds t.o.m. höga betyg

https://twitter.com/amsafavi/status/1214136583626072064

Är det verkligen nån som köper charaden med studenter, statsanställda och en gråtande Ayatollah?

De som köper charaden är Mohammed i Tensta som hatar Israel och USA. ”KOLLA HUR POPULÄR SOLEIMANI VAR, GOLK GRÅTER PÅ GATAN!”
Citera
2020-01-06, 19:32
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Instämmer!

Märks att tråden består av inkompetenta Trump anhängare...det ses som mindre begåvat att vara det.

Ja , ungefär som SD-anhängare ansågs som mindre begåvade enligt landet lagoms vänsterliberala mainstreammedia en gång i tiden innan sanningen/ar hann ikapp. Cry baby cry!!

ont. På P1 idag sa de att Suleimani ev var i Irak för att förbättra förbindelserna med Saudi. Vad har Usa mot det tror ni?
Citera
2020-01-06, 19:33
Medlem
Jofs avatar
Ni som gillar Trump här (och andra också). Tror ni han går in i krig. Eller är han som jag tror mest en gambler. Som hotar etc. Men egentligen absolut inte vill ha krig. Utan bara good business som den affärsman han är.
Eller tar han risken för krig för att vända opinionen i USA mot yttre fiender. Och därmed öka sina chanser för omval.
Citera
2020-01-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vad är du för agendatroll? Jag gillade själv Trump under 2016-valet, men det är ganska uppenbart att han försöker starta världskrig på beställning av Israel och Saudiarabien, och är det två länder som man inte startar världskrig för, så är det Israel och Saudiarabien.

Ingen bryr sig om dina mainstream media länkar för övrigt. Du kan köra upp det tramset i röven. Om Finland hade dödat en svensk militärledare så kan du räkna med att det hade startats krig över detta här i Norden, men med tanke på att Iran är uppbackat av Ryssland, Kina och säkert några andra länder (typ Indien osv), så är det mycket ansvarslöst av Trump att godkänna ett drönarattentat mot en iransk militärledare bara så där.

Jag hoppas att Tulsi Gabbard vinner valet eftersom Trump har visat sig vara en ansvarslös puppet.

Här avfärdar du ”mainstream-media” länkar, men i din tråd där du svamlar om veganism är du väldigt glad i att dela mainstreamlänkar. En hycklare är vad du är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag litat inte automatiskt på det som sägs om de länder som av Washington har utsetts till fiender. Tyvärr gör många det. Jag förvånas ofta att människor inte tänker längre.

Har sett flera direktsändningar från Iran igår kväll och idag och ja, de är arga.

Jag ser en upptrappning i regionen framför mig närmaste tiden.

Ajatollan har lovat att hämnas.
Samtidigt som USA skickar 3500t killar. Börja osa krig nu.
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Bra att Die Juden inte kan lura dig med mainstream media länkar!

Iran är inte "uppbackade" av någon, de är helt ensamma. För övrigt.
Citera
2020-01-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ni som gillar Trump här (och andra också). Tror ni han går in i krig. Eller är han som jag tror mest en gambler. Som hotar etc. Men egentligen absolut inte vill ha krig. Utan bara good business som den affärsman han är.
Eller tar han risken för krig för att vända opinionen i USA mot yttre fiender. Och därmed öka sina chanser för omval.

Han lär knappast tveka inför att vedergälla allt som Iran kan tänkas hitta på.

Bollen ligger hos Iran och dom är iaf dumdristiga nog för att skruva upp tonläget, synd att regimen inte kan behärska sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in