2020-01-06, 19:39
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Personer i Trumpens närhet kan han övertygat honom om att om han kör det gamla vanliga, bomber och krig så blir han omvald.
I hans fall däremot kan det nog slå åt andra hållet. Han och hans folk var skickliga i valet och han vann. Många röstade på honom för att han skulle sluta kriga. De rösterna kan han tappa nu. Särskilt om lönnmorden leder till krig.

Du hoppas att han inte blir omvald. Men du låter ditt önsketänkande påverka förmågan att analysera omvärlden. Han kommer med stor sannolikhet bli omvald ändå. Många amerikaner kommer se hans handlande som nödvändigt och rätt. Självklart kommer en hel del vänsterpussys att gnälla men så är det ju alltid. Det får man vänja sig vid.
Citera
2020-01-06, 19:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ni som gillar Trump här (och andra också). Tror ni han går in i krig. Eller är han som jag tror mest en gambler. Som hotar etc. Men egentligen absolut inte vill ha krig. Utan bara good business som den affärsman han är.
Eller tar han risken för krig för att vända opinionen i USA mot yttre fiender. Och därmed öka sina chanser för omval.

Det beror ju på Iran. Krossar de hans "röda linjer" kan det mycket väl bli en eskalering. Om de nöjer sig med att attackera USA:s proxies här och där osv, blir det nog inget krig.
Citera
2020-01-06, 19:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Att hela Nato med vår vän Jens Stoltenberg backar upp USA, trots Trump, säger väl allt om läget. Helt sjukt att vänstermedia lyckas vrida allt till absurdum. Det var ju för fan en attack med 30 raketer som startade det. Kom även ihåg att Iran helt out of the blue bordade och kapade en svensk oljetanker under brittisk flagg som var på väg till Saudiarabien.
Citera
2020-01-06, 19:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag ser en upptrappning i regionen framför mig närmaste tiden.

Ajatollan har lovat att hämnas.
Samtidigt som USA skickar 3500t killar. Börja osa krig nu.

Jag får faktiskt säga att jag hoppas det. Risken är annars stor att det hela blåser över, och så fortsätter det om och om igen så länge Mulla-regimen sitter kvar i Teheran.

Det bästa man kan hoppas på är ett blixtsnabbt storkrig, som slår ut all militär kapacitet som Iran har på några dagar, följt av en kortvarig destabilisering som gör att mullorna slås ner av det Iranska folket, och en legitim demokratisk ledare tillsätts.
Citera
2020-01-06, 19:41
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En ganska bra sammanfattning av skillnaden. Det är helt obegripligt hur en del folk i denna tråd kan ta Irans parti i denna konflikt, som verkligen är den episka kulturella konflikten mellan ljuset och mörkret.

Men även i tidigare trådar om till exempelvis IS, så har det funnits folk som tar deras parti. På fullaste allvar så verkar det som att vissa vänstermänniskors hat mot USA är så stort, så det förblindar allt annat rationellt tänkande hos dem.

Om du kollar upp historien, så har den amerikanska regeringen/militären uppfört sig som terrorister.

https://www.reddit.com/r/worldpoliti..._are_terriost/

Världen börjar få nog av deras imperialistiska beteende, terroristering och resursstölder av fattiga länder...

Det är en av de stora anledningarna till varför invandringen har ökat i världen (där USA har påverkat imperialistiskt).
Citera
2020-01-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Verkar inte varit helt lätt för den Iranska regimen att lura i USA-hatarna att Soleimani var den mest älskade personen i Iran, men med mutor, tvång och freebies lyckades dom! Studenter erbjöds t.o.m. höga betyg

https://twitter.com/amsafavi/status/1214136583626072064

Är det verkligen nån som köper charaden med studenter, statsanställda och en gråtande Ayatollah?

Verkar inte vara helt lätt att vara naiv på Internet, blåögd, enformig och svälja totalt allt som kommer omkring en på nätet. Slå upp källkritik och sluta svälj allt med hull och hår. Det där är hycklarmotståndarna till regimen som går runt med påhittade komplotter. Allt för att fördärva det egna landet. Kryllar av de i USA.
Citera
2020-01-06, 19:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
SD-anhängare är mindre begåvade. Vetenskapligt bevisat att rasister/främlingsfientliga har lägre intelligens. OT

Den enda som påstår att det är bevisat att Trump har hög intelligens är han själv.

Nja, det som däremot är bevisat är att folk från Afrika och till viss del Mellanöstern presterar sämre på IQ-test än européer.
Citera
2020-01-06, 19:42
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Bra att Die Juden inte kan lura dig med mainstream media länkar!

Iran är inte "uppbackade" av någon, de är helt ensamma. För övrigt.

Jaså?
Jag som trodde att alla dessa hemska länder som pekats ut av Project for the New American Century hotade världsfreden,demokratin och Israel tillsammans.

"Ever since the Persian Gulf War of 1991, when an Iraqi Scud missile hit a Saudi warehouse in which American soldiers were sleeping, causing the largest single number of casualties in the war; when Israeli and Saudi citizens donned gas masks in nightly terror of Scud attacks; and when the great “Scud Hunt” proved to be an elusive game that absorbed a huge proportion of U.S. aircraft, the value of the ballistic missile has been clear to America’s adversaries. When their missiles are tipped with warheads carrying nuclear, biological, or chemical weapons, even weak regional powers have a credible deterrent, regardless of the balance of conventional forces. That is why, according to the CIA, a number of regimes deeply hostile to America – North Korea, Iraq, Iran, Libya and Syria – “already have or are developing ballistic missiles” that could threaten U.S allies and forces abroad. And one, North Korea, is on the verge of deploying missiles that can hit the American homeland. Such capabilities pose a grave challenge to the American peace and the military power that preserves that peace"

Sen kan man ju undra varför Iran övar tillsammans med Kina och Ryssland om de är så ensamma.

" Iran, Russia, and China have begun a four-day joint maritime exercise codenamed "Marine Security Belt," in the Indian Ocean and the Sea of Oman area"

https://iranpress.com/en/iran-i14194...an_sea_of_oman
Citera
2020-01-06, 19:43
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ni som gillar Trump här (och andra också). Tror ni han går in i krig. Eller är han som jag tror mest en gambler. Som hotar etc. Men egentligen absolut inte vill ha krig. Utan bara good business som den affärsman han är.
Eller tar han risken för krig för att vända opinionen i USA mot yttre fiender. Och därmed öka sina chanser för omval.

Han kommer agera ungefär som utlovat. Om Irans hämndaktion innebär skador eller dödsoffer på amerikaner så kommer han förmodligen leverera mot de 52 målen.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det beror ju på Iran. Krossar de hans "röda linjer" kan det mycket väl bli en eskalering. Om de nöjer sig med att attackera USA:s proxies här och där osv, blir det nog inget krig.
vilken är hans röda linje då?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Jag tog mig tid att lyssna på Tucker Carlson och måste nog säga att han är en typisk demokratisk moraliserande pussy....no more...no less....
Wow, det blir han nog förvånad över att höra. Han får annars ständigt höra att han är alt-right och white supremacist.

Nej han är konservativ libertarian som jag tillsammans med sådana som Rand Paul och Clint Eastwood.
Citera
2020-01-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thabeet
USA är samma skräp, om än inte värre. Deras ideologiska kamp mot terrorism är både billig och orimligt löjlig när de är allierade med Saudiarabien som sprider religiös extremism över hela planeten. USA är en lika stor fiende.

Jag håller inte med, jag väljer hellre USA alla dagar i veckan. Deras konstitution är något jag kan stå bakom.
Terrorism är väl bra att bekämpa?
Eller ska vi låta skurkstater med religiösa självuppfyllande profetior få lov att utveckla kärnvapen som kan utplåna nästan alla på planeten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in