Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Inte för att förekomma men verkar inte Irans terrorregim mer än korkade? Visst att dom lyckas dupera sin befolkning med hot, våld och bråd död men i övrigt då?
Folk dör som flugor bara i trafiken pga eftersatt väghållning, man tvingar folket att samlas för att utropa död åt USA, man använder bidrag som kunde gjort befolkningen gott till att föra proxykrig mot grannländer, man har som viktigaste uppgift att utplåna Israel.
Sanslöst banan-land med en enormt korkad ledning helt enkelt.
Nej det gör dom faktiskt inte. Även om jag föraktar ett religiöst styre, och speciellt ett byggt på Islam, så är jag imponerad av att Iran är och har varit så välfungerande trots sanktioner sedan 80-talet.
Folk dör i trafiken över hela världen. Sedan tror jag iofs inte att dom dör som flugor. Du kanske har någon statistik som kan styrka det? hur många dör pga eftersatt väghållning årligen?
Hur går det till när befolkningen tvingas till att samlas och utropa död åt USA? Blir dom hämtade av militären, om dom inte följer med så blir det piskrapp på närmaste torg? Kan det vara så att det finns enormt mycket nyttiga idioter även i Iran, som det finns här i Sverige? T.ex när hela pk-maffian samlas efter ett muslimskt terrorattentat och gör handhjärtan emot rasism och "islamofobi". Dom blir inte tvingade till det, dom gör det självmant.
Är Irans viktigaste uppgift som stat att utplåna Israel? Varför har det inte brakat loss än då?
Du trycker ur dig en massa jävla skit, och verkar vara en riktigt blind jävel. Tragiskt imo.
Edit: Som jag frågade tidigare, vad har Iran att vinna på att skjuta ner ett civilt plan? Förutom eventuell orsak till självutplåning. Kanske är den Iranska mulla-planen att provocera fram krig för att äntligen förinta Israel. Låter sådär dock.