Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-01-20, 13:28
Medlem
wwrs avatar
Sverigedemokraterna bytte tidigare instllning till EU. Man vill inte lngre g ur EU, man vill istllet "reformera EU inifrn". Detta r emellertid omjligt fr ett litet land som Sverige, imho.

Jag har nyligen ven sett citat av kesson dr han talar om klimatfrndringar. Dessa anvnds dock enbart fr att ka beskattning samt ge kontrollen till verstatliga organisationer, ssom EU, imho.

SD gjorde en film till valet. De frskte brunsmeta S. Det r ett felaktigt grepp menar jag. I deras lge fastnar det mesta av smeten p SD sjlva.

Vilka fler tecken finns det p att SD har givit upp och numera ingr i en ttklver dr partiet mjligen kan tjna som symbolisk slagpse fr att frska inbilla oss att ngot motstnd fortfarande skulle existera.

Kan Jimmie t ex ha blivit lovad en ambassadrspost eller liknande och ven de vriga tongivande inom partiet pacificerats? r det krt nu?
Senast redigerad av wwr 2020-01-20 kl. 13:53.
Citera
2020-01-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sverigedemokraterna bytte tidigare instllning till EU. Man vill inte lngre g ur EU, man vill istllet "reformera EU inifrn". Detta r emellertid omjligt fr ett litet land som Sverige, imho.

Jag har nyligen ven sett citat av kesson dr han talar om klimatfrndringar. Dessa anvnds dock enbart fr att ka beskattning samt ge kontrollen till verstatliga organisationer, ssom EU, imho.

SD gjorde en film till valet. De frskte brunsmeta S. Det r ett felaktigt grepp menar jag. I deras lge fastnar det mesta av smeten p SD sjlva.

Vilka fler tecken finns det p att SD har givit upp och numera ingr i en ttklver dr partiet mjligen kan tjna som en symbolisk slagpse fr att frska inbilla oss att ngot motstnd fortfarande skulle existera.

Kan Jimmie t ex ha blivit lovad en ambassadrspost eller liknande och ven de vriga tongivande inom partiet pacificerats? r det krt nu?

Sossarna infrde ju tvngssterilisering av bland annat det man kallade idioter. Lagen togs bort p 1970-talet men den hade ju sina ponger. Idag r det dom med de smsta generna som frkar sig mest vilket frdummar landet
Citera
2020-01-20, 13:35
Medlem
TheJackets avatar
Deras id om "ppen svenskhet" visar p att de r en del av problemet.
Citera
2020-01-20, 13:39
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Deras id om "ppen svenskhet" visar p att de r en del av problemet.
Jag har inte hngt med i den debatten. Men att kalla de som bor hr fr svenskar verkar inte s konstigt tycker jag. Lsningen r att inte lta s mnga flytta hit.

Om man betonar svenskheten ppnar man fr plojpartier som AfS.

Tack fr synpunkten. Men det r nstan en diskussion i sig.
Citera
2020-01-20, 15:46
Medlem
Vem som helst kan bli svensk enligt Sverigevnnerna. J ppeka i "Hur kan vi" att vi mste hja statusen p medborgarskapet genom "medborgarnationalism"
Citera
2020-01-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haistavittu
Vem som helst kan bli svensk enligt Sverigevnnerna. J ppeka i "Hur kan vi" att vi mste hja statusen p medborgarskapet genom "medborgarnationalism"
Ja, det lter vl bra. Jag hller med Jimmie fr frsta gngen.
Citera
2020-01-20, 16:30
Medlem
wwrs avatar
Hr r mer. Det r nog krt. ttklvern verkar vara ett faktum.
Citat:
SD blir mer likt vriga partier nr det slpper kravet p snkt grns fr abort och tillter homoadoption. Om vi nr den position jag hoppas efter landsdagarna kommer vi ligga nrmare KD och M, sger SD-toppen Mattias Karlsson.
https://www.svd.se/nodvandigt-att-ja...n-pratar-snart
Citera
2020-01-20, 16:34
Medlem
Citat:

Vilka fler tecken finns det p att SD har givit upp och numera ingr i en ttklver dr partiet mjligen kan tjna som symbolisk slagpse fr att frska inbilla oss att ngot motstnd fortfarande skulle existera.

Att man "bytte fot" angende EU var ju strategiskt och helt korrekt.

Man insg ju att deras gruppering i helhet vxte sig stark och kunde vara en reell motpol. Vilket de blev...

Bttre vara med i kbblet n st utanfr och absolut ingen lyssnar.

Resten du kommer dragandes med r just bara kbbel och sm signaler.

Nej bara du som inte riktigt fljer med och missuppfattat det mesta.
Citera
2020-01-20, 16:40
Medlem
Ichwills avatar
Citat:

Jimmie har vl ftt en hygglig slant av Soros och Co, drav hans kappvndning.
Citera
2020-01-20, 16:42
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Att man "bytte fot" angende EU var ju strategiskt och helt korrekt.

Man insg ju att deras gruppering i helhet vxte sig stark och kunde vara en reell motpol. Vilket de blev...

Bttre vara med i kbblet n st utanfr och absolut ingen lyssnar.

Resten du kommer dragandes med r just bara kbbel och sm signaler.

Nej bara du som inte riktigt fljer med och missuppfattat det mesta.
EU-frgan r ju stor och gr inte att behandla i denna trd. Men den r det viktigaste sklet att jag tror SD lagt av. T.ex sker "Brexit" om en dryg vecka. Detta 3.5 r efter omrstningen. Men inget frndras i relationen mellan Storbritannien och EU, frutom att britterna lmnar Bryssel. Ett litet land som Sverige kan inte pverka. EU uttalar sig i frgor och utgr frn att alla 27 lnderna tycker lika. Det lilla land som inte fljer direktiven fr problem. Inte ens ett strre land som Storbritannien verkar kunna gr ur. Vi skickar in 40 miljarder och fr tillbaka 13 ronmrkta miljarder. Fr mellanskillnaden som vi betalar fr vi regleringar.

Men jag vill inte belasta trden med det. S jag skriver inget mer om det hr. Men enda sttet att ta tillbaka kontrollen r att g ur. Drfr tror jag SD lagt av.
Senast redigerad av wwr 2020-01-20 kl. 17:05.
Citera
2020-01-20, 16:45
Medlem
Det finns inget perfekt parti. Ingen mnniska med sunt frnuft tror p lgnen om ett klimathot, tminstone inte ett orsakat av mnskligheten. Om det ht ens finns en frndring att tala om s kan man omjligen stta fingret p exakt vad det beror p. Det verkar som att processen i s fall vore helt naturlig och har svngt upp och ned ver ett mycket lngt tidsspann. Mnniskans pverkan skulle inte ndra ngot, ens det minsta, ver rhundranden eller kanske t.o.m. rtusenden. Drtill kommer solen som uppenbarligen pverkar hela solsystemet - frmst dessutom. Att Sverige skulle g tillbaka till hst och vagn och skaka tnderna i grottor (allt fr miljn) vore helt ondigt mao nr t.ex. lnder som Kina med 1,x miljarder invnare fortstter i samma takt - fr att inte nmna t.ex. Indien.

Att SD blankt inte fimpar hela miljdravlet beror p helt enkelt p att under mnga r har folk blivit hjrntvttade av denna nya religion. S det r bttre att hoppa p tget av drar och sakta vcka dem till sanningen.
Citera
2020-01-20, 16:46
Medlem
Citat:
EU-frgan r ju stor och gr inte att behandla i denna trd. Men r det viktigaste sklet att jag tror SD lagt av. T.ex sker "Brexit" om en dryg vecka. Detta 3.5 r efter omrstningen. Men inget frndras i relationen mellan Storbritannien och EU, frutom att britterna lmnar Bryssel. Ett litet land som Sverige kan inte pverka. EU uttalar sig i frgor och utgr frn att alla 27 lnderna tycker lika. Det lilla land som inte fljer direktiven fr problem.

Men jag vill inte belasta trden med det. S jag skriver inget mer om det hr. Men enda sttet att ta tillbaka kontrollen r att g ur. Drfr tror jag SD lagt av.
Jag tror EU frgan r en lngsiktig frga. Idag r i stort sett inga svenskar anti-EU, utan alla har genom media hjrntvttats till att lska EU, inte alls som engelsmnnens situation allts. Drfr skulle SD endast ses som galna extremister av svenska folket om de argumenterade fr att lmna EU idag. Bttre att spela det lnga spelet och p lng sikt f upp en anti EU opinion i det svenska folket samt samarbeta under tiden med andra EU kritiska partier ver hela Europa. Fr det enda som kan rdda Sverige frn EU r om flera andra lnder tar steget att lmna, Sverige kommer bara lmna EU om EU kollapsar p grund av andra lnders beslut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in