Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Gillar din hat- och älskagrupp analys.
Själv är jag appart eftersom jag i stort sett skiter i klimatet, vill som Trump gärna att det ska bli lite varmare. Och slutat rösta för många år sen.
Gillar Greta för att hon är så bråkig och unik som person. Verkar som om jag är en av dom ytterst få här, som är intresserad av Greta som person. Och då blir jag förfärad och förbannad på alla som snackar skit om henne som person, förstås.
Och undrat VARFÖR dom pratar skit om en tjej. Som i mina ögon är oförarglig.
Kommit fram till att orsaken är att en del helt enkelt är onda, mobbare och svarta i själen, som äslkar att hata anonymt.
Medan en del angriper henne för hennes åsikter. Om koldioxid, om jag fattat saken rätt.
Jag är ju inte helt dum.
Visst är Greta som person fascinerande. Man kan inte riktigt köpa den gängse bilden av henne som hennes svans vill förmedla. Alltså en blyg och tillbakadragen person som helt plötsligt upphör att prata och sen genomgår en metamorfos till att bli en gapig, manipulativ kravmaskin som skäller ut män och kvinnor inom ledande positioner. Det är ungefär som jag skrev en gång att klassens blygaste och mest obetydliga tjej på bara några år skulle bli firad porrstjärna.
Du besvarade din egen fråga där, anser jag. Greta är bråkig och unik på så vis att det här kommer en bortskämd tonårstjej och börjar ställa krav på allt och alla, kräva att vi ska leva efter hennes regler o.s.v.
Människor som tar mycket plats får ofta hatare på sig oavsett det är såna inom sporten som Muhammad Ali eller inom politiken där man kan ta hennes "huvudantagonist" Donald Trump som exempel.
Själv hatar jag som sagt inte Greta men uppriktigt hatar jag gänget bakom henne.
CO2 anser jag vara ett överdrivet hot. Tycker det är värre med nedskräpningen i havet, en skadeverkan det finns faktiska bevis för.