Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-25, 15:15
Medlem
wedonthavetimes avatar
Enligt IPCC rapporten som Greta hänvisar till så måste det satsas mer på kärnkraft för att klara klimatmålen.

Häromdagen så röstade riksdagen igenom att man skulle fullfölja nerläggningen av Ringhals 1 & 2 istället för fortsatt drift tills reaktorernas livslängd är slut.

Hur många fick Greta med sig att demonstrera mot nerläggningen? Har inte följt henne så noga det senaste.
2020-01-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja det skulle väl vara för mig och dig isf, dom frälsta skiter ju blankt i det då Greta är perfekt som hon är och alla andra är förnekare och rasister, typ.
Nej, Greta är långt ifrån perfekt. Positivt är att hon håller fina presskonferenser och verkligt bra tal. Negativt är att hon slarvar rejält med att ta hand om sig själv och sin hälsa! I längden kommer hon inte att orka om hon inte skärper sig här! Hon har en väldigt stark viljestyrka, men till slut säger faktiskt kroppen STOPP! Så Greta behöver verkligen tänka efter FÖRE!
2020-01-25, 15:28
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Gillar din hat- och älskagrupp analys.
Själv är jag appart eftersom jag i stort sett skiter i klimatet, vill som Trump gärna att det ska bli lite varmare. Och slutat rösta för många år sen.
Gillar Greta för att hon är så bråkig och unik som person. Verkar som om jag är en av dom ytterst få här, som är intresserad av Greta som person. Och då blir jag förfärad och förbannad på alla som snackar skit om henne som person, förstås.
Och undrat VARFÖR dom pratar skit om en tjej. Som i mina ögon är oförarglig.
Kommit fram till att orsaken är att en del helt enkelt är onda, mobbare och svarta i själen, som äslkar att hata anonymt.
Medan en del angriper henne för hennes åsikter. Om koldioxid, om jag fattat saken rätt. Jag är ju inte helt dum.

Visst är Greta som person fascinerande. Man kan inte riktigt köpa den gängse bilden av henne som hennes svans vill förmedla. Alltså en blyg och tillbakadragen person som helt plötsligt upphör att prata och sen genomgår en metamorfos till att bli en gapig, manipulativ kravmaskin som skäller ut män och kvinnor inom ledande positioner. Det är ungefär som jag skrev en gång att klassens blygaste och mest obetydliga tjej på bara några år skulle bli firad porrstjärna.

Du besvarade din egen fråga där, anser jag. Greta är bråkig och unik på så vis att det här kommer en bortskämd tonårstjej och börjar ställa krav på allt och alla, kräva att vi ska leva efter hennes regler o.s.v.
Människor som tar mycket plats får ofta hatare på sig oavsett det är såna inom sporten som Muhammad Ali eller inom politiken där man kan ta hennes "huvudantagonist" Donald Trump som exempel.
Själv hatar jag som sagt inte Greta men uppriktigt hatar jag gänget bakom henne.
CO2 anser jag vara ett överdrivet hot. Tycker det är värre med nedskräpningen i havet, en skadeverkan det finns faktiska bevis för.
2020-01-25, 15:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, Greta är långt ifrån perfekt. Positivt är att hon håller fina presskonferenser och verkligt bra tal. Negativt är att hon slarvar rejält med att ta hand om sig själv och sin hälsa! I längden kommer hon inte att orka om hon inte skärper sig här! Hon har en väldigt stark viljestyrka, men till slut säger faktiskt kroppen STOPP! Så Greta behöver verkligen tänka efter FÖRE!
Hög tid att använda järnviljan till att bygga upp kroppen.
2020-01-25, 15:37
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Visst är Greta som person fascinerande. Man kan inte riktigt köpa den gängse bilden av henne som hennes svans vill förmedla. Alltså en blyg och tillbakadragen person som helt plötsligt upphör att prata och sen genomgår en metamorfos till att bli en gapig, manipulativ kravmaskin som skäller ut män och kvinnor inom ledande positioner. Det är ungefär som jag skrev en gång att klassens blygaste och mest obetydliga tjej på bara några år skulle bli firad porrstjärna.

Du besvarade din egen fråga där, anser jag. Greta är bråkig och unik på så vis att det här kommer en bortskämd tonårstjej och börjar ställa krav på allt och alla, kräva att vi ska leva efter hennes regler o.s.v.
Människor som tar mycket plats får ofta hatare på sig oavsett det är såna inom sporten som Muhammad Ali eller inom politiken där man kan ta hennes "huvudantagonist" Donald Trump som exempel.
Själv hatar jag som sagt inte Greta men uppriktigt hatar jag gänget bakom henne.
CO2 anser jag vara ett överdrivet hot. Tycker det är värre med nedskräpningen i havet, en skadeverkan det finns faktiska bevis för.

Ja, du har rätt. Hon är bråkig och då får hon motstånd. Logiskt nog.
Men därifrån till att mobba och kränka henne som person för hennes utseende, diagnoser, hygien, etc etc. DET är bara ovärdigt.
2020-01-25, 15:42
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Hon ser väldigt smal och utmärglad ut här. Ganska typiskt ätstörda att också runt i stora löst sittande kläder.

https://www.theguardian.com/uk-news/...ms-to-get-done

Ser ut som att ätstörningen har börjat igen. greta skulle ta tag i det före hon börjar på att åka jorden runt och predika. Tydligen så har hon inte uppnått sina mål och då slår det tillbaka på maten. Hon mår inte bra av att hon inte kan kompromissa i sina åsikter och då får maten vika åt sidan. Hon vet om sin diagnos och då är hon medveten om vad hon måste jobba med sig själv också för att nå framgång. Men nu ser det ut som att hon vill inte ändra sig och då kommer det bara att gå utför för hon. Undrar när föräldrarna ska engagera sig i hennes hälsa? Dom har bara knappt 1 år på sig sen blir hon myndig.
2020-01-25, 15:45
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ja, du har rätt. Hon är bråkig och då får hon motstånd. Logiskt nog.
Men därifrån till att mobba och kränka henne som person för hennes utseende, diagnoser, hygien, etc etc. DET är bara ovärdigt.

Dom som ska kränkas mest och med rätta är hennes föräldrar som sålt ut henne till etablissemanget för "30 silverpengar" (symbolisk summa, jag vet...). Man kan undra om hon mår så jävla bra som dom påstår egentligen. Visst, det är säkert jättekul för en ung tjej att resa jorden runt, få träffa politiskt korrekta kändisar, stå i FN och snacka m.m. men som jag skrivit tidigare kan, när det hela lagt sig, livet få tuffa konsekvenser då man är van att vara i centrum. Speciellt med den skvätt megalomani Greta har. I bästa fall anpassar man sig, men alltför ofta slutar det med att man tar till flaskan och i värsta fall med självmord. Som förälder skulle jag prioritera att mitt sjuka barn fick bästa möjliga vård, men Gretas föräldrar har gjort en annan prioritering. Trevligt nu när pengarna rullar in och dom får globalt gehör för sin kommunistagenda men inte lika roligt om korthuset faller ihop.
2020-01-25, 15:48
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Dom som ska kränkas mest och med rätta är hennes föräldrar som sålt ut henne till etablissemanget för "30 silverpengar" (symbolisk summa, jag vet...). Man kan undra om hon mår så jävla bra som dom påstår egentligen. Visst, det är säkert jättekul för en ung tjej att resa jorden runt, få träffa politiskt korrekta kändisar, stå i FN och snacka m.m. men som jag skrivit tidigare kan, när det hela lagt sig, livet få tuffa konsekvenser då man är van att vara i centrum. Speciellt med den skvätt megalomani Greta har. I bästa fall anpassar man sig, men alltför ofta slutar det med att man tar till flaskan och i värsta fall med självmord. Som förälder skulle jag prioritera att mitt sjuka barn fick bästa möjliga vård, men Gretas föräldrar har gjort en annan prioritering. Trevligt nu när pengarna rullar in och dom får globalt gehör för sin kommunistagenda men inte lika roligt om korthuset faller ihop.
Knappast ett rimligt försvar för att mobba Greta, om det var det texten var tänkt som.
2020-01-25, 15:50
Medlem
Giant Squids avatar
Weird tanke att Greta om mindre än ett år kan stå på Gröne Jägaren eller Kvarnen och sänka ett par bägare.
För hon är väl Hammarbyare?
2020-01-25, 15:51
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Knappast ett rimligt försvar för att mobba Greta, om det var det texten var tänkt som.

Nej det var det inte.
2020-01-25, 15:53
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Weird tanke att Greta om mindre än ett år kan stå på Gröne Jägaren eller Kvarnen och sänka ett par bägare.
För hon är väl Hammarbyare?

Hon är nog bara intresserad av klimatet så fotboll tillhör nog knappast hennes favorithobbies även om hennes åsikter hör hemma bland hipsterna på Söder.
2020-01-25, 15:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Hon är nog bara intresserad av klimatet så fotboll tillhör nog knappast hennes favorithobbies även om hennes åsikter hör hemma bland hipsterna på Söder.
Hon kanske borde teama upp med zlatan och få bort konstgräset på Bajenarenan.
Enormt mkt, microplaster släpps ut ur dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in