Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1770
  • 2170
  • 2220
  • 2269
  • 2270
  • 2271
  • 2320
  • 2370
  • 2770
2020-01-25, 15:58
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon kanske borde teama upp med zlatan och få bort konstgräset på Bajenarenan.
Enormt mkt, microplaster släpps ut ur dessa.

Det vore ett initiativ även jag skulle applådera, gillar inte konstgräs men av andra skäl
2020-01-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Hon är nog bara intresserad av klimatet så fotboll tillhör nog knappast hennes favorithobbies även om hennes åsikter hör hemma bland hipsterna på Söder.
Kanske Greta tittar på någon fotbollsmatch, om hon någon natt har svårt för att sova!? Annars är Greta även miljöaktivist, så mitt tips om Greta vill svepa något, är att det då är fråga om något ekologiskt alkoholfritt!
2020-01-25, 16:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kanske Greta tittar på någon fotbollsmatch, om hon någon natt har svårt för att sova!? Annars är Greta även miljöaktivist, så mitt tips om Greta vill svepa något, är att det då är fråga om något ekologiskt alkoholfritt!
Även en miljöaktivist kan må bra av en liten drink ibland. Ekologiskt vin tex,.
2020-01-25, 16:05
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:

Hennes mamma är ju törstig i a f, så hon har kanske lärt sin dotter alkoholens välsignelser...
Men ett biodynamiskt bordeauxvin passar väl statusmässigt, det är ju en rik flicka
2020-01-25, 16:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Hennes mamma är ju törstig i a f, så hon har kanske lärt sin dotter alkoholens välsignelser...
Men ett biodynamiskt bordeauxvin passar väl statusmässigt, det är ju en rik flicka
Vad har du för belägg för att Gretas mamma skulle vara "törstig"?
2020-01-25, 16:13
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:

Vad har du för belägg, att Greta har rätt JätteBläckfisken?
2020-01-25, 16:15
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:

Det är ingen hemlighet i mina yrkeskretsar att det förekommer alkohol och lite annat också i den familjen. Tyvärr jobbar jag inom ett yrke där PK är norm. Men jag byter inte för jag trivs konstigt nog på jobbet.

https://threader.app/thread/1176754466130923521

Där har man tagit upp detta med Malenas drickande, tysk text finns också om du klickar på länken.

Vill också säga att det inte är Gretas FAS-diagnos jag vill framhålla här då det är sidans ämne men lite bilder på Malena i farten. Så var det sagt!
2020-01-25, 16:17
Medlem
Citat:
Enligt familjens bok brukade familjen nästan aldrig gå på fester. Malena skrev att hon om möjligt inte ens gick på sina egna premiärer, och efter föreställningarna bara ville komma hem. Svante skrev skämtsamt i boken, att han varken orkade tala med sina grannar eller med sina vänner. Detta talar mot att Gretas föräldrar varit festglada. Sedan kan jag garantera, att även festglada föräldrar totalt tappar lusten att gå ut, när deras barn drabbas av svår anorexi!
2020-01-25, 16:24
Medlem
Citat:
De stora löst sittande kläderna, hoppas många med ätstörningar, ska delvis dölja hur ytterst smala de egentligen är. Rädd för att Greta tänker likadant!

Ja anorektiker äcklas också av sina kroppar och väljer därför att dölja dem med stora kläder. Kvinnor som utvecklat anorexia i ung ålder brukar även vara rädda för att bli sexualiserade.
2020-01-25, 16:24
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Enligt familjens bok brukade familjen nästan aldrig gå på fester. Malena skrev att hon om möjligt inte ens gick på sina egna premiärer, och efter föreställningarna bara ville komma hem. Svante skrev skämtsamt i boken, att han varken orkade tala med sina grannar eller med sina vänner. Detta talar mot att Gretas föräldrar varit festglada. Sedan kan jag garantera, att även festglada föräldrar totalt tappar lusten att gå ut, när deras barn drabbas av svår anorexi!

Finns inget som hindrade hon från att dricka hemma. Man behöver inte gå på fester för att dricka.
2020-01-25, 16:27
Medlem
Citat:
Tror att Greta skulle vara livrädd för att säga något dumt, om hon var påverkad, som sedan spreds med vinden. Hon vet att hon verkligen är under luppen. Så jag tror att Greta aldrig kommer att våga bli påverkad. Möjligen ett enda glas ekologisk champagne, om något riktigt roligt händer henne, som hon vill fira!
2020-01-25, 16:28
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:

Nu drar jag väl inte så stora växlar av just boken. Det är väl ingen förälder som skulle vara dum nog att tala om att man festar? Mums för socialtjänsten det. Boken innehåller ju också häpnadsväckande påståenden om fotografiskt minne (varför läser hon då sina tal från papper?), absolut gehör och förmågan att se CO2.

Att man knappt orkar ett socialt liv är ofta kännetecknande för människor med alkohol- och drogproblem. Ett exempel är en gammal musiker jag känner som inte varit utanför lägenheten på över ett år, undantaget den gång i månaden eller nåt han spelar. Han beställer mat och sprit via internet och folk kommer med röka åt honom. Förmodligen skäms han över sitt förfall och undviker gamla vänner och bekanta.

Har man problembarn är det dock som du säger. Greta är bortskämd plus att hon har diagnoser och ett sånt barn kräver sin tid.
  • 1770
  • 2170
  • 2220
  • 2269
  • 2270
  • 2271
  • 2320
  • 2370
  • 2770

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto