2020-01-31, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Vad tycker Gretas föräldrar/vårdnadshavare om att du anonymt på nätet skriver, som vore du hennes privatläkare, om hennes fysiska hälsa, matvanor, önskekost etc? Är du sjukvårdsutbildad och har du behandlat barnet i fråga?
Återigen har jag bara påpekat några enkla självklarheter, som vem som helst med mera omfattande vårdutbildning skulle ha kunnat skriva om. Jag har fyra (4) kompletta vårdutbildningar och anses som noggrann, kunnig och omtänksam, även när jag har vårdat barn.

Greta har själv offentligt berättat rätt utförligt vad hon äter, både tidigare och i närtid. Att Greta ännu är för smal är väldigt lätt att se, och många har även skrivit om det, även på nätet. Greta har inte klagat över detta vad jag vet.

Svaret jag skrev som du kritiserade, berodde främst på tidigare inlägg.

Om du känner till sekretessreglerna i vården, så vet du att vi i vården varken får bekräfta eller förneka, om vi har undersökt och/eller behandlat en viss person, oavsett om personen är barn, ungdom eller vuxen! Detta gäller förstås även för Greta.
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-31 kl. 02:58.
2020-01-31, 06:50
Medlem
Giant Squids avatar
Guardian Media Group bannar nu alla annonser och reklam från gas och oljebolag.

Greta har kommenterat.
"A great move, who will take this further".
2020-01-31, 06:59
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Greta har kommenterat.

Normalt funtade människor har bannat the gurdian sedan länge.
2020-01-31, 07:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Lär bli fler mediebolag som hakar på såklart.
Det är ju som att göra reklam för Zyklon-B under andra världskriget.
Fler mediagrupper lär haka på även i sverige.
Personligen tycker jag man borde lägga mer press på fastfashion och banna H&M och andra med?
2020-01-31, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Återigen har jag bara påpekat några enkla självklarheter, som vem som helst med mera omfattande vårdutbildning skulle ha kunnat skriva om. Jag har fyra (4) kompletta vårdutbildningar och anses som noggrann, kunnig och omtänksam, även när jag har vårdat barn.

Greta har själv offentligt berättat rätt utförligt vad hon äter, både tidigare och i närtid. Att Greta ännu är för smal är väldigt lätt att se, och många har även skrivit om det, även på nätet. Greta har inte klagat över detta vad jag vet.

Svaret jag skrev som du kritiserade, berodde främst på tidigare inlägg.

Om du känner till sekretessreglerna i vården, så vet du att vi i vården varken får bekräfta eller förneka, om vi har undersökt och/eller behandlat en viss person, oavsett om personen är barn, ungdom eller vuxen! Detta gäller förstås även för Greta.

Handlar inte Greta om att skrämma barn så de stora globalistiska företagen kan ta över världen. Hennes mathållning är väl inte relevant. Är hon fortfarande oskuld.
2020-01-31, 07:22
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Greta har kommenterat.
Vad bra!
Kommer bilister sluta tanka nu?
2020-01-31, 08:32
Medlem
Ibland känner jag mig profetisk. Det var jag som var först med att skriva Greta™.
https://www.breitbart.com/europe/202...ys-for-future/
2020-01-31, 08:50
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Greta har kommenterat.

Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Vad bra!
Kommer bilister sluta tanka nu?

Precis som Greta. De rör ju inget som kunde ha någon reell inverkan på konsumtionen. - Bilannonser, reseannonser eller ö.h.t. några åtgärder.
2020-01-31, 09:00
Medlem
Citat:
Du skulle få en bättre hälsa fysiskt, ett gott samvete, dina ättlingar får en chans till en framtid. Samt ett mer socialt liv med din omgivning.

Om vi ska diskutera mig så föreslår jag att du skapar en separat tråd. Den här handlar nämligen om - tadam - Greta Thunberg.

Om vi dessutom ska ta denna Greta på orden så måste CO2-utsläppen nu stoppas helt. Det innebär bland annat ... om du tänker efter ... att Schwarzenegger från och med nu inte kan ladda sin Tesla med kolkraftsel.

Det innebär också att Greta måste sluta att åka med kolkraftsladdade eller dieseldrivna tåg på kontinenten.

Sist men inte minst innebär det att Greta med familj omedelbart, liksom alla vi andra, måste sluta att äta importerade livsmedel. Hence, no more bananas ...

Eller också räknar hon med att få leva som tidigare medan "pöbeln" (vi med dålig hälsa, deprimerade barn och obefintligt socialt liv) ska försaka allt?

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Naturligtvis har jag sett videon och känner väldigt väl till vem han är. Författare till boken "A Universe From Nothing" plus en massa annat. Och jag har länkat till honom förut i denna tråd:

https://www.flashback.org/sp69202648

Enligt Tankevurpan så är det bara "knäppgökar" som hyllar Greta, men genom att ta upp Lawrence Krauss, Barack Obama, David Attenborough plus en massa andra så tycker jag att jag motbevisade honom ganska väl.

Det stämmer att alla inte håller med Greta i allt. Det gör inte jag heller. Men man kan ändå uppskatta det hon gör.

Som jag sagt tidigare så är det som är bra med Greta att hon ökar uppmärksamheten kring klimatproblemen. Vad exakt hon säger i sin tal ser jag som sekundärt.

Att Davos-mötet handlade primärt om klimatet ser jag till stor del hennes förtjänst. Det är så hon påverkar. Och det är det som man ska uppskatta.

Okej, men visst är det lite kul att Lawrence Krauss vid cirka 1.10 säger att "I don't know what group(s?) she has behind her and ... eh eh eh ... the rest". Uppenbarligen tror han inte på henne när hon bedyrar att hon är en alldeles "egen produkt". Vad honom beträffar kanske det till och med skulle kunna vara Soros?

https://www.youtube.com/watch?v=unhm_tvY8hQ

Personligen tycker inte jag att det är sekundärt vad hon säger. Det visar sig ju också att vi "desperata klimatförnekare" slår ner på hennes överdrifter. Förr eller senare kommer hon att avkrävas svar om sina tipping points, mass extinction, whatever, och då tror jag inte att det är så roligt längre.

Vi kan bara vänta och se.
2020-01-31, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://www.project-syndicate.org/co...ufakis-2020-01

"Some lament the Trump administration’s animosity toward young people and scientists who speak common sense about a massive threat that we should confront through global cooperation. But Trump and his cabal appear to understand something that their liberal detractors do not: Their politics is the only authentic defense of contemporary capitalism."

Den uttömmande och välskrivna artikeln till stöd för Greta, är skriven av Greklands tidigare radikala finansminister Yanis, som även varit riksdagsman och återigen är professor i ekonomi. En lite äldre, men ovanligt insatt och mycket intelligent kille, som Greta säkert skulle ha större glädje av att prata med! Även vi lite äldre kan hjälpa Greta på många olika sätt och vara till nytta för henne. Ett gott exempel här är prins Charles. Greta's oldies är ett annat bra exempel.

Jag är inte lika säker på att Greta skulle uppskatta prins Charles, den store klimatologen:

https://www.telegraph.co.uk/royal-fa...ealth-leaders/

Citat:
We have 18 months to save world, Prince Charles warns Commonwealth leaders

Citat:
In a speech during a reception at Clarence House, the Prince said: “Ladies and gentlemen, I am firmly of the view that the next 18 months will decide our ability to keep climate change to survivable levels and to restore nature to the equilibrium we need for our survival.

Det rimmar ju väldigt dåligt med Gretas cirka 1 januari 2030. Kunde hon ge den söta Luisa Neubauer onda ögat (och därmed chikanera henne offentligt) när denna sa att "as the IPCC clearly states ...", vilket tydligen visade sig vara fel, så vore det väl f-n om hon inte kan ge även prinsen en näsknäpp.
Senast redigerad av MidlifeMommy 2020-01-31 kl. 09:08. Anledning: stavfel
2020-01-31, 09:14
Medlem
En kommunist som är emot Greta.

(Vet inte om det tagits upp tidigare men förtjänar i så fall att göras på nytt.)

https://www.lokaltidningen.se/2019-1...n-6893902.html

Citat:
– Från att ha varit folkets röst har vänstern blivit en del av eliten som avfärdar arbetarklassens åsikter som främmande och problematiska. De förstår inte varför så många arbetare inte tycker att mångkultur, HBTQ-rörelsen och Greta Thunberg är något fantastiskt utan tror att vi befinner oss i 1930-talets Tyskland och att arbetare som röstar SD smittats av någon nazistisk sjuka.

HAN BESKRIVER mångkultur, HBTQ och klimatrörelsen som statliga ideologier som ”trycks ned i halsen på folk” och nämner som exempel på de senare HBTQ-certifierade kommunala verksamheter och en osund personkult kring den unga klimataktivisten Greta Thunberg. Dessa -ismer, menar han, sker på bekostnad av den egentliga frågan om allas lika värde.

– Vad gäller till exempel Pride så reduceras detta till att handla om sexuell orientering. Vi menar att människovärdet framför allt handlar om huruvida du har ett arbete och om du har en pensionsförsäkring som gör att du inte tvingas leva på småsmulor när du är gammal. Och om vänstern ska engagera sig i klimatfrågan ska det vara utifrån ett brett folkligt perspektiv och inte genom att hänga i svansen på en mediafluga som Greta Thunberg.

Samtidigt påstås det ibland att Jimmie Åkesson har börjat stödja Greta. Stackars Malena - vart ska hon nu förlägga sitt stöveltramp?
2020-01-31, 11:26
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
En kommunist som är emot Greta.

(Vet inte om det tagits upp tidigare men förtjänar i så fall att göras på nytt.)

https://www.lokaltidningen.se/2019-1...n-6893902.html

Samtidigt påstås det ibland att Jimmie Åkesson har börjat stödja Greta. Stackars Malena - vart ska hon nu förlägga sitt stöveltramp?

Lite utanför ämnet, men det borde höra till allmänbildningen att veta att gammelkommunister inte är mer PK än SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in