Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Jag hoppas och tror att GT kämpar på en tid till och att hon från i höst lägger fokus på sin fortsatta utbildning. Jag hoppas också att klimatfrågan fått tillräckligt med luft under vingarna för att klara sig utan vidare opinionsbildning och om det behövs kan ju GT göra ett gästspel någon gång. Hon kommer nog aldrig att glömmas bort.
Men vad är det som har fått Greta att må bättre?
Att stå i centrum????
Greta har sagt 1000gg. Lyssna på forskningen. Jag har bett om länkarna till dessa som hon har skickat...inte fått en enda. Har någon alls härifrån läst dessa rapporter som Greta använder typ som sin bibel, sitt kunskap och sina livsmål ifrån?
Om en asteroid var på väg att träffa jorden...vad skulle den ledande forskare länka till på sina sidor?? Troligtvis dess aktuella bana. Vad gör Greta? Hon länkar inte till dessa rapporter som ska få oss att tro att vi är nära att dö ut. Hon länkar till sina tal/artiklar istället. Hon borde ha länkarna tydliga om det var så viktigt! LÄS DESSA NU!! Men nej, Greta vill att vi skall följa Greta.
Inte en chans att Greta börjar en normal skola på hösten. Är hon inte i centrum....då mår hon sämre och sämre?
Enda undantaget är när hon ska svara på frågorna.
Greta utan sitt kamp...är som dagens unga några minuter utan sin mobiltelefon!
Diktator Greta...men miljonarme och en biljon på konto + ägare av Guardian....då skulle Greta må bra!