Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-01, 16:31
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Jag inser redan nu att jag kommer skriva något som inte ser bra ut.
Greta som enligt media är autistisk ock går i särskola, samtidigt som hon är påhejad av sina föräldrar och reklambyrån som inledningsvis tog bilen med Greta, lutandes mot riksdagshuset med plakatet.
En sådan press är inte bra för någon. Om hon inte går in i väggen, kommer hon ta livet av sig.
Det är inget jag önskar, men den press hon fått de senaste åren måste vara blytungt.
Om inte nu? Vad ska hända när fenomenet Greta försvinner?

Jag har tänkt på detta och skrivit många gånger här. Jag skulle satsa pengarna på att Greta hamnar på psyket om det var bra odds (och beror på när) på dessa.

Bara att skriva på
2020-02-01, 16:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Greta som enligt media är autistisk ock går i särskola, samtidigt som hon är påhejad av sina föräldrar och reklambyrån som inledningsvis tog bilen med Greta, lutandes mot riksdagshuset med plakatet.

En sådan press är inte bra för någon. Om hon inte går in i väggen, kommer hon ta livet av sig.

Det är inget jag önskar, men den press hon fått de senaste åren måste vara blytungt.

Det du skriver är redan skrivet ett antal gånger så det är nog ingen fara.

Media skriver inte att Greta Thunberg är autistisk och går i särskola, men det förekommer sådana kommentarer bl.a. här på FB. GT har AS och hade förmånen att gå i en skola som anpassade undervisningen efter sina elever bättre än många andra skolor.

Pressen på GT är stor, men samtidigt säger hon ju själv att livet nu är bättre än när hon inte hade några vänner alls.

Jag hoppas och tror att GT kämpar på en tid till och att hon från i höst lägger fokus på sin fortsatta utbildning. Jag hoppas också att klimatfrågan fått tillräckligt med luft under vingarna för att klara sig utan vidare opinionsbildning och om det behövs kan ju GT göra ett gästspel någon gång. Hon kommer nog aldrig att glömmas bort.
2020-02-01, 16:43
Medlem
Citat:

jag har också tänkt tanken att det finns nånting smått oroande i snacket om att "klimatkampen har räddat livet på Greta".

Om jag skulle säga typ att "jag lever för kampen mot kärnkraften! Tanken på kärnkraftens snara avskaffande är vad som håller mig vid liv!"... Det behövs nog inte särskilt mycket fantasi för att inse det vanskliga i en sådan "snäv" inställning till den egna tillvaron, och vad den i värsta fall kan leda till.
2020-02-01, 16:44
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag hoppas och tror att GT kämpar på en tid till och att hon från i höst lägger fokus på sin fortsatta utbildning. Jag hoppas också att klimatfrågan fått tillräckligt med luft under vingarna för att klara sig utan vidare opinionsbildning och om det behövs kan ju GT göra ett gästspel någon gång. Hon kommer nog aldrig att glömmas bort.

Men vad är det som har fått Greta att må bättre?
Att stå i centrum????

Greta har sagt 1000gg. Lyssna på forskningen. Jag har bett om länkarna till dessa som hon har skickat...inte fått en enda. Har någon alls härifrån läst dessa rapporter som Greta använder typ som sin bibel, sitt kunskap och sina livsmål ifrån?

Om en asteroid var på väg att träffa jorden...vad skulle den ledande forskare länka till på sina sidor?? Troligtvis dess aktuella bana. Vad gör Greta? Hon länkar inte till dessa rapporter som ska få oss att tro att vi är nära att dö ut. Hon länkar till sina tal/artiklar istället. Hon borde ha länkarna tydliga om det var så viktigt! LÄS DESSA NU!! Men nej, Greta vill att vi skall följa Greta.

Inte en chans att Greta börjar en normal skola på hösten. Är hon inte i centrum....då mår hon sämre och sämre?
Enda undantaget är när hon ska svara på frågorna.

Greta utan sitt kamp...är som dagens unga några minuter utan sin mobiltelefon!
Diktator Greta...men miljonarme och en biljon på konto + ägare av Guardian....då skulle Greta må bra!
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-01 kl. 16:57.
2020-02-01, 17:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Vaxdocka och patentskyddad ! Har vid sin ringa ålder gjort mycket mera än de flesta gör
under hela sin livstid ...

Är hon på Mme Tussauds nu också? Jisses...
2020-02-01, 17:17
Medlem
leifhookers avatar
Angry 17-Year-Old Girl To Trademark Her Name To "Protect" Against Misuse

Soros kommer säkert att sköta det åt henne.

Impostors, trademarks, commercial interests, royalties and foundation...

Citat:
First: Unfortunately there are still people who are trying to impersonate me or falsely claim that they "represent" me in order to communicate with high profile people, politicians, media, artists etc.

Second: My name and the #FridaysForFuture movement are constantly being used for commercial purposes without any consent whatsoever. It happens for instance in marketing, selling of products and people collecting money in my and the movement’s name.

I assure you, I and the other school strikers have absolutely no interests in trademarks. But unfortunately it needs to be done.

Fridays For Future is a global movement founded by me. It belongs to anyone taking part in it, above all the young people. It can - and must - not be used for individual or commercial purposes.

And third: together with my family I’m setting up a foundation. It’s already registered and existing, but it not is not yet up and running. This is strictly nonprofit of course and there are no interests in philanthropy.

The foundation’s aim will be to promote ecological, climatic and social sustainability as well as mental health.

Skojar Greta??? Hon skriver redan varför hon kommer att gå i konkurs!
Tror att detta sista kommer att få STOOORA räkningar
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-01 kl. 17:21.
2020-02-01, 17:22
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Att stå i centrum????

Som du själv antyder är det givetvis PENGAR.

Varumärket Greta har sålts in med all önskvärd tydlighet.

Kan finnas två möjligheter till detta med stiftelsen, den ena är att Greta börjar falna av som vänsteragitator och helgon och man här söker trygga hennes framtid så hon inte ska falla in i depressioner då ridån gått ner.

Den andra är att man ska hypa henne ännu mer.

Greta kan numera garva hela vägen till banken medan tant Agda 87 år får betala 7 spänn för en sketen plastpåse. Bra jobbat!!!
2020-02-01, 17:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
jag har också tänkt tanken att det finns nånting smått oroande i snacket om att "klimatkampen har räddat livet på Greta".

Om jag skulle säga typ att "jag lever för kampen mot kärnkraften! Tanken på kärnkraftens snara avskaffande är vad som håller mig vid liv!"... Det behövs nog inte särskilt mycket fantasi för att inse det vanskliga i en sådan "snäv" inställning till den egna tillvaron, och vad den i värsta fall kan leda till.
Du måste tänka på att Greta Thunberg har AS som bl.a. innehåller några av följande för- och nackdelar.
Svårt med interaktion med andra.
Känslig för intryck.
Stor uthållighet.
Specialintressen.
Stark koncentrationsförmåga.

En ungdom utan AS tror jag aldrig hade orkat med det GT gjort och fortfarande gör.
2020-02-01, 17:26
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Som du själv antyder är det givetvis PENGAR.

Varumärket Greta har sålts in med all önskvärd tydlighet.

Kan finnas två möjligheter till detta med stiftelsen, den ena är att Greta börjar falna av som vänsteragitator och helgon och man här söker trygga hennes framtid så hon inte ska falla in i depressioner då ridån gått ner.

Den andra är att man ska hypa henne ännu mer.

Greta kan numera garva hela vägen till banken medan tant Agda 87 år får betala 7 spänn för en sketen plastpåse. Bra jobbat!!!

Neeejjjjaaaaaanäääääääääääääääää

Tror inte Greta bryr sig om pengar. Iaf mår hon inte bättre av fler miljoner. Kan dock ändras i framtiden om hon märker att pengarna=mer makt. Just nu verkar det som att Greta har samma uppfattning om pengarna som en sjuåring. Har ingen aning hur t.ex folk måste jobba hårt för att typ överleva. Greta är en bortskämd unge som tror att hon och alla får allting gratis.

Bakom henne är det däremot tvärtom. Där är pengarna och trademarks allting de tänker på.
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-01 kl. 17:33.
2020-02-01, 17:36
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du måste tänka på att Greta Thunberg har AS som bl.a. innehåller några av följande för- och nackdelar.
Svårt med interaktion med andra.
Känslig för intryck.
Stor uthållighet.
Specialintressen.
Stark koncentrationsförmåga.

En ungdom utan AS tror jag aldrig hade orkat med det GT gjort och fortfarande gör.

Jag vet. Jag tror inte Greta kan skaffa sig en utbildning, just dessa bromsar henne för mycket.

Men det finns en sak som jag har märkt: Greta kan inte tänka logiskt, och då är utbildning eller jobb omöjliga för henne.

Stark koncentrationsförmåga = väldigt negativt, kan inte tänka från andra vinklar.
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-01 kl. 17:39.
2020-02-01, 17:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Att stå i centrum????
Nej det tror jag inte en person med AS uppskattar särskilt mycket, snarare tvärt om.

Citat:
Greta har sagt 1000gg. Lyssna på forskningen. Jag har bett om länkarna till dessa som hon har skickat...inte fått en enda. Har någon alls härifrån läst dessa rapporter som Greta använder typ som sin bibel, sitt kunskap och sina livsmål ifrån?
Fast det är inte riktigt sant, du har fåt massor med referenser och en del länkar av mig.

Citat:
Om en asteroid var på väg att träffa jorden...vad skulle den ledande forskare länka till på sina sidor?? Troligtvis dess aktuella bana. Vad gör Greta? Hon länkar inte till dessa rapporter som ska få oss att tro att vi är nära att dö ut. Hon länkar till sina tal/artiklar istället. Hon borde ha länkarna tydliga om det var så viktigt! LÄS DESSA NU!! Men nej, Greta vill att vi skall följa Greta.
Det enkla svaret är nog att Greta Thunbergs målgrupp är politiker och andra beslutsfattare.
En bra början för att förstå vad du och andra kan göra själv är att kolla sitt klimatavtryck.
https://www.klimatkontot.se/

Citat:
Inte en chans att Greta börjar en normal skola på hösten. Är hon inte i centrum....då mår hon sämre och sämre?
Enda undantaget är när hon ska svara på frågorna.
Nej, GT och andra med AS gillar inte att stå i centrum.

Citat:
Greta utan sitt kamp...är som dagens unga några minuter utan sin mobiltelefon!
Jo, så kan det vara. Personer med AS vill ofta ha något att fokusera på.

Citat:
Diktator Greta...men miljonarme och en biljon på konto + ägare av Guardian....då skulle Greta må bra!
Man kan absolut må bra av att vara ekonomiskt oberoende.
2020-02-01, 17:41
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag gillar att stiftelsen nämner social hållbarhet och mental hälsa.
Finns många som känner sig värdelösa och ledsna, att engagera sig i något stort som att rädda klimatet har visat sig göra gott för samvetet och den mentala hälsan .

typ som att smutsa ner världen... och sedan tjäna massvis på att städa upp??
är detta Gretas plan? Få miljoner unga att må skit? För att sen samla pengar för att få dem botade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in