Citat:
Ja alla har vi våra dåliga sidor. Tycker fortfarande att ni är för hårda mot honom! Men det är min åsikt. Han är ju ingen politiker! Bara en matlagningsnörd som gör det här som en rolig grej. Han har familj, arbetar, betalar skatt, bjuder in samtliga partiledare till sin kanal, även JÅ, då det tyder enligt mig på en personlig mognad. Så för att han är inställsam så förtjänar han att smutskastas å det grövsta? Att bli barmhärtighetslöst karaktärsmördad och dissikerad på Sveriges största forum? Kan du ge något exempel på när han har agerat på ett sätt som gör honom förtjänt av det starkaste hat enligt dig?
"Smutskastas å det grövsta", barmhärtighetslöst karaktärsmördad" och "det starkaste hat" är ju
så skrattretande överdrifter att de knappt förtjänar att kommenteras. Om vi översätter det till det lite mer verklighetsnära "varför ogillar många honom" så tycker jag du ska prova att läsa tråden, eller åtminstone mitt inlägg. Han är inställsam bara mot personer han anser står över honom. Mot andra (inklusive sina tittare som är de som gör att han kan tjäna pengar) är han arrogant och otrevlig; får han kritik beter han sig rentav vidrigt.
Och nej, hans kanal är inget han gör som en "rolig grej". Det är hans yrke, något han nämner gång på gång i sina videor och i kommentarerna. Och i sin iver att dra in pengar använder han sig av oärliga metoder, som betalda "recensioner" och att sälja in max halvbra produkter som omistliga. Och ja, lismare som inte bara ljuger för sina tittare i sin iver att tjäna pengar, utan dessutom beter sig som en tölp mot dem om de skulle kritisera honom, tycker jag faktiskt riktigt illa om.
Angående spekulationer om hans sexualitet etc, så är det inget jag tycker speciellt bra om. Men vad ska man säga; detta är Flashback. Nog var du väl ändå åtminstone ytligt bekant med jargongen här innan du registrerade dig för några dagar sedan?