Lämnade in en 11 årig bil på Toyota, den har alltså överskridit garantin med 2 månader. Bilen läcker som en såll och listerna behövde bytas.
Toyota ville ta flera tusen för bytet och undrar därför om man kan göra det själv på något sätt? Täta med silikon eller dylikt? Kanske är det bäst att låta Toyota byta listerna ändå?
Lämnade in en 11 årig bil på Toyota, den har alltså överskridit garantin med 2 månader. Bilen läcker som en såll och listerna behövde bytas.
Toyota ville ta flera tusen för bytet och undrar därför om man kan göra det själv på något sätt? Täta med silikon eller dylikt? Kanske är det bäst att låta Toyota byta listerna ändå?
Jag hade decimeterhögt med vatten på golvet på passagerarsidan.
Satte mig i bilen under en störtskur. Såg vattnet ta sig in över tröskeln.
När det regnar rinner vatten in i dörren och ut i dräneringshål i dörrens undersida och ut ur bilen.
Tätningen mot glasrutan är ju inte helt tät på dörrens utsida.
Innanför innerklädseln i dörren finns en öppning som är till för att trä in mekanismen
för fönsterhissen.
Den öppningen var täckt med en tunn fastklistrad plastfilm. Klistret hade lösts upp i nederkanten av plastfolien. Vattnet rann in i dörren men inte ut i dräneringshålen utan tog sig in där plasten hade lossnat.
Klistrade fast filmen med silikongegga.
En jag känner hade motsvarande fel på en sprillans ny bil. Lagades på garantin.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-19 kl. 16:29.
Toyota äldre modeller brukar plåten liksom bågna och det hjälper inte att byta lister. Måste rikta dörrarna i riktbänk.
jag vevade ned rutorna och riktade dörrarna själv, man ska inte krångla till saker och ting, speciellt inte på en 11 år gammal bil. hade det varit en dyr fin bil så gör man det rätt. på en gammal ruffig toyota så använder man armarna och låren.
min slutade läcka in då. https://www.youtube.com/watch?v=lLLkCjrHn_E
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!