Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
Det är bra för folk att veta varför hon har blivit dement. Att det beror på ECT och inte på någon sjukdom eller att hon är född lite bakom. Blondiner måste kämpa mot den karikatyren.
Jag är helt för öppenhet om hjärnskador, särskilt förvärvade sådana på grund av medicinska behandlingar. Det är viktigt att man pratar om sådant, men Isabella Löwengrip verkar inte ha tänkt igenom sin position. Varje gång hon berättar om/hittar på något om sig själv eller gör något hänsynslöst mot andra människor så blir den lilla detaljen kvar i människors medvetande. Hon är en stjärna av något slag och hon är ständigt uppmärksammad. Hon själv kanske glömmer saker och bara vänder blad och går vidare som ingenting, men hennes publik minns allt:
Att hon prioriterade företagandet framför att vara mamma, att hon ville flytta utomlands på pappaveckorna, att hon säger att hon har ADHD, att hon pekar ut andra som kriminella utan bevis, att hon är allvarligt psykiskt sjuk, att hennes föräldrar svek henne och hon fick ta hand om sig själv från 14 års ålder, att hon aldrig älskat en man eller upplevt kärlek och trygghet i livet utom den nuvarande relationen oavsett vem den är med, att hon ger ungdomar ekonomiska råd och sedan öppet och offentligt slösar bort en förmögenhet själv på ren lyxkonsumtion, att hon skiter i miljöfrågor, att hon ljög om hur många följare hon hade, etc etc etc. Folk minns.
Det hon håller på med kanske fungerar kortsiktigt och det har gett henne stor framgång i hennes liv, men folk minns ju allt hon gjort, allt hon påstått och allt som senare visat sig inte stämma. Folk märker när hon motsäger sig själv. I längden kommer hennes egna påståenden att fälla henne. Ja, det har redan hänt och orsakat henne skada, men det kan komma att hända igen och igen.
Hon upplever säkert kortsiktig nytta av att berätta om sin ECT. Hon blir omskriven och förbättrar sin chans att släppas in i finrummets värme igen och kanske i tv-soffor – ja, det kanske är en strålande idé just nu för att städa upp sitt rykte. Och visst, att inte försöka ta sig tillbaka kan ju orsaka misär också ... men ändå, folk minns. En vacker dag sitter hon där på något möte och ska sälja sin sin senaste företagsidé eller sin senaste investering och det spelar ingen roll hur bra den är – för hon står bakom den.
Men visst. Pengar löser ju alla problem och jag skulle vara djupt tacksam om jag i min egen lilla verksamhet fick uppleva bara en tiondel av den framgång hon har haft. Så kanske vet hon vad hon gör. Men, jag vet inte, något skaver med det här senaste utspelet. Visst, grattis till en plats i tv-soffan vilken morgon som helst Isabella Löwengrip, men något är ändå jävligt fel här.