Citat:
Ursprungligen postat av
FejkEmran
Du hjälper knappast oss offer genom att sprida propaganda om att kvinnor skulle ljuga i stor omfattning och sedan bryr jag mig inte om vad någon tror.
Ni kvinnor har ett stort kollektivt ansvar här, det vore lättare för oss alla och speciellt de som blir våldtagna på riktigt om ni kvinnor kunde erkänna att det finns ett utbrett problem med påhittade våldtäkter.
Citat:
Ursprungligen postat av
FejkEmran
Men det är nog långt värre att inte bli trodd som offer än att bli anklagad utan grund.
Jag föreslår att du frågar den oskyldigt anklagade mannen i fallet vi diskuterar, han är nog av en helt annan uppfattning.
Citat:
Ursprungligen postat av
FejkEmran
För att det är skillnad på brott och hur de slår mot individer. Givetvis är falskanklagelser fruktansvärt och jag försvarar inte dem som jävlas med oskyldiga, andra offer som rättsväsendet. Men det går ett extremt stort antal offer för varje falskanklagelse som sker.
Inte när det gäller påstådda våldtäkter där gärningsmannen är okänd, släpp dina vanföreställningar och välkommen in i verkligheten.
"De flesta anmälda våldtäkter där gärningsmannen är okänd är uppdiktade.
Det hävdar poliser GT talat med.
- Det är ett jätteproblem och vi är erbarmligt trötta på det, säger en av dem"
https://www.expressen.se/gt/poliser-...ar-uppdiktade/
Fallet i Nacka var dessutom en påstådd överfallsvåldtäkt fast utgången blev en helt annan för den lögnaktiga unga kvinnan än den hon först avsåg i och med att hon drabbades av dåligt samvete.