Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-25, 10:39
Medlem
Hovrättsdom: https://minfil.com/vc68Occco6/Svea_H...2020-02-19_pdf
Citera
2020-02-25, 10:55
Medlem
dramagouss avatar
Fängelse ett år och fyra månader fick hon i Hovrätten.
Hon ska betala 100.000kr i ersättning för kränkning.

Helt ok med tanke på hur det brukar dömas i liknande fall.

Edit: Tack oishoncantwell för domen!
Senast redigerad av dramagous 2020-02-25 kl. 11:03.
Citera
2020-02-25, 12:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Du hjälper knappast oss offer genom att sprida propaganda om att kvinnor skulle ljuga i stor omfattning och sedan bryr jag mig inte om vad någon tror.

Ni kvinnor har ett stort kollektivt ansvar här, det vore lättare för oss alla och speciellt de som blir våldtagna på riktigt om ni kvinnor kunde erkänna att det finns ett utbrett problem med påhittade våldtäkter.

Citat:
Men det är nog långt värre att inte bli trodd som offer än att bli anklagad utan grund.

Jag föreslår att du frågar den oskyldigt anklagade mannen i fallet vi diskuterar, han är nog av en helt annan uppfattning.

Citat:
För att det är skillnad på brott och hur de slår mot individer. Givetvis är falskanklagelser fruktansvärt och jag försvarar inte dem som jävlas med oskyldiga, andra offer som rättsväsendet. Men det går ett extremt stort antal offer för varje falskanklagelse som sker.

Inte när det gäller påstådda våldtäkter där gärningsmannen är okänd, släpp dina vanföreställningar och välkommen in i verkligheten.

"De flesta anmälda våldtäkter där gärningsmannen är okänd är uppdiktade.
Det hävdar poliser GT talat med.
- Det är ett jätteproblem och vi är erbarmligt trötta på det, säger en av dem"

https://www.expressen.se/gt/poliser-...ar-uppdiktade/

Fallet i Nacka var dessutom en påstådd överfallsvåldtäkt fast utgången blev en helt annan för den lögnaktiga unga kvinnan än den hon först avsåg i och med att hon drabbades av dåligt samvete.
Citera
2020-02-25, 12:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Hovrättsdom: https://minfil.com/vc68Occco6/Svea_H...2020-02-19_pdf

Man undrar ju vad en förvirrad extremfeminist som C. Wallin har för åsikt om denna högst rättvisa Hovrättsdom?

Man lider verkligen med mannen som blev oskyldigt anklagad.

"För nästan på dagen ett år sedan intervjuade Aftonbladets Anders Johansson en ung man som fick sitt liv slaget i spillror sedan han felaktigt anklagats för våldtäkt.

Adrian, 36, satt häktad i sju månader, hängdes ut på nätet och förlorade arbete, bostad, stora delar av umgängeskretsen och flickvännen.

När rättegången mot honom skulle börja bröt den unga kvinnan som anklagat honom för en brutal våldtäkt utomhus ihop och erkände att hon ljugit i polisförhör efter polisförhör. De hade haft sex frivilligt"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...og-om-valdtakt
Citera
2020-02-25, 19:34
Bannlyst
Citat:
Du hjälper knappast oss offer genom att sprida propaganda om att kvinnor skulle ljuga i stor omfattning och sedan bryr jag mig inte om vad någon tror. Men det är nog långt värre att inte bli trodd som offer än att bli anklagad utan grund. För att det är skillnad på brott och hur de slår mot individer. Givetvis är falskanklagelser fruktansvärt och jag försvarar inte dem som jävlas med oskyldiga, andra offer som rättsväsendet. Men det går ett extremt stort antal offer för varje falskanklagelse som sker.

Diskutera inte då. Men tala inte om för mig vad jag ska göra eller inte.
In i köket kvinna, tjafsa inte emot.
Grattis om du inte ljuger om våldtäkt, det är sällsynt.
Citera
2020-02-25, 22:03
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
In i köket kvinna, tjafsa inte emot.
Grattis om du inte ljuger om våldtäkt, det är sällsynt.
Gäsp. Jag är jääätteupprörd nu och provocerad 💅
Citera
2020-02-26, 04:26
Medlem
Custom_mades avatar
Men vänta nu lite, tråden handlar om att hon ljög om att han våldtagit.

Att komma in i DEN HÄR tråden och påstå att DET INTE HÄNDER, när det är just det som hänt och det är det tråden handlar om.... ja ska väl finnas folk till allt!
Citera
2020-02-26, 04:32
Medlem
Johannes.Gothis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Han utelämnas

”Han utlämnas” skall det vara. ”Utelämnas” betyder ”inte tas med”.
Citera
2020-02-26, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Men vänta nu lite, tråden handlar om att hon ljög om att han våldtagit.

Att komma in i DEN HÄR tråden och påstå att DET INTE HÄNDER, när det är just det som hänt och det är det tråden handlar om.... ja ska väl finnas folk till allt!

Det kommer alltid att finnas folk som hävdar att män är svin kollektivt och kvinnor är änglar med vita vingar och endast goda.
Citera
2020-02-26, 06:24
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man undrar ju vad en förvirrad extremfeminist som C. Wallin har för åsikt om denna högst rättvisa Hovrättsdom?

Man lider verkligen med mannen som blev oskyldigt anklagad.

"För nästan på dagen ett år sedan intervjuade Aftonbladets Anders Johansson en ung man som fick sitt liv slaget i spillror sedan han felaktigt anklagats för våldtäkt.

Adrian, 36, satt häktad i sju månader, hängdes ut på nätet och förlorade arbete, bostad, stora delar av umgängeskretsen och flickvännen.

När rättegången mot honom skulle börja bröt den unga kvinnan som anklagat honom för en brutal våldtäkt utomhus ihop och erkände att hon ljugit i polisförhör efter polisförhör. De hade haft sex frivilligt"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...og-om-valdtakt
Att han sumpar flickvännen när han har frivillig sex med vad han tror är en 18-åring kan man ju fatta.

Vem fan heter Adrian och har rastaflätor?
Citera
2020-02-26, 06:32
Medlem
Citat:
Du hjälper knappast oss offer genom att sprida propaganda om att kvinnor skulle ljuga i stor omfattning och sedan bryr jag mig inte om vad någon tror. Men det är nog långt värre att inte bli trodd som offer än att bli anklagad utan grund. För att det är skillnad på brott och hur de slår mot individer. Givetvis är falskanklagelser fruktansvärt och jag försvarar inte dem som jävlas med oskyldiga, andra offer som rättsväsendet. Men det går ett extremt stort antal offer för varje falskanklagelse som sker.

Diskutera inte då. Men tala inte om för mig vad jag ska göra eller inte.

En av de värsta sakerna man kan utsätta en människa för är att den inte blir trodd.

Menar du på fullt allvar att individen ska tåla att inte bli trodd för att individen råkar tillhöra kollektivet män och för nåt resonemang om "Men det går ett extremt stort antal offer för varje falskanklagelse som sker."?

Om du tycker att din upplevelse eller tänkta upplevelse av ett brott är värre än någon annans så föreslår jag att du kastar av dig offerkoftan...
Citera
2020-02-26, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Om straffvärdet var på 1.5 år så tycker jag att hon skall dömas till det dubbla. Dvs 3 år plus det dubbla han satt häktad, så 4 år minimum och ett skadestånd för förlorad arbetsinkomst (beräknad utifrån hans möjligheter fr.o.m han blev misstänkt) samt sveda och värk.

Någonstans runt 1 till 10 miljoner kronor är väl skäligt?

Om straffvärdet är 1.5år så är väl rimligt att det är det straffet som döms ut. Ett system där domstolen lite godtyckligt hittar på straff är rätt absurt. Sen kan man diskutera om lagen är lite mjäkig när det gäller falsk tillvitelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in