Citat:
Ursprungligen postat av
hans.greta
Ben Ecker är nog den som har hjälp flest
www.bekm.eu
Sen har du även Fromhold.net som har hjälpt många.
Sen är det nog så viktigt att ni kontaktar svenska reportrar och berättar er historia så att ni kan skydda andra.
Har ni förlorat mycket pengar?
Hej! tack för svar! ska ta och kontakta Bekm. Det är väl kanske inte en så stor summa för vissa människor men för oss medelklassfolk är det, rör sig om cirka 300000kr totalt med alla månads ESP inbetalningar, Molnen, Molnens uppgraderingar osv. Jag är medveten om att vi aldrig lär få tillbaka hela summan, men om vi ens för tillbaka 150000-200000 blir vi nog glada.
Hur menar du med svenska reportrar? att vi ska ta och kontakta media om vår historia? Ja om det måste göras så kommer vi självklart göra det.
Detta jag kommer berätta nu stör inte riktigt mig men resten av vår familj ja, lite sociala faktorer. Vi fick veta om Lyoness/MyWorld via rätt så nära familjevänner, en del av dem är fortfarande en väldigt aktiva medlemmar som mjölkar folk på deras pengar. Jag skulle inte tro att de är "onda" och vet att de lurar folk på deras pengar utan de är fortfarande förblindade och hjärntvättade av toppmedlemmarna högre upp. I dessa FB grupper och chats får vi hela tiden se nya videos där topparna berättar varför vi alla kommer bli rika av detta, bla bla. Så sammanfattat så väntar fortfarande våra vänner på den stora dagen/perioden då det kommer regna pengar. Morsan och resten av familjen är rädda att förstöra vår relation med de andra om vi drar oss ur.
Alla i min närhet som investerat i detta har nog max fått tillbaka 10% av den summan de investerat( oJ ViLkEn PrOOFIT), och vissa vi känner har varit medlemmar sedan 2016. (vi gick med 2017).
Klart jag bryr mig inte riktigt om hela Sverige/Europa får veta om vårt misstag bara vi lyckas få tillbaka pengarna. Måste fortfarande övertala en del personer inom min familj till att sluta vara med i detta förlorar-lotteri. Men det lär inte bli så svårt, då de inte investerar mycket längre utan bara betalar ESP (500/månad). Förtroendet för företaget har sjunkit väldigt mycket och jag har slutat helt med det.