Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-03-02, 11:23
Medlem
Voffsingens avatar
Man frågar sig många gånger om det verkligen kan bli värre än så här. Hur blindgalen överhet kan vi egentligen ha. Jag behöver inte rada upp exemplen. Om du behöver exempel så är det bättre att läsa en annan tråd.

Men om man funderar på saken:
-immigranter har fått mer mänskliga rättigheter än svenskar och högre nivåer i de sociala transfereringssystement. En systematisk särbehandling alltså.
-etniska svenskar utsätts för en ökande brottslighet från immigranter.
-de som klagar döms som brottslingar och behandlas som fredlösa.
-regering, msm, och hela det nyliberala globalistprojektet verkar helt sakna förståelse för folkflertalet utan bemöter dem istället med svartmålning och hån.

Är det rimligt att de kommer ta sitt förnuft tillfånga? Nej det kommer inte hända. Så vid vilken tidpunkt tippar det hela över?

First blood: Min gissning är att när de med vapen och verkanseld för första gången sätts in mot svenskar utifrån en politisk grund.
Citera
2020-03-02, 11:34
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsingen
Man frågar sig många gånger om det verkligen kan bli värre än så här. Hur blindgalen överhet kan vi egentligen ha. Jag behöver inte rada upp exemplen. Om du behöver exempel så är det bättre att läsa en annan tråd.

Är det rimligt att de kommer ta sitt förnuft tillfånga? Nej det kommer inte hända. Så vid vilken tidpunkt tippar det hela över?

First blood: Min gissning är att när de med vapen och verkanseld för första gången sätts in mot svenskar utifrån en politisk grund.

Ja lagarna ändrades 2013, för att göra det lagligt att sätta in trupper mot svensk civilbefolkning.

Varför skulle man annars ändra lagarna som skyddade svensk civilbefolkning, om inte man inte faktiskt hade som avsikt att låta militären skjuta civila svenskar ?
Citera
2020-03-02, 11:42
Medlem
DoggingDoriss avatar
Jag tror inte att det någonsin kommer att vända. Sverige blir ett islamistiskt land.

Väldigt många av 30 och 40-talisterna har jobbat politiskt på olika sätt, suttit i nämnder, jobbat fackligt, deltagit i ABF och i idrottsrörelsen och så vidare och dessa människor är helt blinda för vad som händer. De tycker att sossarna har byggt upp landet och tror att sossarna styr allt till det bästa vad som än händer.
Ibland hör man också folk uttrycka en oro för att det ska bli inbördeskrig i Sverige, men hur skulle det gå till? De flesta svenskar kan knappast få tag på vapen medans gangstergängen verkar vara välbeväpnade.

Jag tror att svenskarna måste ge sig på politikerna rent fysiskt om det ska bli en förändring: blir din farmor nedslagen av en kriminell blatte så gör du lika dant med närmaste 7-klöverpolitiker, i din kommun, alltså att folk blir ett slags Breivik-ligtht -kopior.
Citera
2020-03-02, 11:50
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Ja lagarna ändrades 2013, för att göra det lagligt att sätta in trupper mot svensk civilbefolkning.

Varför skulle man annars ändra lagarna som skyddade svensk civilbefolkning, om inte man inte faktiskt hade som avsikt att låta militären skjuta civila svenskar ?

Vilka lagar?
Citera
2020-03-02, 12:03
Medlem
Forkss avatar
Börjar på allvar fundera på om det är lättare att civilisera våra flyktingar än att skicka ut dom. Självklart vore det en mycket mer effektiv lösning att strypa invandringen och skicka hem dårarna men det är bara i teorin. I praktiken med allt och alla som sätter käppar i hjulen för varenda försök att få ordning är det kanske bättre att vända sin uppmärksamhet åt själva utlänningarna. Kanske är det vi motståndare till massinvandringen som i slutändan får ta tag i skeppet och få utlänningarna att ställa sig i ledet.

Vid det här laget vet jag fan inte vad som är en realistisk lösning. En sak är säker och det är att rådande toppskikt av samhället ska bort fort som fan och ersättas av logiskt tänkande individer med någorlunda moralisk kompass. Att tjäna sitt uppehälle på att förstöra något ens förfäder har byggt upp är högt upp på listan av förkastliga sätt att spendera ett sitt liv på.

Det ska inte längre vara möjligt att plocka PK-poäng på att gå utlänningar till mötes och ge dom fördelar framför svenska befolkningen. Hur detta sker skiter jag fullt i men det bör ske fort.
Citera
2020-03-02, 12:19
Medlem
HarryScheinens avatar
Det måste vara förfärligt jobbigt att gå runt och tro att ett inbördeskrig står runt husknuten och lurar. Det måste också vara väldigt jobbigt att gå omkring med huvudet fullt av allehanda konspirationsteorier om att regering, riksdag och "samhällsapparaten" vill sina medborgare illa.

Det måste även vara väldigt jobbigt, att gå runt och tro att politiker (och andra som "bestämmer" på våra myndigheter) samt journalister är samhällets spetskompetens, och att dessa skulle ha ofantligt skarpare hjärnor än oss "vanliga". Merparten människor inom massmedia/politiken är som du och jag. Varken bättre eller sämre, samma skrot och korn. De sitter oftast på sina stolar av en slump/tillfällighet/kontakter (precis som ni fått era jobb). Folk tenderar ju att snubbla in i saker och ting, eller hur?

Kyl ner skallarna.
Citera
2020-03-02, 12:27
Medlem
DoggingDoriss avatar
De senaste 20 åren har jag haft relativt nyanlända invandrare omkring mig nästan dygnet runt och jag tror inte att de någonsin kommer att integreras. Även om långt ifrån alla är kriminella så är de en enorm belastning för samhället och för oss som tvingas leva med dem.

På min förra arbetsplats var mer än hälften av personalen somalier och araber och nästan all av dessa sjukskrev sig flera gånger i månaden. När arbetsgivaren krävde förstadagsintyg svarade de med att åka till läkare som var landsmän till dem och som sjukskrev dem veckovis och månadsvis istället. Chefen och förmännen var helt galna på detta men kunde inte göra någonting.

I min bostad har jag somaliska familjer på var sida om min lägenhet och det är ett jävla liv från tidig eftermiddag till sen kväll då ungar och vuxna använder trappuppgången som lekstuga och mötesplats.

Går man till ett läkarbesök så är väntrummet fullt av utlänningar och när man väl träffar läkaren så förstår han förmodligen inte svenska.

Nä fy fan jag har ruttnat totalt på den här samhällsutvecklingen och jag hoppas att det verkligen blir ett regeringsbyte och att sossarna aldrig mer kommer till makten.
Citera
2020-03-02, 13:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2020-03-02, 14:01
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Vilka lagar?

Efter Ådalen 1931 skapades lagar som förbjöd regering och riksdag att sätta in militära enheter mot svensk civilbefolkning. Dessa lagar upphävdes 2013/2014. I samband med detta ändrades en mängd andra lagar som försämrade den enskildes ställning och skydd gentemot övergrepp från staten och andra delar av den offentliga sektorn.

Varför tror du man gör detta ?
Citera
2020-03-02, 14:13
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoggingDoris
Jag tror inte att det någonsin kommer att vända. Sverige blir ett islamistiskt land.

Väldigt många av 30 och 40-talisterna har jobbat politiskt på olika sätt, suttit i nämnder, jobbat fackligt, deltagit i ABF och i idrottsrörelsen och så vidare och dessa människor är helt blinda för vad som händer. De tycker att sossarna har byggt upp landet och tror att sossarna styr allt till det bästa vad som än händer.
Ibland hör man också folk uttrycka en oro för att det ska bli inbördeskrig i Sverige, men hur skulle det gå till? De flesta svenskar kan knappast få tag på vapen medans gangstergängen verkar vara välbeväpnade.

Jag tror att svenskarna måste ge sig på politikerna rent fysiskt om det ska bli en förändring: blir din farmor nedslagen av en kriminell blatte så gör du lika dant med närmaste 7-klöverpolitiker, i din kommun, alltså att folk blir ett slags Breivik-ligtht -kopior.

Om så var fallet, då är trots tragedierna för de anhöriga som förlorar far- och morföräldrar, corona-viruset den slutgiltiga lösningen på sosse-frågan?

Iallafall så kommer det om en tid vara uppenbart att idioterna på folkhälsomyndigheten skiter i hur många av oss som dör. Vissa menar att det var tsunami-hanteringen som var fingret på vågen som ledde till regeringen Reinfeldt, själv tyckte jag att det var en massa gnäll och att de som klagade var förståndshandikappade som tänkte att Sverige skulle kunna skicka katastrofhjälp till andra sidan jordklotet på kort varsel. Kanske blir coronautbrottet Löfvens tsunami?
Citera
2020-03-02, 14:17
Medlem
DaChiefs avatar
Det håller på att ske nu när 40-talisterna håller på att dö ut. Då kommer momentumet accelerera hastigt.
När 40-talistmupparna är ur vägen finns det en mindre mängd hjärntvättade avkommor som aldrig blir frisk nog att se verkligheten.
Citera
2020-03-02, 15:09
Medlem
Sossarna jobbar ju hårt för att få invandrare att rösta på S så frågan är om inte de döende 40-talisterna vägs upp av de nya invandrarväljarna och att sossarna växer igen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in