Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-09, 01:39
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
För att klimatfrågan nu diskuteras och det har blivit lättare för världens forskare att nå ut till världens beslutsfattare, politiker och allmänhet med information om vad som händer med vår jord.

Det är vad tidningarna tror och vill. Greta framför 0 vetenskap. Carbon Budget är 0 vetenskap.

Greta vill inte ha nån debatt. Hon vill ha omedelbar stopp på alla fossila bränslen. "The Real Zero 2020"
Eller har du inte hört hennes tal?
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-09 kl. 01:45.
2020-03-09, 01:43
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
"Today is #InternationalWomensDay and we recognize that women are still far from equal to men in today’s societies. We still have a very long way to go.

Those who will suffer the most from the climate- and environmental crisis are the ones who are already the most vulnerable, socially and financially. And that tends to be women living in the global south... We can not have climate justice without gender equality.

And remember; what we women want today - and every day- is fundamental equal rights, not congratulations or celebrations.

Greta Thunberg"

För Greta är som sagt jämställdhet mycket viktigt!

Det där låter kommunistiskt. För jämnare samhälle för alla!
HUR I HELVETE vet Greta vad alla kvinnorna vill?
Många jag känner vill precis tvärtom. Många vill fira.
2020-03-09, 02:01
Medlem
DaChiefs avatar
Har inte hört något från Greta på länge. Tror hon får anstränga sig lite och skaffa sig ett jobb.
Då kan klimatfolket/latmaskarna säga att de också arbetsvägrar, för klimatets skull (och alla stackars ”klimatflyktingar”)
2020-03-09, 02:47
Medlem
MAX-HIMs avatar
Folk borde lyssna och läsa mycket mycket mera om Naomi Seibt (kallas för anti-Greta av vissa). Den unga tyskan är överlägset mera rationell än Greta och hennes okunniga fanatiska lärjungar.

Naomi Seibt är verkligen mycket förnuftig med tanke på hennes ålder. Det är en person jag gillar eftersom jag blir imponerad av hennes sanningsökande, hennes ärlighet.

Tysklands MSM har kallat Naomi Seibt för anti-Greta, och jag ser att MSM här borta hakar på den epiteten (se länken nedan), och hon om någon skulle pulvrisera Gretas argument. Inte undra på att Greta inte vill debattera med Naomi.
Det brukar vara så med klimataktivister som Greta, de vill inte ha utmaning, de vill ha ett halleluja. Klivataktivism är ganska mycket som ett väckelsemöte, dessa aktivister tillhör inte Intelligentian precis.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...ll-anti-greta/

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Inser du seriöst inte det mediala bakom?
Dina svar bara svävar som vanligt, att det innebär en risk för din profet att ens påtala Mellanöstern samt Kina bara spär på det uppenbara.

En enkel fråga, handlar det enbart om symbolism?

Jag förstår vad du menar, men som du säkert vet så är allting med MSM och Greta korrupt rakt igenom, allt hysteri med klimatet som Greta och hennes lärjungar framför fanatiskt är skapat för att kunna utföra ekonomisk bedrägeri i en aldrig skådad omfattning i världshistorian.

Förresten, visste ni om att redan nu betalar svenska staten (utan vårt godtycke) ofattbara 150 miljarder (av 1000 miljarder som är statsbudgeten) till FN, tydligen som någon miljöskatt eller liknande, alltså, wow.!!

Tanken är väl att vi svenska skattebetalare åtminstone borde få redovisat vad pengarna används till och vilka resultat som uppnåtts (i konkreta miljöförbättrande åtgärder), men det här ofattbart stora beloppet ser ut att vara ren förskingring, alltså plundring av nationen vår, utförda av de som skapade FN, dvs. Rockefeller och co., de rikaste familjerna i världen (som också ligger bakom den super-korrupta konstruktionen EU).

Så Greta Thunberg är verkligen bara en fanatisk tonåring som används för global intressegruppers mål vad gäller västvärlden. De vet att CO2 är globalt och det passar globalisternas intressen om miljöskatter på nationell nivå, och liknande. IPCC är ett skämt.

Och nu senast läste jag om att Greta ska varumärkesskydda sitt eget namn och även namnen på den globala rörelser hon startat.
Det har startats upp en stiftelse i hennes namn dit man kan betala in pengar (förmodligen de mest bortkastade pengarna i världshistorien).

1 miljoner kronor finns inne på hennes stiftelse-konto nu, kommer tydligen ursprungligen från Right Livelihood. Greta Thunberg vann visst något pris från dem 2019 (se länk nedan).

Ja jag säger då bara det, allt med klimat-hittepået är en stor härva av korruption, bluff, samt stöld av folkets pengar, det är då min uppfattning iallafall.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...de-stiftelse-/
Senast redigerad av MAX-HIM 2020-03-09 kl. 03:03.
2020-03-09, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Folk borde lyssna och läsa mycket mycket mera om Naomi Seibt (kallas för anti-Greta av vissa). Den unga tyskan är överlägset mera rationell än Greta och hennes okunniga fanatiska lärjungar.

Naomi Seibt är verkligen mycket förnuftig med tanke på hennes ålder. Det är en person jag gillar eftersom jag blir imponerad av hennes sanningsökande, hennes ärlighet.

Tysklands MSM har kallat Naomi Seibt för anti-Greta, och jag ser att MSM här borta hakar på den epiteten (se länken nedan), och hon om någon skulle pulvrisera Gretas argument. Inte undra på att Greta inte vill debattera med Naomi. Det brukar vara så med klimataktivister som Greta, de vill inte ha utmaning, de vill ha ett halleluja. Det är ganska mycket som ett väckelsemöte, ingen tankesmedja i huvudtaget.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...ll-anti-greta/

Jag förstår vad du menar, men som du säkert vet så är allting med MSM och Greta korrupt rakt igenom, allt hysteri med klimatet som Greta och hennes lärjungar framför fanatiskt är skapat för att kunna utföra ekonomisk bedrägeri i en aldrig skådad omfattning i världshistorian.

Förresten, visste ni om att redan nu betalar svenska staten (utan vårt godtycke) ofattbara 150 miljarder (av 1000 miljarder som är statsbudgeten) till FN, tydligen som någon miljöskatt eller liknande, alltså, wow... !!!

Tanken är väl att vi svenska skattebetalare åtminstone borde få redovisning för vad vi får för pengarna (i konkreta miljöförbättrande åtgärder), men det här ofattbart stora beloppet ser ut att vara ren förskingring, alltså plundring av nationen vår, utförda av de som skapade FN, dvs. Rockefeller och co., de rikaste familjerna i världen (som också ligger bakom den super-korrupta konstruktionen EU).

Så Greta Thunberg är verkligen bara en fanatisk tonåring som används för global intressegruppers mål vad gäller västvärlden. De vet att CO2 är globalt och det passar globalisternas intressen om miljöskatter på nationell nivå, och liknande.

Och nu senast läste jag om att Greta ska varumärkesskydda sitt eget namn och även namnen på den globala rörelser hon startat.
Det har startats upp en stiftelse i hennes namn dit man kan betala in pengar (förmodligen de mest bortkastade pengarna i världshistorien).

1 miljoner kronor finns inne på hennes stiftelse-konto nu, kommer tydligen ursprungligen från Right Livelihood. Greta Thunberg vann visst något pris från dem 2019 (se länk nedan).

Ja jag säger då bara det, allt med klimat-hittepået är en stor härva av korruption, bluff, samt stöld av folkets pengar, det är då min uppfattning iallafall.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...de-stiftelse-/

Alla organisationer som har med Greta att göra avslöjar sig själva som propagandaorgan åt eliten mot folket.
På så sätt är Greta ett lackmustest på korrupta org. för folket att se
2020-03-09, 03:55
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM

Klivataktivism är ganska mycket som ett väckelsemöte, dessa aktivister tillhör inte Intelligentian precis.

Förresten, visste ni om att redan nu betalar svenska staten (utan vårt godtycke) ofattbara 150 miljarder (av 1000 miljarder som är statsbudgeten) till FN, tydligen som någon miljöskatt eller liknande, alltså, wow.!!
[/url]

FN är korrupt???? IPCC är korrupt? Vem tror ni sponsrar korrupt media då

Naomi är bra. Inget nytt som jag inte visste, men hon har ju sitt eget "Anti-Greta" sätt.
"Anti nr1" betyder att hon kan nå samma unga grupp som Gretas krets.
"Anti nr2" är att Naomi vill fram med mera fakta. Greta är låst vad gäller sina fakta.
"Anti nr3" är att Naomi är öppen för frågor och debatt. Greta? Ni vet själva.

Vi ska inte överdriva Gretas avsikter. Hon är egentligen en av de mest "äkta" och ärliga som finns där ute. Hon tror verkligen på att CO2 är ond. Sen spelar hon lite teater för att få ut det mesta. Det värsta är medierna som har förstorat Greta. Greta kan känna sig överlägsen andra, p.g.a många korrupta priser och utmärkelser hon fortfarande får.

Många skulle vilja utnyttja Greta, men Greta fattar inte hur världen fungerar....än!
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-09 kl. 04:08.
2020-03-09, 04:37
Medlem
Nu har tydligen Greta hämtat sig, och igen blivit riktigt demonstrationssugen. I helgen som kommer talar och demonstrerar hon två dagar i rad, i både Paris och Grenoble. Greta brukar få starkt stöd, när hon är i Frankrike!
2020-03-09, 06:05
Medlem
Citat:
Nu har tydligen Greta hämtat sig, och igen blivit riktigt demonstrationssugen. I helgen som kommer talar och demonstrerar hon två dagar i rad, i både Paris och Grenoble. Greta brukar få starkt stöd, när hon är i Frankrike!

-Avser hon att demonstrera på egen hand iklädd cyklop och munskydd då fransmännen
är mer intresserad av att stoppa coronavirusets framfart. Sammantaget så blir det nog bäst
för alla om Greta vilar lite.
2020-03-09, 06:08
Medlem
Gretanols avatar
Citat:

Har Greta varit sjuk nån gång? Vet hon vad lunginflammation eller att ligga med högt feber är?
TOKIGT av GRETA! Men oväntat?? NEJ.

Samlingen får inte vara över 1000 personer dock.
Hon kommer säkert att hamna i karantän.
Vilka har hon med sig i Europa?
2020-03-09, 06:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
För att klimatfrågan nu diskuteras och det har blivit lättare för världens forskare att nå ut till världens beslutsfattare, politiker och allmänhet med information om vad som händer med vår jord.
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Det är vad tidningarna tror och vill. Greta framför 0 vetenskap. Carbon Budget är 0 vetenskap.

Greta vill inte ha nån debatt. Hon vill ha omedelbar stopp på alla fossila bränslen. "The Real Zero 2020"
Eller har du inte hört hennes tal?
Det är forskarna själva som säger att de tack vare Greta Thunberg nu har lättare att nå ut med information till ledare, politiker och allmänheten.

Nej, jag har inte hört Greta Thunberg säga att vi ska ha ett omedelbart stopp för fossila bränslen, så lägg gärna in en länk till ett tal där hon säger det.
2020-03-09, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Har Greta varit sjuk nån gång? Vet hon vad lunginflammation eller att ligga med högt feber är?
TOKIGT av GRETA! Men oväntat?? NEJ.

Samlingen får inte vara över 1000 personer dock.
Hon kommer säkert att hamna i karantän.
Vilka har hon med sig i Europa?
Jag tycker EJ, att det här är bra, och har varnat Greta bestämt flera gånger för, att nya större demonstrationer kan sprida virussmittan, och då vara rejält farliga även för henne själv.

Då Greta är så ytterst mager tillhör hon en riskgrupp själv, blir hon svårt sjuk har hon nästan inga reserver, vilket är farligt i sig!

Jag har föreslagit Greta, att FFF gör några månaders uppehåll med demonstrationerna, så vi ser hur det går med Coronaviruset. Det här förslaget ville dock inte Greta höra talas om, hon tycks mena att klimatförändringarna är farligare än Coronaviruset, vilket jag definitivt inte håller med henne om, då vi nu kan i värsta fall få en ny spansk sjuka!

Är dock rädd för, att om jag tjatar på Greta, att hon blir ännu mera envis! Misstänker att hon har fått dispens för tusenpersonersregeln, och att hon tänker dra ihop minst 25000--30000, vilket ju är farligt ur smittskyddssynpunkt.

I Israel skulle hon aldrig få göra något sådant, där är de hårda och har väldigt många i karantän.

Greta har erfarenhet av att vara svårt sjuk, hon självsvälte sig så hårt, att hon var nära att dö!

Antar att Greta till stor del nu har med sig radikala trädkramare och stridbara feminister.

Vanliga miljökämpar brukar vara betydligt mera försiktiga, när ett farligt virus börjat sprida sig!

De som har egna småbarn brukar ju också vara mycket försiktiga i ett sådant här svårt läge.

Tyvärr verkar Greta närmast tycka, Hit med lite farligheter! Hur får man Greta mera riskmedveten!? Tack på förhand för svar!

-Det är rätt att Coronaviruset rätt ofta ger en värre lunginflammation!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-09 kl. 07:11.
2020-03-09, 06:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Inser du seriöst inte det mediala bakom?

Att media hjälpt Greta att bli stor och känd? Ja, självklart.

Media är ovärderlig när det gäller att nå fram och synas. Därför gör många allt för att få mediapublicitet.

Citat:
En enkel fråga, handlar det enbart om symbolism?

Nej. Det handlar om konkreta resultat. Och Greta koncentrerar sig på geografiska områden där hon dels tror hon får bäst resultat och dels innebär minst risker för henne.

Ganska logiskt egentligen. Eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in