Folk borde lyssna och läsa mycket mycket mera om Naomi Seibt (kallas för anti-Greta av vissa). Den unga tyskan är överlägset mera rationell än Greta och hennes okunniga fanatiska lärjungar.
Naomi Seibt är verkligen mycket förnuftig med tanke på hennes ålder. Det är en person jag gillar eftersom jag blir imponerad av hennes sanningsökande, hennes ärlighet.
Tysklands MSM har kallat Naomi Seibt för anti-Greta, och jag ser att MSM här borta hakar på den epiteten (se länken nedan), och hon om någon skulle pulvrisera Gretas argument. Inte undra på att Greta inte vill debattera med Naomi.
Det brukar vara så med klimataktivister som Greta, de vill inte ha utmaning, de vill ha ett halleluja. Klivataktivism är ganska mycket som ett väckelsemöte, dessa aktivister tillhör inte Intelligentian precis.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...ll-anti-greta/
Citat:
Ursprungligen postat av
Gary-loomis
Inser du seriöst inte det mediala bakom?
Dina svar bara svävar som vanligt, att det innebär en risk för din profet att ens påtala Mellanöstern samt Kina bara spär på det uppenbara.
En enkel fråga, handlar det enbart om symbolism?
Jag förstår vad du menar, men som du säkert vet så är allting med MSM och Greta korrupt rakt igenom, allt hysteri med klimatet som Greta och hennes lärjungar framför fanatiskt är skapat för att kunna utföra ekonomisk bedrägeri i en aldrig skådad omfattning i världshistorian.
Förresten, visste ni om att
redan nu betalar svenska staten (utan vårt godtycke) ofattbara 150 miljarder (av 1000 miljarder som är statsbudgeten) till FN, tydligen som någon miljöskatt eller liknande, alltså, wow.!!
Tanken är väl att vi svenska skattebetalare åtminstone borde få redovisat vad pengarna används till och vilka resultat som uppnåtts (i konkreta miljöförbättrande åtgärder), men det här ofattbart stora beloppet ser ut att vara ren förskingring, alltså plundring av nationen vår, utförda av de som skapade FN, dvs. Rockefeller och co., de rikaste familjerna i världen (som också ligger bakom den super-korrupta konstruktionen EU).
Så Greta Thunberg är verkligen bara en fanatisk tonåring som används för global intressegruppers mål vad gäller västvärlden. De vet att CO2 är globalt och det passar globalisternas intressen om miljöskatter på nationell nivå, och liknande. IPCC är ett skämt.
Och nu senast läste jag om att Greta ska varumärkesskydda sitt eget namn och även namnen på den globala rörelser hon startat.
Det har startats upp en stiftelse i hennes namn dit man kan betala in pengar (förmodligen de mest bortkastade pengarna i världshistorien).
1 miljoner kronor finns inne på hennes stiftelse-konto nu, kommer tydligen ursprungligen från Right Livelihood. Greta Thunberg vann visst något pris från dem 2019 (se länk nedan).
Ja jag säger då bara det, allt med klimat-hittepået är en stor härva av korruption, bluff, samt stöld av folkets pengar, det är då min uppfattning iallafall.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...de-stiftelse-/