Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
Du tycks ha tillgång till Greta - och Greta kan alla fakta, iaf vad gäller vad som kan övertyga henne. Om någon härifrån svarar, så lär det bara bli spekulationer och tomma tyckanden.
Ja, jag har en viss tillgång till Greta, men det innebär inte nödvändigtvis, att hon vill lyssna noga på mej, eller ta större hänsyn till vad jag framför. Greta kan mycket, men hon kan dock långtifrån allt, och ibland blir hon fartblind. När andra är i fara glömmer hon ofta bort sej själv!
De som Greta oftast tar mest hänsyn till deras åsikter, är ett urval rådgivare som hon valt ut, som är med i den så kallade inre cirkeln, en slags mycket provisorisk internationell rådgivande ledningsgrupp för FFF. Än har jag inte fått Gretas förtroende, att vara med där.
-Vissa som är med i den inre cirkeln är olika slags forskare, andra är ungdomar som varit länge aktiva i FFF. Ett problem är att svenska medlemmar än är kraftigt överrepresenterade! Internationella FFF har vad jag vet än varken stadga, styrelse eller ens en budget. Jag har därför retat Greta, och sagt att internationella FFF i mångt och mycket är i ett flytande tillstånd och kan liknas vid en amöba!
Jag har rått Greta att ordna med mer struktur i internationella FFF, men hon har än bara sagt, att hon ska tänka på förslaget, som rätt många i internationella FFF numera har ställt sig bakom. Allt för mycket improviseras, vilket kan fungera för stunden men inte i längden, klagar en hel del i internationella FFF!
Får ändå fortsätta att försöka försiktigt övertyga Greta!