Citat:
Ursprungligen postat av
Klippo
Det är en rimlighetsbedömning. En beskrivning av hur mordet har gått till, relevanta förhör och bevisredogörelser ryms väl rimligen i några pärmar. Är det inte 200 hyllmeter pärmar man har? En 1/2% av det blir 1 meter pärmar; i runda slängar 16 pärmar. Det verkar stämma.
Jag vill minnas att LGWP, som väl läst mycket av materialet, i ett tv-program sa att åtminstone 90 procent av materialet är att betrakta som "slasken", dvs ointressant för utredningen. Han kan ha angett en ännu högre siffra, jag minns inte. Men minst 90 var det.
Senaste noteringen (Veckans brott) är 250 hyllmeter pärmar.
Med tanke på att Palmeutredningen nu till omfånget är världens största mordutredning så är det väl rimligt att anta att en mycket liten del av materialet är intressant. Det har ju vällt in beskyllningar och spår under åren.
Bara kring EAP gjordes tidigt ett 20-tal olika utredningar, berättar GRK. Utan att det som bekant gav något konkret.
Frågan Grande är förstås om KP efter denna Jätte-tsunami av uppgifter ska kunna vaska fram sanningen. Jag är egentligen tveksam till det, men hoppas som alla andra att KP knäcker gåtan.