• 1
  • 2
2020-03-20, 17:36
Medlem
koths avatar
Hej p er.

Kkar 7,5 mg Olanzapin sedan ngra dagar mot ngest. Det jag funderar p r om biverkningarna frsvinner med tiden och i s fall hur lng tid tar det ungefr? Biverkningarna r framfrallt trtthet, svaghet, nedstmdhet och yrsel.
Citera
2020-03-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koth
Hej p er.

Kkar 7,5 mg Olanzapin sedan ngra dagar mot ngest. Det jag funderar p r om biverkningarna frsvinner med tiden och i s fall hur lng tid tar det ungefr? Biverkningarna r framfrallt trtthet, svaghet, nedstmdhet och yrsel.
Fick med den mot ngest en gng av ngon anledning, fr tydligen ska den inte ens ges fr det. Men iallafall. Var yr i en vecka av en halv 7,5 gram s den tog jag inte mer.
Citera
2020-03-20, 18:51
Avstngd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Hej p er.

samma, tit i tv mnader snart. Tycker det mesta vill frsvinna efter ett tag utom mjligtvis trttheten.
Citera
2020-03-20, 19:01
Medlem
koths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
samma, tit i tv mnader snart. Tycker det mesta vill frsvinna efter ett tag utom mjligtvis trttheten.

ter du ocks 7,5 mg?
Citera
2020-03-20, 19:03
Avstngd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
ter du ocks 7,5 mg?

frlt, ter 5mg tillsammans med quetiapain 50mg
Citera
2020-03-20, 19:39
Medlem
koths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
frlt, ter 5mg tillsammans med quetiapain 50mg

Okej. Man brjar ju fundera om man ska minska till 5 mg d trttheten r enorm. Eller anpassar sig kroppen? Vad tror ni andra?
Senast redigerad av koth 2020-03-20 kl. 20:05.
Citera
2020-03-20, 20:06
Medlem
Svavelvinters avatar
Viktuppgngen slutar inte.
Citera
2020-03-20, 20:52
Medlem
HermaeusMoras avatar
r det inte en medicin fr schizofreni?
Har sjlv ngest men hade aldrig i livet tagit den medicinen fr att bota min ngest folk blir ju grnsaker av den efter dom kkat den ett tag.
Sluta med den och be om ngon antidepressiv istllet fr den psykos medicinen.
Citera
2020-03-22, 16:04
Medlem
utan.att.stannas avatar
Snacka om ovrt.... alla biverkningarna fr att bli av med ngest? Be om ngot lttare fr sjutton...
Metabola syndromet neeeext
Citera
2020-03-22, 22:01
Medlem
Citat:
Hej p er.

Trttheten frsvinner inte.

Tala med din lkare, och byt ut skiten mot ngot annat, t.ex. Escalitopram, som r mot depression och ngest. r du man och tar en hgre dos av det lkemedlet s kan du dock rkna med att bli impotent. Men du ska absolut inte ta ett antipsykotiskt lkemedel mot ngest pga. de helt fruktansvrda biverkningar man kan f.
Citera
2020-04-08, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Trttheten frsvinner inte.

Tala med din lkare, och byt ut skiten mot ngot annat, t.ex. Escalitopram, som r mot depression och ngest. r du man och tar en hgre dos av det lkemedlet s kan du dock rkna med att bli impotent. Men du ska absolut inte ta ett antipsykotiskt lkemedel mot ngest pga. de helt fruktansvrda biverkningar man kan f.
Det gjorde det fr mig, visserligen tog jag bara 5 mg. Viktuppgngen r ett helvete.
Citera
2020-04-10, 15:32
Medlem
Psykiatrin r sadister. Denna typ av lkare som frskriver tung neuroleptika mot ngest br hngas ut med namn och svartlistas. Detta problem mste uppmrksammas och jag har frskt hr i forumet och p andra forum.
Off-labefrskrivning med neuroleptika mste upphra pga riskerna och biverkningarna som snker livskvaliteten ngot enormt fr patienten ofta permanent.

Neuroleptika kan ge bestende motoriska strningar, metabola sjukdomar och har visats minska hjrnvolymen redan efter ett par veckor. ngest br behandlas naturligt frst och frmst. Funkar inte det kanske en lg dos benso tillflligt kan vara ett alternativ.
Annars finns det bttre alternativ som mirtazapin, buspiron, ssri, agomelatin, kanske till och med stimulanter om man har en adhd-symptombild. Atarax svarar faktiskt vissa vldigt bra p ocks.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in