Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-24, 20:47
Medlem
Fantastisk värld vi lever i, ett litet "skit" virus skapat av mänskligheten själv i form av överbefolkning samt djurbehållning.
Media skapar krigsrubriker på löpande band, när det har lagt sig träder Greta fram igen så att godhetsknarkande kolumnister kan tillrättavisa oss vad som gäller.
2020-03-24, 20:53
Medlem
wwrs avatar
Det som förvånar mig mest är att det inte verkar finnas testning. Om Greta eller någon annan i eliten får symptom kan de inte testa sig?

Om regeringen skall ha sammanträde och någon känner sig krasslig, kan de inte ta reda på om de har Corona?

Har allt rasat i Sverige?

Konstigt att Greta inte är testad. Nu ligger ju allt nere. Men om hon haft något uppdrag tidigare men inte mått helt prima, hade hon inte kunnat testa sig?
2020-03-24, 21:05
Medlem
carminaburanas avatar
Greta tror hon har Corona? Ett uppenbart medvetet Pr trick för att hon numera blivit irrelevant i media. Som om hon inte skulle blivit testad ifall de misstänkte det. Pinsamt.
2020-03-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Här är en bild från i fredags.

https://scontent-arn2-1.cdninstagram...9a&oe=5EA1EB0E

Här är en bild från den 11:e mars.

https://scontent-arn2-1.cdninstagram...df&oe=5EA4C781

Ser hon ut att vara sjuk på bilderna? Hon säger sig ha varit i karantän de två sista veckorna.

Kan hon verkligen räkna? I morgon är det två veckor sedan hon började sin hemresa med tåg.

Nu postar -Info- säkert en lista med Gretas betyg.

Hehe, vi börjar känna våra Pappenheimare Känns tryggt med lite förutsägbarhet i dessa tider. Hit med ”Klimatprinsessans” betyg nu.

OnT: Går kronologin verkligen ihop, ja? Från att ha velat trotsa det franska lagstadgade maxantalet för deltagare på måndagen meddelade hon nästa dag att hon inte skulle kunna delta i klimatdemonstrationen på fredagen av personliga skäl, varefter hon åkte direkt (?) till karantän i en lånad lägenhet i Sthlm som stod redo och väntade, bara för att X antal dagar senare (dvs för 10 dagar sedan) börja känna symptom. Allt inom loppet av några veckor.

Lite ironiskt som nämndes ovan att hon fick specialtillstånd för att delta i toppmötet i Bryssel. Bara hon.
2020-03-24, 22:28
Medlem
Jofs avatar
Bra att Greta inte blev allvarligt sjuk av Corona. Nu ute ur karantänen. Då kanske det händer saker igen. Jag har undrat varför det varit så tyst runt henne senaste tiden. Ingenting för hatarna att hata. Går på tomgång.
2020-03-24, 22:37
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hon kommer kanske sitta med ett plakat med texten: I karantän för klimatet".

bara hon inte skriver:
"SPRID CORONA FÖR KLIMATET"

greta-thunberg-extremely-likely-i-had-coronavirus/

Dom skriver om Greta t.o.m i Usa. Det var jävligt länge sedan!
Många kommenterar att hon och hennes familj gjorde detta för att synas i tidningar. Inte många tror på henne...
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-24 kl. 23:15.
2020-03-24, 22:44
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det som förvånar mig mest är att det inte verkar finnas testning. Om Greta eller någon annan i eliten får symptom kan de inte testa sig?

Om regeringen skall ha sammanträde och någon känner sig krasslig, kan de inte ta reda på om de har Corona?

Har allt rasat i Sverige?

Konstigt att Greta inte är testad. Nu ligger ju allt nere. Men om hon haft något uppdrag tidigare men inte mått helt prima, hade hon inte kunnat testa sig?

Jag tror att det är skitprat. Svante hade feber men inte han heller ville testa sig.
Och det mest misstänksamma...de sa inget medan de var sjuka. Varför gjorde hon inte en video när hon hostade?

Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Greta tror hon har Corona? Ett uppenbart medvetet Pr trick för att hon numera blivit irrelevant i media. Som om hon inte skulle blivit testad ifall de misstänkte det. Pinsamt.

Mediekåt. Vems ide var detta tro? Säkert nån eller nån PR-firma som låg bakom.
2020-03-24, 22:52
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Around ten days ago I started feeling some symptoms, exactly the same time as my father - who traveled with me from Brussels. I was feeling tired, had shivers, a sore throat and coughed. My dad experienced the same symptoms, but much more intense and with a fever.
In Sweden you can not test yourself for COVID-19 unless you’re in need of emergent medical treatment. Everyone feeling ill are told to stay at home and isolate themselves.
I have therefore not been tested for COVID-19, but it’s extremely likely that I’ve had it, given the combined symptoms and circumstances.

Now I’ve basically recovered, but - AND THIS IS THE BOTTOM LINE: I almost didn’t feel ill. My last cold was much worse than this! Had it not been for someone else having the virus simultainously I might not even have suspected anything. Then I would just have thought I was feeling unusually tired with a bit of a cough.

Så när Greta säger:
"I was feeling tired, had shivers, a sore throat and coughed" är det hennes normala? Hur går detta ihop. Är hon ständigt så dålig i skick och halvsjuk?

Stämmer detta Greta säger??? Att det var omöjligt för henne att blir testad? Eller Svante?
90% som blir testade får de negativa svar och därmed rör det sig om andra sjukdomar.
Men Greta vet bäst....iaf vad som säljer bäst!

Fan vad jag kommer att skratta om Greta får Corona på riktigt och hamnar på intensiven! För om hon hade det då har hon antikroppar. Själv skulle jag vilja veta 100% om det var Corona jag hade. Då skulle man bara bli glad då man är immun efteråt. Men Greta? Hur tänker hon.
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-24 kl. 22:59.
2020-03-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vad är det för fel på Greta förutom dom diagnoser som redan är kända?

Asperger innebär dels ofta mag-och tarmproblem, samt är ofta kopplat till problem att äta olika saker (på grund av smak, konsistens o.s.v.), samt överlappar i hög grad med Anorexia nervosa.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Sådana frågor är EJ att vara kvalitetsmedveten. Kommer aldrig att ställa upp på sådana frågor. Dessutom är det hög risk för att Greta blir med all rätt rejält sur, om sådant skrivs och sedan läcker ut, vilket det lär göra! Vad du skriver för Flashback, skriver du för hela världen! Vad Greta tycker om klimatet och miljön handlar just om henne. Hon tycker att klimatet och miljön är viktigast.

Tar hon den i tvåan?
2020-03-24, 23:24
Medlem
Gretanols avatar
2 saker som är skumma:

Varför meddelade inte Greta när hon var sjuk och därmed kunde ha varnat andra som hon hade träffat. (bl.a alla i Bryssel EU-parlamentet)

Hon säger att hon hade 2 veckors karantän. Man brukar ha karantän för att se OM man är sjuk. Man kan vara sjuk längre än 2 veckor? Hur vet Greta att hon är 100% frisk? Jag har läst olika saker på hur länge sjukdomen sitter inne.

Det luktar en dåligt framförd PR. Trovärdigt som Satan i kyrkan.
2020-03-25, 00:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Jag tror att det är skitprat. Svante hade feber men inte han heller ville testa sig.

Hur gör man för att testa sig?

Citat:
Beslutet: Personer med symtom ska inte provtas
Publicerad 12 mar 2020

Region Stockholm har över 200 bekräftade fall – och överger nu sin gamla strategi. Från och med nu kommer bara de som redan är på sjukhus med symptom eller i riskgrupp att testas.

”Du som har symtom som påminner om coronavirus kommer inte att provtas. Det gäller oavsett om du varit i de områden som tidigare varit utsatta för smitta eller haft nära kontakt med någon som du vet är sjuk i covid-19”, skriver regionen i ett uttalande.

https://www.expressen.se/nyheter/bes...-inte-provtas/
2020-03-25, 01:53
Medlem
DaChiefs avatar
Tror inte hon varit sjuk. Hennes rådgivare såg att coronaviruset svämmade över nyhetsflödet.

Tror de faktiskt sa något i stil med. Håll käften jävla mongo. Ligg lågt och låtsas att du fått viruset, om några veckor så fattar alla att du är en jävla hoax.

Strategi: tror jag fick lite corona virus, host host. Min pappa blev ”jättesjuk också”. Han ”hosthost”.

Tror det var Epstein Island, borde använt skydd, för klimatets skull försökte berätta hur viktigt det var att skydda sig med min far, nu är jag med barn. Ska döpa denne till Corona, oavsett om det är en pojke eller flicka.

Sådeså. Och om folk misstyckerkommer jag strejka, fastän jag är ledig när jag vill från muppskolan.
Senast redigerad av DaChief 2020-03-25 kl. 02:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in