Citat:
Ursprungligen postat av
Klauz
Bra logik! Sålänge folk har saker kommer det alltid finnas rån och inbrott, lika bra att ingen har några saker alls. Det är minsann ansvarstagande det! Win-win.
Jag kan mitt gamla ex bankkortsnummer, och ska lägga ut på internet nu. Oansvarigt av HENNE att ge mig hennes kort en gång. Jag vet även saker hon berättade till mig i förtroende om hennes uppväxt som jag nu ska berätta för alla. JAG är inte dum, HON är däremot oansvarig som berättade dessa saker för mig.
Normalt funtade människor sprider inte intima bilder, eller annan privat information, som de fått av sina ex. Folk som gör det eller uppmanar folk att göra det borde ses på som de svin de är.
Alltså, parallellerna du drar är ju från denna värld.
Ehm, kan inte göra så mycket med ett bankkortsnummer idag, nästan allt sådant har numera flera lager av skydd. Vi lever inte kvar på 80-talet. Så det hade varit en fullkompligt poänglös handlig såvida du inte även delade hennes lösenord och bank-id etc.
Man kan ju även fråga sig varför du fortfarande minns en sådan grej, obsessed much?
Du är fullt tillåten att berätta vad som helst om ditt ex förutsatt att du inte även outar henne.
Ja, hade du delat dessa saker hade hade hon definitivt kunnat vara oansvarig som delade dessa saker med en komplett idiot, men nu har du ju inte gjort det, alltså valde hon en snubbe som inte är en komplett idiot, bara allt för besatt i övrigt.
Det har du rätt i. Men Mr. Kuk sprider från vad jag förstått inte bilder och dylikt på hans ex utan helt random tjejer.
Han agerar inte källa utan det gör snubbar som du, snubbar som bad om bilder.