2020-03-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Så länge bilder skickas på detta sätt kommer de alltid att läggas upp. Du kan inte förbjuda andra från att sprida det vidare (såvida det inte är bilder på minderåriga) av just samma anledning du inte kan förbjuda folk från att ge varandra presenter.

Vem fan bryr sig om att du ska runkmaterial.

Det vettigaste hade varit att nypa åt beteendet helt så slipper vi allt sånt här i framtiden och hade i samma veva fostrat betydligt mer ansvarstagande kvinnor. Win-win.

Bra logik! Sålänge folk har saker kommer det alltid finnas rån och inbrott, lika bra att ingen har några saker alls. Det är minsann ansvarstagande det! Win-win.

Jag kan mitt gamla ex bankkortsnummer, och ska lägga ut på internet nu. Oansvarigt av HENNE att ge mig hennes kort en gång. Jag vet även saker hon berättade till mig i förtroende om hennes uppväxt som jag nu ska berätta för alla. JAG är inte dum, HON är däremot oansvarig som berättade dessa saker för mig.

Normalt funtade människor sprider inte intima bilder, eller annan privat information, som de fått av sina ex. Folk som gör det eller uppmanar folk att göra det borde ses på som de svin de är.
Citera
2020-03-25, 22:50
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Det finns många fall där sånt här har klubbats igenom som förtal. Så man kan ju hoppas att idioten får en riktig känga i arslet av domstolen.

Förtal och integritetskränkande användning av bilder:

https://lawline.se/answers/patryckni...ankande-bilder

Citat:
I vissa fall kan användning av bilder vara integritetskränkande för den berörda personen och fråga om en brottslig handling, såsom förtal (5 kap. 1 § brottsbalken)

Citat:
Bilderna här är av sexuell karaktär. Det kan leta till det felaktiga intrycket att din vän inte haft något emot att han har bilderna och att de visas för andra.

Citat:
Det kan inte anses vara försvarligt att visa nakenbilder på sina ex till andra utan lov. Han kan då göra sig skyldig till förtal.

Förstår du eller ska jag förtydliga?

Du gärna visa ett enda fall där någon som inte agerat källa lagförts för förtal i samband med fildelning. Brotten enligt tolkningarna här har begåtts av de svartsjuka ex som lämnat över bilder till Mr. Kuk, inte Mr. Kuk själv.

Någon kunnigare ang. juridik får gärna korrigera mig om jag har fel och då menar jag definitivt inte dig.
Citera
2020-03-25, 22:56
Bannlyst
Citat:
Förstår du eller ska jag förtydliga?

Du gärna visa ett enda fall där någon som inte agerat källa lagförts för förtal i samband med fildelning. Brotten enligt tolkningarna här har begåtts av de svartsjuka ex som lämnat över bilder till Mr. Kuk, inte Mr. Kuk själv.

Någon kunnigare ang. juridik får gärna korrigera mig om jag har fel och då menar jag definitivt inte dig.

Jag skrev

"Det finns många fall där sånt här har klubbats igenom som förtal."

Förstår du det uttalandet eller vill du att jag ska förtydliga det åt dig?

Och nej, jag har ingen lust att sitta här och arbeta något för dig. Du borde veta vid det här laget redan att mig kan du lita på. Och jag tänkte precis sätta mig och kolla på det här avsnittet så att sitta och läsa om det där just nu är inte för mig det minsta intressant.

Påståendet är alltså att "sånna här fall har klubbats igenom förr under förtal.". Du får väl sätta dig o leta?

Det var en liten känga till dig att nu får du fan ta och gaska upp dig.
Citera
2020-03-25, 22:56
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Bra logik! Sålänge folk har saker kommer det alltid finnas rån och inbrott, lika bra att ingen har några saker alls. Det är minsann ansvarstagande det! Win-win.

Jag kan mitt gamla ex bankkortsnummer, och ska lägga ut på internet nu. Oansvarigt av HENNE att ge mig hennes kort en gång. Jag vet även saker hon berättade till mig i förtroende om hennes uppväxt som jag nu ska berätta för alla. JAG är inte dum, HON är däremot oansvarig som berättade dessa saker för mig.

Normalt funtade människor sprider inte intima bilder, eller annan privat information, som de fått av sina ex. Folk som gör det eller uppmanar folk att göra det borde ses på som de svin de är.

Alltså, parallellerna du drar är ju från denna värld.

Ehm, kan inte göra så mycket med ett bankkortsnummer idag, nästan allt sådant har numera flera lager av skydd. Vi lever inte kvar på 80-talet. Så det hade varit en fullkompligt poänglös handlig såvida du inte även delade hennes lösenord och bank-id etc.

Man kan ju även fråga sig varför du fortfarande minns en sådan grej, obsessed much?

Du är fullt tillåten att berätta vad som helst om ditt ex förutsatt att du inte även outar henne.

Ja, hade du delat dessa saker hade hade hon definitivt kunnat vara oansvarig som delade dessa saker med en komplett idiot, men nu har du ju inte gjort det, alltså valde hon en snubbe som inte är en komplett idiot, bara allt för besatt i övrigt.

Det har du rätt i. Men Mr. Kuk sprider från vad jag förstått inte bilder och dylikt på hans ex utan helt random tjejer.
Han agerar inte källa utan det gör snubbar som du, snubbar som bad om bilder.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2020-03-25 kl. 23:10.
Citera
2020-03-25, 22:58
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Jag skrev

"Det finns många fall där sånt här har klubbats igenom som förtal."

Förstår du det uttalandet eller vill du att jag ska förtydliga det åt dig?

Och nej, jag har ingen lust att sitta här och arbeta något för dig. Du borde veta vid det här laget redan att mig kan du lita på. Och jag tänkte precis sätta mig och kolla på det här avsnittet så att sitta och läsa om det där just nu är inte för mig det minsta intressant.

Påståendet är alltså att "sånna här fall har klubbats igenom förr under förtal.". Du får väl sätta dig o leta?

Det var en liten känga till dig att nu får du fan ta och gaska upp dig.

Ser att du läste men inte förstod mycket av det jag skrev, låt oss inte ödsla varandras tid. En trevlig kväll till dig.
Citera
2020-03-25, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ser att du läste men inte förstod mycket av det jag skrev, låt oss inte ödsla varandras tid. En trevlig kväll till dig.

Detsamma!
Citera
2020-03-25, 23:14
Medlem
Citat:
Alltså, parallellerna du drar är ju från denna värld.

Ehm, kan inte göra så mycket med ett bankkortsnummer idag, nästan allt sådant har numera flera lager av skydd. Vi lever inte kvar på 80-talet. Så det hade varit en fullkompligt poänglös handlig såvida du inte även delade hennes lösenord och bank-id etc.

Man kan ju även fråga sig varför du fortfarande minns en sådan grej, obsessed much?

Du är fullt tillåten att berätta vad som helst om ditt ex förutsatt att du inte även outar henne.

Ja, hade du delat dessa saker hade hade hon definitivt kunnat varit oansvarig som delade dessa saker med en komplett idiot, men nu har du ju inte gjort det, alltså valde hon en snubbe som inte är en komplett idiot, bara allt för besatt i övrigt.

Det har du rätt i. Men Mr. Kuk sprider från vad jag förstått inte bilder och dylikt på hans ex utan helt random tjejer.
Han agerar inte källa utan det gör snubbar som du, snubbar som bad om bilder.

Så tjejer är inte oansvariga om det skickar till en kille som inte sprider, men om killen sprider så är TJEJEN oansvarig för dom skickade till fel kille? Skönt tänk, du känner inte alls att det kanske är killen som är det största svinet och han man ska straffa och kalla oansvarig?

Jag minns givetvis inte ett bankkortsnummer, sa så för att göra en poäng. Jag gjorde mitt bästa för att göra min sarkasm övertydlig med en -smiley men det flög såklart dig över huvudet. Vilken skräll.

Jag skrev för att svara på någon som sa att tjejerna "är horor som förtjänar att läggas ut, de är puckade att skicka nakenbilder ifrån början.". Han som skrev det, och du som smått försvarar honom, får gärna ta era värderingar och flytta till valfritt muslimskt land där er kvinnosyn delas.
Citera
2020-03-25, 23:18
Medlem
Här kommer länkar till både Mr Kuk och Skåne-legendens medverkan.

Senast redigerad av flygandetiger 2020-03-25 kl. 23:33.
Citera
2020-03-25, 23:26
Medlem
AstridErikssons avatar
Kan han komma från Åsele?

Matt*as V*klund=*=i
Citera
2020-03-25, 23:28
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Så tjejer är inte oansvariga om det skickar till en kille som inte sprider, men om killen sprider så är TJEJEN oansvarig för dom skickade till fel kille?//1 Skönt tänk, du känner inte alls att det kanske är killen som är det största svinet och han man ska straffa och kalla oansvarig?//2

1. Kort och gott, ja.

2. Du är för emotionell för att förstå hur jag tänker. Därutöver spelar mina känslor angående detta ingen roll.
Om vi ska börja döma folk efter vad andra känner om dem kan vi lika gärna lägga ner rättssamhället här och nu på en gång.

Citat:
Jag minns givetvis inte ett bankkortsnummer, sa så för att göra en poäng. Jag gjorde mitt bästa att göra min sarkasm övertydlig med en -smiley men det flög såklart dig över huvudet. Vilken skräll.

Du menar att det du skriver inte tjänar något syfte?
Jag håller med dig.

Citat:
Jag skrev för att svara på någon som sa att tjejerna "är horor som förtjänar att läggas ut, de är puckade att skicka nakenbilder ifrån början.". Han som skrev det, och du som smått försvarar honom, får gärna ta era värderingar och flytta till valfritt muslimskt land där er kvinnosyn delas.

Att peka ut din brist på resonemang är knappast att försvara någon annan.

Givetvis förtjänar ingen tjej att hängas ut på det här sättet. Men peka ut en enda som inte har blivit förvarnad, jag menar på att det här är ett kulturellt problem (hela tankesättet där olyckan alltid drabbar andra) och att det måste bekämpas vid sin rot.
Du ser det som ett individuellt problem för det passar din bekvämlighet och skulle det bli förändring skulle snubbar som du (källor) bli tvugna att acceptera att ni helt enkelt får runka till era gamla minnen.

Vad sägs om att du flyttar till Lybien där det råder anarki istället, din respekt för rättigheter och skyldigheter verkar ligga i linje med situationen där.
Citera
2020-03-25, 23:36
Medlem
AstridErikssons avatar
Det är bra att de har koll
Citat:
Bombaclad: nu har dom kommit han på spåren på flash
drmanmydl: Jo jag såg det.. Det tog bara 24timmar.. Om det nu stämmer
Bombaclad: Astrideriksson hänger här och lurkar
drmanmydl: Mest troligt ^^
Citera
2020-03-25, 23:41
Medlem
Citat:
Vilken lag har snubben brutit mot?

Finns en ganska enkel regel att följa som alla borde få lära sig i samband med sexualundervisningen.
Lägg inte upp något du inte vill att hela världen ska få se.
Nej, inte ens på "säkra" sidor, nej inte ens till personer du litar. Skicka dem inte ens till din egen mail.
Gör det bara inte.

There, fixed.
Det flyttar över ansvaret till kvinnor, något som inte är tillåtet i dagens värld.

Kvinnor är oskyldiga och kan aldrig hållas ansvariga för sitt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in