Citat:
Ursprungligen postat av
ShallowInfidel
1. Kort och gott, ja.
2. Du är för emotionell för att förstå hur jag tänker. Därutöver spelar mina känslor angående detta ingen roll.
Om vi ska börja döma folk efter vad andra känner om dem kan vi lika gärna lägga ner rättssamhället här och nu på en gång.
1. Så om jag lånar ut min motorsåg till en snäll granne som lämnar tillbaka den - allt bra. Sen lånar jag ut den till en annan granne som verkade schysst men som visade sig sälja vidare min motorsåg - samma gärning, men nu är jag oansvarig denna gången? Det är givetvis grannen som gjort fel, inte jag.
2. Känslomässig? Haha, du tar allting så bokstavligt. Lite asperger kanske. Byt ut "känner" mot "tycker", de orden är synonyma i vissa kontext. Jag omformulerar: TYCKER du inte att det är killen som är det största svinet och han man ska straffa och kalla oansvarig?
Citat:
Ursprungligen postat av
ShallowInfidel
Givetvis förtjänar ingen tjej att hängas ut på det här sättet. Men peka ut en enda som inte har blivit förvarnad, jag menar på att det här är ett kulturellt problem (hela tankesättet där olyckan alltid drabbar andra) och att det måste bekämpas vid sin rot.
Du ser det som ett individuellt problem för det passar din bekvämlighet och skulle det bli förändring skulle snubbar som du (källor) bli tvugna att acceptera att ni helt enkelt får runka till era gamla minnen.
Du menar alltså att det är ett större kulturellt problem att tjejer blir ledsna över att intima bilder sprids än att män inte kan ge fan i att sprida privata bilder på sina ex samt sitta på forum och skriva att tjejer är horor för dom skickar intima bilder från första början? Vilken jävla planet är du ifrån?
Tycker synd om kvinnor i din familj och närhet. Du låter verkligen som en islamist.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShallowInfidel
Vad sägs om att du flyttar till Lybien där det råder anarki istället, din respekt för rättigheter och skyldigheter verkar ligga i linje med situationen där.
Jag tycker att killar som sprider privata saker, såsom intima bilder, på sina ex är svin och borde straffas och skuldbeläggas. För det menar du att jag inte har respekt för rättigheter och skyldigheter? Vad snackar du om?