2020-03-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Haha hälsa

Blev mer nyfiken på skåne legenden och hans bakgrund känns inte som han borde arbeta inom försvarsmakten då han har uppenbara psykiska problem

Var läste du detta? Några meddelanden till arbetsgivare och familj är det enda kräket förtjänar.
Citera
2020-03-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
1. Så om jag lånar ut min motorsåg till en snäll granne som lämnar tillbaka den - allt bra. Sen lånar jag ut den till en annan granne som verkade schysst men som visade sig sälja vidare min motorsåg - samma gärning, men nu är jag oansvarig denna gången? Det är givetvis grannen som gjort fel, inte jag.

2. Känslomässig? Haha, du tar allting så bokstavligt. Lite asperger kanske. Byt ut "känner" mot "tycker", de orden är synonyma i vissa kontext. Jag omformulerar: TYCKER du inte att det är killen som är det största svinet och han man ska straffa och kalla oansvarig?

Du menar alltså att det är ett större kulturellt problem att tjejer blir ledsna över att intima bilder sprids än att män inte kan ge fan i att sprida privata bilder på sina ex samt sitta på forum och skriva att tjejer är horor för dom skickar intima bilder från första början? Vilken jävla planet är du ifrån?

Tycker synd om kvinnor i din familj och närhet. Du låter verkligen som en islamist.

Jag tycker att killar som sprider privata saker, såsom intima bilder, på sina ex är svin och borde straffas och skuldbeläggas. För det menar du att jag inte har respekt för rättigheter och skyldigheter? Vad snackar du om?
Korkad jävla jämförelse. Bättre hade varit om du visste om att det finns en stor risk att grannen säljer den vidare. Män får konstant höra att dom bör veta bättre och får skylla sig själva.

Sluta vara en sån jävla soy boy och försvara kvinnor.
Citera
2020-03-26, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suspekta
Var läste du detta? Några meddelanden till arbetsgivare och familj är det enda kräket förtjänar.
Man såg i programmet typ hans facebook han hade militärens keps
Citera
2020-03-26, 00:50
Medlem
Citat:
Haha hälsa

Blev mer nyfiken på skåne legenden och hans bakgrund känns inte som han borde arbeta inom försvarsmakten då han har uppenbara psykiska problem

Det kan ju vara ljug det också, vi vet inte om detta är en random snubbe eller inte.
Aschbergs team kanske bara lockat in en random snubbe at ställa upp, inte fan vet jag, se nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Så länge bilder skickas på detta sätt kommer de alltid att läggas upp. Du kan inte förbjuda andra från att sprida det vidare (såvida det inte är bilder på minderåriga) av just samma anledning du inte kan förbjuda folk från att ge varandra presenter.

Vem fan bryr sig om att du ska runkmaterial.

Det vettigaste hade varit att nypa åt beteendet helt så slipper vi allt sånt här i framtiden och hade i samma veva fostrat betydligt mer ansvarstagande kvinnor. Win-win.

Så fort en bild eller film skickas över tex Internet så kan den snappas upp. Så tros ha hänt med tex avrättningsvideon på Michale Sharps/Zaida Catalans avrättning i Kongo, att franska nätverkstekniker/säkerhetspoliser lyckats tanka ner den via Internet/GSM/3G-nätet.

Även tex mailboxar kan granskas efter "förbjudet" material. Och barnporrhärvor har nystats upp på detta sätt.

Nej om bilderna ska förbli privata så ska man ju inte skicka dem någonstans.
Och att Mr.Kuk lägger ut dem,förhindrar ju inte att de kopieras till andra sajter.
Det kan bli många kopior det. Väldigt många (*).

Men hur vet vi att Robert Aschberg har rent i mjöl i påsen ?

Han kanske bara betalt någon random EPA-traktor snubbe vem som helst att snacka som om han var Mr.Kuk.
Kanske med en dosa snus, cigg och brännvin som muta ?

Tror inte ett skvatt på att detta är kvalitetsjournalistik precis. Det är bedrägeri.
Sitta och vänta i en bil så där ?
Det är inte 1980-talet och Hawaii 5-0, Starsky & Hutch eller Miami Vice längre.
Jag tror att dessa "sk journalister" använder sin tid bättre än att åka hela vägen till tex Åsele ?
Filmsekvensen inifrån trapphuset kan lika gärna vara en stockholmsförort.
Nej om Aschberg får "guldspaden" för detta eminenta reportage så kan han ju gräva ner sig själv med den ?

Eller jag vet inte vad han har för mål med serien - Troligen gjort för att skrämmas med.
Robert Aschberg har liksom ingen credd som någon som tar ansvar för vad han håller på med, tex medlemskapet i EXPO ?
Eller att han angrep Joakim Lamotte, utan att han hade behövt göra det ?
Helt i onödan.

Robert Aschberg vet ju att SD växer och detta är troligen för att han i själva verket föraktar alla lantisar att han påstår att MrKuk håller till i Norrland.

Själv är ju Aschberg ifrån Bromma, men det kommer han inte våga säga när raketforskarna har sprängt sönder den stadsdelen också och skjutna gängmedlemmar ligger där i drivor...

Eftersom han visar sådan uppenbar nonchalans kring samhällsförfallet, så kan han ju göra bättre nytta med att starta en begravningsbyrå istället ?

Föregående postare hade tydligen hittat den som kallar sig MrKuk, men det är ju inte mycket
till verifikationer gällande ISPns uppgifter som ska ligga till grunden för sådana här utredningar ?
Och man undrar nu om "journalisten" Robert Aschberg nu kommer att åberopa källskyddet om han vill medverka i utredningar alls ?
Eller han kastar alla journalistiska principer åt helvete och som han tycks ta lätt på ?
Gissar på att han likt andra i hans falang på EXPO vill ha ett STASI-DDR, och detta är hans försäljningsargument att han vill sälja "sin teknik" till Staten -- dyrt utav bara helvete.
Det är rent nys att det skulle vara EXPOs egen teknik, all sådan teknik existerar redan.

Som sagt, MrKuk kan påstå vad som helst om dessa bilder och vart de kommit ifrån. Det kommer inte att kunna redas ut om han har använt olagliga metoder att hämta hem dem.
Om MrKuk nu inte är typ ficktjuv själv och stjäl mobiltelefoner dygnet runt 365 dagar om året ?
De är troligen spridda snart sagt överallt. Kanske i olika format, som skärmdumpar och med olika namn mm.

En del appar är ju osäkra på det viset att de kan leta bilder i smartphonen och skicka dem vart som helst, typ ?
Så ägaren av smartphonen har helt enkelt själv varit oaktsam med sin smartphone, typ ?
Att hon omedvetet öppnat den för allt möjligt intrång utifrån.
Möjligen utan att veta om det heller..
För övrigt så är troligen programmet inspelat 1-2 år sedan, och det försvinner väl i Corona-bruset nu ändå ?

(*) Man kan teoretiskt sätta tex ett "vattenmärke" på varje bild, och med en sk blockchain-teknik kan man spåra den bakåt var den kom ifrån. Men det erfordras isåfall att all nuvarande programvara för bildbehandling skrivs om. Plus att Windows, iOS och Androids programvara skrivs om på samtliga modeller. Och blockchain-tekniken har en uppenbar svaghet att när den blir tillräckligt lång, för mycket datakraft går åt att leta i blockkedjan. Även det blir en återvändsgränd i framtiden...
Citera
2020-03-26, 00:53
Medlem
Masajens avatar
Citat:
Man såg i programmet typ hans facebook han hade militärens keps

Jag tycker skåningen har en poäng. En riktigt skön lirare. Hade bjudit honom på en öl!

Mr.kuk däremot, det han gör är äckligt och förtjänar konsekvenser.
Citera
2020-03-26, 00:55
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Det kan ju vara ljug det också, vi vet inte om detta är en random snubbe eller inte.
Aschbergs team kanske bara lockat in en random snubbe at ställa upp, inte fan vet jag, se nedan:

Så fort en bild eller film skickas över tex Internet så kan den snappas upp. Så tros ha hänt med tex avrättningsvideon på Michale Sharps/Zaida Catalans avrättning i Kongo, att franska nätverkstekniker/säkerhetspoliser lyckats tanka ner den via Internet/GSM/3G-nätet.

Även tex mailboxar kan granskas efter "förbjudet" material. Och barnporrhärvor har nystats upp på detta sätt.

Nej om bilderna ska förbli privata så ska man ju inte skicka dem någonstans.
Och att Mr.Kuk lägger ut dem,förhindrar ju inte att de kopieras till andra sajter.
Det kan bli många kopior det. Väldigt många (*).

Men hur vet vi att Robert Aschberg har rent i mjöl i påsen ?

Han kanske bara betalt någon random EPA-traktor snubbe vem som helst att snacka som om han var Mr.Kuk.
Kanske med en dosa snus, cigg och brännvin som muta ?

Tror inte ett skvatt på att detta är kvalitetsjournalistik precis. Det är bedrägeri.
Sitta och vänta i en bil så där ?
Det är inte 1980-talet och Hawaii 5-0, Starsky & Hutch eller Miami Vice längre.
Jag tror att dessa "sk journalister" använder sin tid bättre än att åka hela vägen till tex Åsele ?
Filmsekvensen inifrån trapphuset kan lika gärna vara en stockholmsförort.
Nej om Aschberg får "guldspaden" för detta eminenta reportage så kan han ju gräva ner sig själv med den ?

Eller jag vet inte vad han har för mål med serien - Troligen gjort för att skrämmas med.
Robert Aschberg har liksom ingen credd som någon som tar ansvar för vad han håller på med, tex medlemskapet i EXPO ?
Eller att han angrep Joakim Lamotte, utan att han hade behövt göra det ?
Helt i onödan.

Robert Aschberg vet ju att SD växer och detta är troligen för att han i själva verket föraktar alla lantisar att han påstår att MrKuk håller till i Norrland.

Själv är ju Aschberg ifrån Bromma, men det kommer han inte våga säga när raketforskarna har sprängt sönder den stadsdelen också och skjutna gängmedlemmar ligger där i drivor...

Eftersom han visar sådan uppenbar nonchalans kring samhällsförfallet, så kan han ju göra bättre nytta med att starta en begravningsbyrå istället ?

Föregående postare hade tydligen hittat den som kallar sig MrKuk, men det är ju inte mycket
till verifikationer gällande ISPns uppgifter som ska ligga till grunden för sådana här utredningar ?
Och man undrar nu om "journalisten" Robert Aschberg nu kommer att åberopa källskyddet om han vill medverka i utredningar alls ?
Eller han kastar alla journalistiska principer åt helvete och som han tycks ta lätt på ?
Gissar på att han likt andra i hans falang på EXPO vill ha ett STASI-DDR, och detta är hans försäljningsargument att han vill sälja "sin teknik" till Staten -- dyrt utav bara helvete.
Det är rent nys att det skulle vara EXPOs egen teknik, all sådan teknik existerar redan.

Som sagt, MrKuk kan påstå vad som helst om dessa bilder och vart de kommit ifrån. Det kommer inte att kunna redas ut om han har använt olagliga metoder att hämta hem dem.
Om MrKuk nu inte är typ ficktjuv själv och stjäl mobiltelefoner dygnet runt 365 dagar om året ?
De är troligen spridda snart sagt överallt. Kanske i olika format, som skärmdumpar och med olika namn mm.

En del appar är ju osäkra på det viset att de kan leta bilder i smartphonen och skicka dem vart som helst, typ ?
Så ägaren av smartphonen har helt enkelt själv varit oaktsam med sin smartphone, typ ?
Att hon omedvetet öppnat den för allt möjligt intrång utifrån.
Möjligen utan att veta om det heller..
För övrigt så är troligen programmet inspelat 1-2 år sedan, och det försvinner väl i Corona-bruset nu ändå ?

(*) Man kan teoretiskt sätta tex ett "vattenmärke" på varje bild, och med en sk blockchain-teknik kan man spåra den bakåt var den kom ifrån. Men det erfordras isåfall att all nuvarande programvara för bildbehandling skrivs om. Plus att Windows, iOS och Androids programvara skrivs om på samtliga modeller. Och blockchain-tekniken har en uppenbar svaghet att när den blir tillräckligt lång, för mycket datakraft går åt att leta i blockkedjan. Även det blir en återvändsgränd i framtiden...
Ja, men jo, så är det säkert

Du borde vinna något slags pris för det mest konspiratoriska inlägget på Flashback, 2020. Blir svårt att slå ditt skitsnack.
Citera
2020-03-26, 00:55
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Haha hälsa

Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
De läser tråden här

Han jobbar inte där längre.

Hans Linkedinprofil var inte särskild svår att hitta efter vad som visades i programmet, tog knappt 30sek och ytterligare 1min så hittades Facebookprofilen.
Citera
2020-03-26, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Ja, men jo, så är det säkert

Du borde vinna något slags pris för det mest konspiratoriska inlägget på Flashback, 2020. Blir svårt att slå ditt skitsnack.

Haha, tack för den piken, den var fin
Det var precis så som jag ville att inlägget skulle uppfattas
Kina använder redan sådan teknik för att spionera på sina medborgare.
Det trodde jag att det var allmänt känt att appar kan i stort stjäla allt inne i smartphonen, bara att apparna har de behörigheterna ?
Hur står det till med säkerhetstänket egentligen ?
Enda sättet att behålla bilderna privata är att aldrig koppla upp enheten där bilderna finns mot Internet då.

Nu får ni ta mitt inlägg med en stor skopa salt, men i programmet finns ju inga antydningar att MrKuk använt olagliga metoder att hämta hem bilderna ?
Är i så fall MrKuk ett Wikileaks hacker snille likt Julian Assange som kan hacka sig in smartphones hela dagen ?
Det tror jag faktiskt inte.
Nej självklart har användare på hans sajt laddat upp material själva
Eller vad har Aschberg i så fall för bevis för att det är olagligheter inblandade ?
Ja, jag vet källskyddet.
Aschberg kan ju säga vad fan som helst, eftersom han är journalist.
Yttrandefriheten gäller bara journalister -- inte snusande EPA-traktor ägare
Nåja skitsamma, man kastade bort en stund av att titta på skiten.
MrKuk: -Sköt om dig !!!
Robert Aschberg har precis fixat en massa nya kunder åt dig...
Skåningen var dock skönast, det kan jag ju hålla med om...
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-03-26 kl. 01:21.
Citera
2020-03-26, 01:21
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Haha, tack för den piken, den var fin
Det var precis så som jag ville att inlägget skulle uppfattas
Kina använder redan sådan teknik för att spionera på sina medborgare.
Det trodde jag att det var allmänt känt att appar kan i stort stjäla allt inne i smartphonen, bara att apparna har de behörigheterna ?
Hur står det till med säkerhetstänket egentligen ?
Enda sättet att behålla bilderna privata är att aldrig koppla upp enheten där bilderna finns mot Internet då.

Nu får ni ta mitt inlägg med en stor skopa salt, men i programmet finns ju inga antydningar att MrKuk använt olagliga metoder att hämta hem bilderna ?
Är i så fall MrKuk ett Wikileaks hacker snille likt Assange som kan hacka sig in smartphones hela dagen ?
Det tror jag faktiskt inte.
Nej självklart har användare på hans sajt laddat upp material själva
Eller vad har Aschberg i så fall för bevis för att det är olagligheter inblandade ?
Ja, jag vet källskyddet.
Aschberg kan ju säga vad fan som helst, eftersom han är journalist.
Yttrandefriheten gäller bara journalister -- inte snusande EPA-traktor ägare
Nåja skitsamma, man kastade bort en stund av att titta på skiten.
MrKuk: -Sköt om dig !!!
Fast Ascheberg har inte påstått att det Mrkuk har gjort är olagligt. Mrkuk bli påhälsad för att Trolljägarna tycker att det han har sysslat med är moraliskt förkastligt. Att han sedan tydligen köper nudes via swish för att sedan ladda upp de köpta bilderna på sitt rum på Volafile gör ju det inte svårare för någon att hitta honom. Så håll dig till verkligheten här. Jag tror ingen har använt sig av Kina för att hitta den här idioten.
Citera
2020-03-26, 01:32
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
1. Så om jag lånar ut min motorsåg till en snäll granne som lämnar tillbaka den - allt bra. Sen lånar jag ut den till en annan granne som verkade schysst men som visade sig sälja vidare min motorsåg - samma gärning, men nu är jag oansvarig denna gången? Det är givetvis grannen som gjort fel, inte jag.

Det handlar om att ge, inte låna. Din parallell saknar relevans. Ger du din motorsåg till en schysst granne så är allt frid och fröjd, ger du den till någon du knappt känner får du skylla dig själv om det visade sig vara en psykopat och du blir uppsågad som följd. Som jag skrev, försiktighetsprinciper, kvinnor bör lära sig att aldrig lägga upp saker som de inte är villiga att dela med resten av världen. Män bryr sig i regel inte om halva världen ser deras pillevink, därför hör vi sällan till aldrig något klagande från män på den här fronten.

Citat:
2. Känslomässig? Haha, du tar allting så bokstavligt. Lite asperger kanske. Byt ut "känner" mot "tycker", de orden är synonyma i vissa kontext. Jag omformulerar: TYCKER du inte att det är killen som är det största svinet och han man ska straffa och kalla oansvarig?

Ska du inte vara saklig förstår jag inte vad du har här att göra. Allt du gör är att bre på med flosker. Vad jag tycker saknar relevans, till skillnad från dig så förväntar jag mig inte att omvärlden ska korrigera sig efter det jag känner.

Citat:
Du menar alltså att det är ett större kulturellt problem att tjejer blir ledsna över att intima bilder sprids än att män inte kan ge fan i att sprida privata bilder på sina ex samt sitta på forum och skriva att tjejer är horor för dom skickar intima bilder från första början? Vilken jävla planet är du ifrån?

Nej, jag menar att det är ett kulturellt problem att tjejer godtyckligt delar ut intima bilder till snubbar som tigger om dem, snubbar som dig. Har du svårt att läsa eller misstolkar du konstant för att du besitter exceptionellt låg intelligens?

Citat:
Jag tycker att killar som sprider privata saker, såsom intima bilder, på sina ex är svin och borde straffas och skuldbeläggas. För det menar du att jag inte har respekt för rättigheter och skyldigheter? Vad snackar du om?

Att du tycker väldigt mycket och resonerar väldigt lite gör du ingen hemlighet av.

De blir redan straffade, det är olagligt att sprida bilder på ens ex med ont uppsåt, det går under brottsrubricering förtal. Din poäng?

Själv tycker jag toxiska intimbildstiggare som du är patetiska aber som borde skickas på läger där ni tvingas lära er att sluta pressa kvinnor på intima bilder. Hade du kunnat få till det som vilken annan normal man som helst hade du knappast uppmuntrar detta riskbeteende hos kvinnor genom att helt förskjuta skulden ifrån dem och det enbart så du kan få dra dig en runk som den uppenbart bekväma dopamintorsken du är.
Citera
2020-03-26, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siuphdgjm
Korkad jävla jämförelse. Bättre hade varit om du visste om att det finns en stor risk att grannen säljer den vidare. Män får konstant höra att dom bör veta bättre och får skylla sig själva.

Sluta vara en sån jävla soy boy och försvara kvinnor.

Korkad jämförelse? Lånar du ut en motorsåg till en granne om du tror att han kommer sälja vidare eller sno den? Såklart du inte gör. Samma fråga - tror du tjejer skickar intima bilder till killar som de tror kommer sprida dom? Såklart inte.

Det har ingenting med att det är kvinnor att göra. Hade det vart ett gäng brudar som hade lagt upp nakenbilder på deras manliga ex så hade jag kallat dom för äckliga svin också.

Hahah, där kom den. Soy boy. Jag väntade lite på den faktiskt. Du har rätt, man är fan ingen äkta man om man inte kallar brudar för horor och sprider deras nakenbilder! Det gör fan en äkta man det!!! Helst samtidigt som man äter rått kött och eldar upp kattungar!

Att tänka "nej, denna bilden ska jag inte sprida för oavsett om vi har gjort slut så är jag tillräcklig vettig för att fatta att hon skickade denna till mig i förtroende. Jag tar bort denna bilden" det är fan för riktiga bögjävlar. Tänker en man så, ja då dricker han sojamjölk ur nappflaska och tar den i röven. 100%.

Skulle vilja se dig vid matbordet, din dotter kommer hem ledsen. "Pappa, jag var superkär i en kille och vi hade det jättebra men nu när vi gjorde slut så har han spridit en toplessbild på mig"

Och du lutar dig tillbaka, klappar dig på ölkaggen och säger "käften din hora, pappa är fan ingen soy boy. Det var ditt egna fel och jag försvarar inte dig eller några andra jävla kvinnor. Du är en riktig hordotter". Sen sveper du en Arboga extra stark 10,2% samtidigt som ett rått ACDC-riff går igång - du är fan en riktig. jävla. MAN!

Svenska flashbackande män hatar invandrare men har fan exakt samma kvinnosyn som ortenblattarna.
Citera
2020-03-26, 01:48
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VingelPelle
Ingen aning om vem det är, men lågoddsare att förnamnet slutar på något av y, i, ie.
Jimmy, Jimmi eller Jimmie?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in