Lite mer om kontraktet att skicka gods till Lunar gateway
https://www.nasaspaceflight.com/2020...pply-contract/
Citat:
NASA has awarded SpaceX with a resupply contract for the Lunar Gateway. Built on the foundations of the successful agreement to resupply the ISS, SpaceX will employ its Falcon Heavy rocket to launch a new spacecraft called the Dragon XL to the lunar outpost under a Gateway Logistics Services (GLS) contract.
Jag vet inte vad man ska kalla det hr, ett litet steg framt? Dragon XL kommer att flyga lngre och stanna ute lngre n Dragon 2.
Saken r den att jag sjlv skulle grna velat sett att SpaceX hade erbjudit sig att anvnda Starship fr dessa godstransporter, d kunde dom ftt den betald och klar av NASA. Dock s har dom redan prvat det p amerikanska flygvapnet tror jag det var, det kontraktet tappade dom d uppdragsgivaren inte trodde det var ett realistiskt alternativ. S uppenbarligen har SpaceX lrt sig sin lxa nr dom lgger anbud. andra sidan s blir det hr bara lite mer av samma trkiga gamla, inga jttesteg framt dessvrre.
..Nja, det r pengar p banken i alla fall och SpaceX kan fortstta utveckla Starship p sidan.