Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-01, 15:31
  #1405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Stämningsansökan: https://docdro.id/twg3cTn

[quote=GaltJohn|70996818]
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective

Ok. Hur samlar vi bäst ihop pengar till detta? Paypal?

Det är ju nån av oss som måste ta emot pengarna och beställa fuppen, för att sen ladda upp den här.

Teddypicker verkar vara en pålitlig person, men jag vet inte.
Jag har en anonym paypal, där jag fortfarande kan vara anonym för er.
Men som sagt, då måste ni andra lita på mig.
__________________
Senast redigerad av Budare123 2020-04-01 kl. 15:34.
Citera
2020-04-01, 15:45
  #1406
Medlem
GaltJohns avatar
[quote=Budare123|70997393]
Citat:
Ursprungligen postat av GaltJohn

Det är ju nån av oss som måste ta emot pengarna och beställa fuppen, för att sen ladda upp den här.

Teddypicker verkar vara en pålitlig person, men jag vet inte.
Jag har en anonym paypal, där jag fortfarande kan vara anonym för er.
Men som sagt, då måste ni andra lita på mig.

Du har varit aktiv länge nog för att i mina ögon ha tillräckligt med förtroende
Citera
2020-04-01, 17:24
  #1407
Medlem
https://www.st.nu/artikel/tinder-rom...en-pa-skonsmon
Citera
2020-04-01, 17:44
  #1408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
https://www.st.nu/artikel/tinder-rom...en-pa-skonsmon

Några citat innan de låser artikeln.

Citat:
Innan mannens död hade han och den nu mordåtalade kvinnan träffats via Tinder och haft ett kort förhållande. Efter en tid gjorde den 25-åriga kvinnan slut men pojkvännen, en man i 30-årsåldern, hade svårt att acceptera det och fortsatte att kontakta henne, enligt polisens förundersökning.

Av förundersökningen framgår det att alla i sällskapet var kraftigt berusade eller påverkade av droger. Stämningen bland ett par av männen ska ha varit hätsk och hatisk mot expojkvännen. Men uppgifterna om vad som skedde när sällskapet kom fram till hans bostad går isär.

Mannen blödde kraftigt och flydde in i lägenheten där han senare avled, och de misstänkta gärningsmännen försvann från platsen.


Dagen därpå upptäckte boende blodspår i trappuppgången och larmade 112 – kort därefter hittade polisen mannen död i hans bostad.


När polisen kontaktade exflickvännen var hon i så dåligt psykiskt skick att hon fick föras med ambulans till sjukhus. Polisen hittade även blodspår i hennes bostad och kort därefter greps hon misstänkt för delaktighet i expojkvännens död.

Allt eftersom ringades även de fyra misstänkta männen in och greps, bland annat i Bodö i Norge, och häktades för mord.

Enligt henne ska männen ha hoppat på expojkvännen och därefter såg hon att det började droppa blod.

Hon säger vidare att hon inte vågade berätta för polisen vilka de andra personerna var eftersom hon var rädd att samma sak skulle hända henne.

Även de andra advokaterna, bland andra Leif Silbersky som försvarar en av 25-åringarna, säger att hans klient förnekar brott.

– Min enda kommentar är att han förnekar att han gjort sig skyldig till något brott. Han har inte varit inblandad i något brott och inte gjort sig skyldig till det som åklagaren lägger honom till last, säger Leif Silbersky.

En 25-årig man åtalas för både mord och skyddande av brottsling då han ska ha bränt upp kläder som burits av en av gärningsmännen.

– Han har inte deltagit i något våld mot målsägande och inte i någon planering av något mord. Han har gjort vissa iakttagelser av mordet och blev på grund av det han såg chockad och bestört.

De misstänkta har under polisförhören gett helt olika versioner av händelseförloppet. Några har medgivit att de varit på platsen men hävdat att de själva inte deltagit i misshandeln. Alla fem nekar till att ha utfört själva mordet. De har inte heller kunnat ange något egentligt motiv annat än att någon eller några i sällskapet var arg över hur mannen hade behandlat sin förra flickvän.
Citera
2020-04-01, 18:24
  #1409
Medlem
TuvaLies avatar
[quote=MissDetective|70995257]
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Vi kanske skulle lägga ihop till fuppen. Blir nog ganska dyrt.[/QU


Registrator Sundsvalls Tingsrätt - TSV
12:10 (för 1 timme sedan)
till mig

Innan vi kan göra ett eventuellt utlämnande av förundersökningsprotokollet måste en sekretessprövning göras av en domare.
Vi sänder endast i pappersform och mot avgift enligt avgiftsförordningen och vi måste ha en faktureringsadress som vi kan skicka handlingarna till.

Pappperskopia, 1-9 sidor gratis

Papperskopia, 10 sidor 50 kronor

Papperskopia, fler än 10 sidor 50 kronor + 2 kronor per sida.

Till detta tillkommer eventuellt porto eller

postförskottskostnad.



Tryckfrihetsförordningen (1949:105) 2 kap 16 §.



Förundersökningsprotokollet är på 938 sidor och kostnaden blir 1 906:-

Hr de stängt ner Möjligheten att få den elektroniskt?
Citera
2020-04-01, 19:01
  #1410
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Hr de stängt ner Möjligheten att få den elektroniskt?

Det är så att domstolar ofta skickar ut förundersökningsprotokoll utan kostnad till journalister. Vi vanliga dödliga får betala för att få papperskopior istället.

Vi kan fundera om det är i linje med lagstiftningen att göra på detta viset, men eftersom en anmälan till JO måste vara undertecknad med riktig identitet (JO utreder inte anonyma anmälningar) har ingen på Flashback hittills tagit steget och anmält. Vad jag vet.
Citera
2020-04-01, 21:19
  #1411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Några citat innan de låser artikeln.


Nåns pappa/mamma har kostat på sin pundarunge en riktigt advokat i detta elände..
Leif Silbersky är inte gratis och tar inte statliga skitmål som detta i regel..

Va nice de är med förnekelse i "överklassen"... Nä min lilla söta dununge är världens bästa och har aldrig provat droger eller alkohol, går i kyrkan på söndagar och knypplar på fredagskvällen med sin gamle farmor..
Citera
2020-04-01, 21:38
  #1412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Nåns pappa/mamma har kostat på sin pundarunge en riktigt advokat i detta elände..
Leif Silbersky är inte gratis och tar inte statliga skitmål som detta i regel..

Va nice de är med förnekelse i "överklassen"... Nä min lilla söta dununge är världens bästa och har aldrig provat droger eller alkohol, går i kyrkan på söndagar och knypplar på fredagskvällen med sin gamle farmor..

Ingen mamma eller pappa betalar extra för Silbersky. Det är vi skattebetalare som betalar.
Citera
2020-04-01, 21:38
  #1413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Nåns pappa/mamma har kostat på sin pundarunge en riktigt advokat i detta elände..
Leif Silbersky är inte gratis och tar inte statliga skitmål som detta i regel..

Va nice de är med förnekelse i "överklassen"... Nä min lilla söta dununge är världens bästa och har aldrig provat droger eller alkohol, går i kyrkan på söndagar och knypplar på fredagskvällen med sin gamle farmor..

Haha. Så är det verkligen inte i detta fall. Silbersky kostar inget extra och anhöriga tycker att den åtalade gjort ett dåligt val. Han är över 80år!
Citera
2020-04-02, 12:21
  #1414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Haha. Så är det verkligen inte i detta fall. Silbersky kostar inget extra och anhöriga tycker att den åtalade gjort ett dåligt val. Han är över 80år!

Ja dåliga val verkar ligga i linje med vad den åtalade gör..
Citera
2020-04-02, 12:40
  #1415
Medlem
Hur många är vi som vill gå ihop och begära ut fuppen? Det kommer att kosta 1906kr + portokostnad.
Om ni tycker att jag kan ta på mig att fixa detta, är det bara att köra. Jag har scanner hemma.
Citera
2020-04-02, 12:54
  #1416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Hur många är vi som vill gå ihop och begära ut fuppen? Det kommer att kosta 1906kr + portokostnad.
Om ni tycker att jag kan ta på mig att fixa detta, är det bara att köra. Jag har scanner hemma.

Jag kan tänka mig om vi blir 20 st iaf = en hundring per skalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in