2020-04-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg mener at TH eventuelt kan ha ringt til noen for be vedkommende om komme og hente og ta seg av valpen etter at han kom hjem (han dro hjem "cirka klokken 13.30") og fr han ringte til politiet ca kl 14.10.
https://www.vg.no/spesial/2019/direk...vnet/tidslinje

Jeg vet ikke hvem han eventuelt ringte til, hvis han ringte til noen.

I lpet av den tiden han var hjemme s er det ikke merkelig om han tenkte p at noen mtte ta seg av valpen og at han deretter ringte til noen.

Det ville jo ikke vre rart om noen tok seg av hvalpen. Det som er rart er om politiet skulle ha behov for rekonstruere at snnen kom og hentet hvalpen.

Det hadde ogs vrt interessant vite hvordan hvalpen reagerte p TH. Etter at AEH "forsvant".

Om hvalpen feks var fiendtlig mot TH, eller om den viste frykt overfor TH.
Citera
2020-04-17, 22:06
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Lng trd, vet ngon om norska polisen ser det som polisirt uppklarat?

Och jag kan inte norska sprket och kunde inte ha bidragit ens om jag sett kvinnan.
Svenska engelska tack.
Citera
2020-04-17, 23:42
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Lng trd, vet ngon om norska polisen ser det som polisirt uppklarat?

Politiet sier rett ut at de regner med lse saken. De snakker n om bevisrekker, ikke indisier. Alts i media. De har nok noen i kikkerten.
Citera
2020-04-18, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Politiet sier rett ut at de regner med lse saken. De snakker n om bevisrekker, ikke indisier. Alts i media. De har nok noen i kikkerten.

Det skal bli interessant se hvem som blir siktet
Citera
2020-04-18, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Alts du kobler lselyden til elektrikeren? Eller misforsto jeg deg? Her er mine funderinger:
Jeg tror at lydtesten omhandler lyder som har kommet med p opptaket av 112-samtalen. Mens TH str inne i huset og ringer politiet, er det noen som lser seg ut og kjrer vekk. Det betyr at det har vrt en person inne i huset samtidig med TH. Jeg tror politiet er ute etter finne ut om TH snakker sant om situasjonen. Kanskje har han sagt at han var alene og s tyder lydopptaket p at det m ha vrt en annen inne i huset rett fr og idet han ringte politiet.

Hva tenker du og dere andre om dette:
  1. Hvorfor var dren lst fra innsiden mens TH og denne personen var i huset?
  2. Hva gjorde denne personen p stedet og hvorfor kjrte vedkommende igjen da TH ringte politiet?
  3. Hvorfor ble ikke vedkommende igjen i Sloraveien og bisto TH i mtet med politiet?
  4. Hvorfor testet politiet med akkurat dette bilmerket/modellen?
I utdraget fra NRK sin artikkel 19. desember 2019 kan vi lese dette om testingen (se min understrekning):

Lselyder og bil som flyttes

Politiet gikk inn i boligen fr klokken 10 torsdag formiddag. Etterhvert kom en betjent ut og flyttet p en av bilene fr han gikk inn igjen. Dette gjentok seg to ganger. Utenfra kunne en ogs hre det som minner om en ytterdr som lses opp og igjen innenfra flere ganger. https://www.nrk.no/osloogviken/forsv...ert-1.14830486
Nei, jeg har ikke nevnt lselyder.

I motsetning til de fleste i trden, s er jeg ikke overbeviste om hvem som er GM i denne saken. Jeg synes vi har altfor lite opplysninger til trekke konklusjoner.
Jeg opplever ikke at politiet (eller media for den sak skyld) gir inntrykk av at de mistenker at TH er GM.
Politiet har sagt at de er 90% sikker p at saken blir oppklart, p det grunnlaget m vi tro at det finnes n eller flere gjerningsmenn som er mistenkt.

Derfor er det veldig intressant, at det tilsynelatende blir foretatt en rekonstruksjon, rundt samme tidsrom da elektrikeren hadde avtale med AEH p forsvinningsdagen.
Citera
2020-04-18, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

I motsetning til de fleste i trden, s er jeg ikke overbeviste om hvem som er GM i denne saken. Jeg synes vi har altfor lite opplysninger til trekke konklusjoner.
Jeg opplever ikke at politiet (eller media for den sak skyld) gir inntrykk av at de mistenker at TH er GM.
Politiet har sagt at de er 90% sikker p at saken blir oppklart, p det grunnlaget m vi tro at det finnes n eller flere gjerningsmenn som er mistenkt.

Derfor er det veldig intressant, at det tilsynelatende blir foretatt en rekonstruksjon, rundt samme tidsrom da elektrikeren hadde avtale med AEH p forsvinningsdagen.

Hehe, hva har klokkeslettet med saken gjre mener du ?
Citera
2020-04-18, 03:30
Medlem
Citat:

Jeg er enig i at det er interessant.
Teori:
Kanskje AE hadde stilt telefonen sin p lydls etter 9:14-samtalen. Kanskje noen kom i bil til Hagens hus noen minutter etter den samtalen, og vedkommende hadde forskt ringe til AE p vei dit men AE tok ikke telefonen (da hun ikke hrte at telefonen ringte) og den som ringte skulle avbryte anropet men bommet p tastene p telefonen slik at han/hun kom til svareren og det ble spilt inn en talebeskjed uten at han/hun visste det. P talebeskjeden hres det lyd fra en bil som parkerer utenfor Hagens hus og noen som lser opp dren fra innsiden (det kan ev ha vrt AE som lste opp dren da hun ev s at noen som hun kjente kom). Kanskje hun deretter satte seg inn i bilen frivillig (eller kanskje hun ble truet inn i bilen) og deretter kjrte vedkommende med AE i bilen og AE kom aldri hjem igjen?

I s fall tror jeg at politiet vet hvem som kom og at vedkommende har blitt avhrt av politiet.
Senast redigerad av POlROT 2020-04-18 kl. 03:51.
Citera
2020-04-18, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg er enig i at det er interessant.
Teori:
Kanskje AE hadde stilt telefonen sin p lydls etter 9:14-samtalen. Kanskje noen kom i bil til Hagens hus noen minutter etter den samtalen, og vedkommende hadde forskt ringe til AE p vei dit men AE tok ikke telefonen (da hun ikke hrte at telefonen ringte) og den som ringte skulle avbryte anropet men bommet p tastene p telefonen slik at han/hun kom til svareren og det ble spilt inn en talebeskjed uten at han/hun visste det. P talebeskjeden hres det lyd fra en bil som parkerer utenfor Hagens hus og noen som lser opp dren fra innsiden (det kan ev ha vrt AE som lste opp dren da hun ev s at noen som hun kjente kom). Kanskje hun deretter satte seg inn i bilen frivillig (eller kanskje hun ble truet inn i bilen) og deretter kjrte vedkommende med AE i bilen og AE kom aldri hjem igjen?
Hvis bilen frst sto parkert oppe ved innkjrselen, s var det Kanskje mulig se den p overvkingskamera ved kommunehuset (eller idet den kjrte inn gjennom innkjrselen).
Mulig det er det som gjr at politiet mener vite eksakt tidsrom for bortfringen - men jeg vet ikke om det gr an se innkjrselen derfra.
Citera
2020-04-18, 04:05
Medlem
Citat:
Hvis bilen frst sto parkert oppe ved innkjrselen, s var det Kanskje mulig se den p overvkingskamera ved kommunehuset (eller idet den kjrte inn gjennom innkjrselen).
Mulig det er det som gjr at politiet mener vite eksakt tidsrom for bortfringen - men jeg vet ikke om det gr an se innkjrselen derfra.
Det kan hende at det var slik. Eller kanskje det vitnet som s den bilen som kjrte over plenen ved boligblokkene hadde rukket fotografere bilen og/eller greide merke seg kjennetegn ved bilen og bilfreren (selv om vedkommende sa i intervju i avisen at han ikke hadde gjort det). Kanskje vitnet hadde blitt bedt om av politiet ikke gi alle detaljer til avisen. Kanskje vitnet visste nyaktig klokkeslett for den bilkjringen.
Citera
2020-04-18, 04:17
Medlem
Da overlater jeg forumet til de to mest forskrudde brukerne ever
Citera
2020-04-18, 07:16
Medlem
Jeg tror spenningen i saken n frst og fremst gjelder ... nr TH vil bli siktet og varetektsfengslet ... og nr og hvor levningene av AEH vil bli funnet.

Jeg tror politiet har funnet ugjendrivelige beviser mot TH p stedet i Sloraveien 4, og i trusselbrevet. Kanskje ogs knyttet til kryptovalutakontoene.

Og s er det hvordan drapet og stagingen ble gjennomfrt. Og hvorfor, hva var motivet, der er jeg ikke sikker p om vi noengang vil f full klarhet, men jeg tror at det er avdekket ihvertfall mulige del-motiver. Jeg tror det vil komme noen grufulle detaljer.

Jeg tror ogs vi vil f vite litt av innholdet i disse minst tte e-postene som han har sendt for " hjelpe" politiet. Hvorav minst n e-post skal ha vrt p 20 (!) sider.

Og jeg hper politiet blir ferdige med etterforskningen "fr sommeren". Og at de forbereder en rask rettergang. Mange detaljer vil ikke bli offentliggjort fr under straffesaken.
Citera
2020-04-18, 10:34
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror spenningen i saken n frst og fremst gjelder ... nr TH vil bli siktet og varetektsfengslet ... og nr og hvor levningene av AEH vil bli funnet.

Jeg tror politiet har funnet ugjendrivelige beviser mot TH p stedet i Sloraveien 4, og i trusselbrevet. Kanskje ogs knyttet til kryptovalutakontoene.

Og s er det hvordan drapet og stagingen ble gjennomfrt. Og hvorfor, hva var motivet, der er jeg ikke sikker p om vi noengang vil f full klarhet, men jeg tror at det er avdekket ihvertfall mulige del-motiver. Jeg tror det vil komme noen grufulle detaljer.

Jeg tror ogs vi vil f vite litt av innholdet i disse minst tte e-postene som han har sendt for " hjelpe" politiet. Hvorav minst n e-post skal ha vrt p 20 (!) sider.

Og jeg hper politiet blir ferdige med etterforskningen "fr sommeren". Og at de forbereder en rask rettergang. Mange detaljer vil ikke bli offentliggjort fr under straffesaken.

Var en e-post p 20 sider!!! Det er vanvittig. Har det sttt i media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in