Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-28, 12:45
  #1
Medlem
Jag har ett elbolag som skickat ett autorespons där man påstår att man har mycket att göra. Vad är norm och typiskt när det gäller frister av denna typen, att ett företag återkommer till en kund? Är det två, tre eller fyra veckor i ett sådant här läge?

Min bank har också mycket att göra men de återkom redan nästa dag. Finns det någon tumregel här?
Citera
2020-04-28, 12:48
  #2
Medlem
Lyft på luren och ring och var jobbig.

Men för att svara på din fråga finns det inga regler när man måste återkomma med ett svar.
Citera
2020-04-28, 12:57
  #3
Medlem
Myndigheter har regler/krav och det händer att myndigheter får kritik av JO för att det inte sker tillräckligt snabbt. Kundservice vid företag/organisationer, som detta gäller, kan ha sina egna riktlinjer. Vet folk som gått ur facket när de inte fått någon reaktion på frågor eller förslag. Man kan klaga uppåt om folk inte anses sköta sitt jobb.
__________________
Senast redigerad av storkvitter 2020-04-28 kl. 13:04.
Citera
2020-04-28, 13:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkvitter
Myndigheter har regler/krav och det händer att myndigheter får kritik av JO för att det inte sker tillräckligt snabbt. Kundservice vid företag/organisationer, som detta gäller, kan ha sina egna riktlinjer. Vet folk som gått ur facket när de inte fått någon reaktion på frågor eller förslag. Man kan klaga uppåt om folk inte anses sköta sitt jobb.

stort tack för att du tog dig tid att svara. jag låter det vara, låter det jäsa till sig sedan tar jag det till konsumentverket. så får vi se vad de säger där, för det är ett företag som är ökänt för att bete sig som skitar mot kunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in