2020-05-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad är det som inte stämmer med din då? Svenska kanalerna?

Har testat lite olika vissa har riktigt bra på dem svenska kanalerna sämre på utländska dock.
Vissa har ingen EPG alls varken på svenska eller utländska.

Det verkar som man kan ha EPG från annat håll men frågan är dock hur och var.
Verkar finnas kostnadsfritt och mot en slant.
2020-05-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desperatodeluxe
Har testat lite olika vissa har riktigt bra på dem svenska kanalerna sämre på utländska dock.
Vissa har ingen EPG alls varken på svenska eller utländska.

Det verkar som man kan ha EPG från annat håll men frågan är dock hur och var.
Verkar finnas kostnadsfritt och mot en slant.
Din leverantör ska kunna bistå dig med en epg-länk som funkar.
2020-05-03, 20:51
Medlem
Hur ser det ut för er alla här förresten med den populäraste serien efter Tiger King det vill säga The Last Dance. Har ni övriga den genom er VOD? Hur många avsnitt i sådana fall?
2020-05-03, 20:52
Medlem
Citat:
Din leverantör ska kunna bistå dig med en epg-länk som funkar.
Så om man bestämmer sig för att välja en med exempelvis bra utländska kanaler men ingen EPG för dessa utländska kanaler så är man körd?
Senast redigerad av desperatodeluxe 2020-05-03 kl. 20:56.
2020-05-03, 21:20
Medlem
Citat:
Hur ser det ut för er alla här förresten med den populäraste serien efter Tiger King det vill säga The Last Dance. Har ni övriga den genom er VOD? Hur många avsnitt i sådana fall?

Dessa laddades upp idag hos min leverantör:

The Last Dance S01E03
The Last Dance S01E04
2020-05-03, 21:24
Medlem
Citat:
Så om man bestämmer sig för att välja en med exempelvis bra utländska kanaler men ingen EPG för dessa utländska kanaler så är man körd?

Nej, körd är du.

Vilka kanaler och vilka länder är det som din leverantör inte har epg till?
2020-05-03, 23:18
Medlem
Citat:

Citat:
Nej, körd är du.

Vilka kanaler och vilka länder är det som din leverantör inte har epg till?

Skulle såklart stå:

Nej, körd är du inte....

Hann inte redigera innan tiden tog slut 🙈🙈
2020-05-04, 18:31
Medlem
Citat:

Vissa verkar vara snabbare än andra.
Dock verkar ingen vara supersnabb dessvärre.

Min leverantör släppte idag.

The Last Dance S01E05
The Last Dance S01E06
2020-05-05, 18:01
Medlem
Citat:
Min leverantör släppte idag.

The Last Dance S01E05
The Last Dance S01E06

Det är supersnabbt Uppmärksammade också att det gick snabbare med E05 och 06 hos diverse leverantörer. E03 och E04 tog ju flera dagar medans E05-E06 inte ens tog en liksom.
Underligt men absolut E05 och E06 gick supersnabbt.

Angående mitt tidigare inlägg om EPG så gjorde jag bort mig lite man kan inte jämföra lista kontra EPG utan måste gå igenom kanal för kanal. Flertalet kanaler är exempelvis Live-event kanaler.
Men med detta sagt så saknas det hos de jag testat kanske 20 EPG kanaler.
Och utländska tresiffrigt men man får väl leta om det inte passar som tidigare svarade mig här ovan.

En annan sak jag uppmärsksammat gäller nog alla leverantörer?
Man kan gömma grupper av kanaler som man inte vill se men när sedan listan uppdateras kommer de länder man gömt tillbaka. I alla fall genom dem appar och enheter jag testat.
Någon som vet en smidig lösning man själv kan applicera utan leverantörs inblandning?
2020-05-05, 18:56
Medlem
Citat:
Det är supersnabbt Uppmärksammade också att det gick snabbare med E05 och 06 hos diverse leverantörer. E03 och E04 tog ju flera dagar medans E05-E06 inte ens tog en liksom.

Angående mitt tidigare inlägg om EPG så gjorde jag bort mig lite man kan inte jämföra lista kontra EPG utan måste gå igenom kanal för kanal. Flertalet kanaler är exempelvis Live-event kanaler.
Och utländska tresiffrigt men man får väl leta om det inte passar som tidigare svarade mig här ovan.

Man kan gömma grupper av kanaler som man inte vill se men när sedan listan uppdateras kommer de länder man gömt tillbaka. I alla fall genom dem appar och enheter jag testat.
Någon som vet en smidig lösning man själv kan applicera utan leverantörs inblandning?

Beroende på vad du kör för box så kan man välja bort länderna man inte vill ha.
2020-05-06, 00:51
Medlem
Dickassos avatar
Citat:

Jag har ju en egen dashboard där jag kan plocka i listan och ta bort länder/grupper jag vill. Är bara bocka bort dom. Och där kan kan också hämta min EPG, förlänga mina kanaler direkt, lägga till fler linor, felanmäla, kopiera m3u i olika format osv.

Har inte alla det?
2020-05-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Jag har ju en egen dashboard där jag kan plocka i listan och ta bort länder/grupper jag vill. Är bara bocka bort dom. Och där kan kan också hämta min EPG, förlänga mina kanaler direkt, lägga till fler linor, felanmäla, kopiera m3u i olika format osv.

Har inte alla det?

Nej, alla leverantörer kör inte det så.

Men den du kör har ju haft det så ett bra tag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in