Citat:
Ursprungligen postat av
Saito
EU bör kasta ut dem utan avtal och sedan sätta upp gigantiska skyddstullar mot dem. Det anser jag.
Jag menar att man skall samarbeta. Det skall vara lätt att gå med eller ur EU. Jag tror inte heller att internationella regler tillåter att sätta upp skyddstullar mot ett land. Man kan inte ha olika tullar mot olika länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Ja? Det där är inget mot vad USA kräver. USA vill att britterna ska ge bort sin sjukvård och betala dubbla läkemedelspriser. Bland mycket annat.
Du glömmer vilka krav britterna ställer men till och med någon som är så faktaresistent som du förstår förstås att britterna är den svaga parten här. Precis som alla som var mot utträdet förstod och alla som var för utträdet förnekade.
Britterna har åtagit sig att betala det de är skyldiga. Det handlar bland annat om Nigel Farages pension.
De är redan ute utan permanent avtal. Vad de förhandlar om är om deras tillfälliga avtal ska ändras till ett permanent.
Vad förhandlingar med USA kommer att ge, får vi se. Dessa förhandlingar har ju inte kommit igång förrän efter nästan 4 år.
Tillståndet under det tillfälliga avtalet är ju nästan likadant som att vara med i EU. (Förutom representationen i Bryssel.) Man måste i praktiken gå ur EU.
Politikerna från EU och Storbritannien samarbetar i att inte genomföra Brexit. De brittiska politikerna försöker inte gå ur EU på ett seriöst sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
flygandetiger
Inbördeskriget kan inte vara långt bort nu för Storbritannien. Självaste Nigel Farage, står och bevakar gränsen där myndighetspersonal fortsätter hjälpa illegla invandrare in i landet:
video finns här.
Vad tror ni? Smäller det innan 2025?
Citat:
Ursprungligen postat av
Saito
Vad har detta med Brexit att göra?
Jag gissar han menar att folk kan bli så missnöjda med politikerna att det uppstår oro i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Det är Britterna som måste ha ett avtal. EU gynnas av ett avtal, men kan även leva med att GB lämnar avtalslöst.
Detta är grundförutsättningarna, och den som tror att man får vad som är "rättvist" är naiv. Man får vad man förhandlar sig till, inte vad man tycker sig ha rätt till, och jämförelser med avtalsvillkor med andra länder är meningslösa i sammanhanget.
EU kommer icke desto mindre att behandla GB som vänner och allierade i sammanhanget (vilket är mer än vad de förtjänar pga sin hybris och oförmåga till självinsikt) men det har EU råd med, och mer än så kan inte GB räkna med.
Fast EU (ex. Merkel) har uttryckt oro att Storbritannien blir för starkt om det blir fritt från EU.
...
4 år efter folkomröstningen är Storbritannien fortfarande i praktiken med i EU. (Förutom att representationen i Bryssel är borta.) Varje vecka som går, medan brittiska och EU-politiker påstår att de inte kan komma överens, läcker 2 miljarder av brittiska skattebetalares pengar till EU, utan hjälpa britterna på något vis. Det är oacceptabelt, menar jag bestämt.