2020-05-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Har ikke lest noen kommentar p dette fra podden, episode 2. At AEH hadde ftt seg ny komfyr til 70.000.
Det tyder jo ikke akkurat p gjerrighet da.

Sa ikke naboen at den ble brukt til kantinevirksomhet? At hun lagde mat til de p jobb med den, som hun kjrte bort med hver dag? Det var inntrykket jeg fikk. Kjpt p firmaet da sikkert. Men jo, det hrtes flott ut. Og det hrtes ut som hun var stolt av den.
Citera
2020-05-08, 18:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det r hr du gmmer dig numera, Lonnrot? Snart pratar du flytande norska. Spnnande trd detta numera nr den har tagit fart rejlt.

TH r en fri man sger man p VG nu (tillflligt?). Och norska polisen river antagligen av sig hret nu. Hoppas att det var rtt beslut av Hyesterett. Svrt att veta vad man ska tro.

Och av ngon anledning fr man lust att se Gudfadern igen.

"Mr. Corleone never asks a second favor once he's refused the first, understood?"
―Tom Hagen, The Godfather

Goddag Frken,
Jo, jag tnkte norrmnnen kanske kunde behva en extra hand.

De verkar f.n. lida lite av en annan sorts problem n vi gr. Det r intressant i sig sjlv.
Citera
2020-05-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Sa ikke naboen at den ble brukt til kantinevirksomhet? At hun lagde mat til de p jobb med den, som hun kjrte bort med hver dag? Det var inntrykket jeg fikk. Kjpt p firmaet da sikkert. Men jo, det hrtes flott ut. Og det hrtes ut som hun var stolt av den.

Ja, det er nok sant. Men tenkte at siden det ble ppekt hvor mye den kostet - s var det en grunn til det.
Citera
2020-05-08, 18:28
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Typisk. Hvis man etterspr andre alternativer/hendelsesforlp enn at TH kan st bak som morder eller oppdragsgiver, s kommer det ingen vettuge svar. Hvorfor? Fordi det ikke finnes noen andre alternativer enn at TH str bak. All logikk tilsier at TH str bak dette.

Selvsagt er det TH som str bak dette drapet, den eneste som har et plausibelt motiv. Mine tanker gr til den stakkars dama som har mttet leve med denne fyren og som endelig hadde funnet en vei ut av dette misserable livet. Synd at to "tvilsomme" (losjebrdre?) lagmannsrettsdommere forkludrer Politiets arbeid, men det er nok bare et sprsml om tid fr gubben ryker inn bak murene igjen og da for godt.
Citera
2020-05-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Ja, det er nok sant. Men tenkte at siden det ble ppekt hvor mye den kostet - s var det en grunn til det.

Det var det nok.
Citera
2020-05-08, 18:37
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Ville du dratt heim? De kan arrestere han nr som helst, hadde det ikke vrt s mye media hadde de bare slengt p noe tullball s hadde han blitt arrestert og fengslet allikevel.
Han bor skert hos dottern, som tidigare, sen ker han p jobbet kl 9 mndag.
Citera
2020-05-08, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Selvsagt er det TH som str bak dette drapet, den eneste som har et plausibelt motiv. Mine tanker gr til den stakkars dama som har mttet leve med denne fyren og som endelig hadde funnet en vei ut av dette misserable livet. Synd at to "tvilsomme" (losjebrdre?) lagmannsrettsdommere forkludrer Politiets arbeid, men det er nok bare et sprsml om tid fr gubben ryker inn bak murene igjen og da for godt.

Losje er noe dritt. Det skulle vrt forbudt med slike brorskap. Jeg s en liste en gang over medlemmer som var i losjen, og det var overraskende mange journalister som var medlem der, i tillegg til dommere, politifolk, advokater, arktitekter osv. N vet vi vel ikke sikkert om TH er medlem der da. Ihvertfall ikke den vanlige losje, det m isfall vre noe hemmelig brorskap.
Synd i AE som har mttet holdt ut med TH i alle disse rene ja. Og nr hun endelig samler sine siste krefter for dra sin vei, s blir hun stoppet fr hun kom s langt.
Citera
2020-05-08, 18:43
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"p samma freml i bostaden", freml i singularis allts. Man undrar vad det kan vara fr freml. Det kan ju inte grna vara mordvapnet, med hennes DNA p bilan (whatever) och hans p skaftet. S dum r inte en man som har brjat med tv tomma hnder, och skapat sig en enorm frmgenhet.
Framfr allt skulle inte Eidsivating lagmannsrett ha upphvt hktningen om det hade rrt sig om mordvapnet.
Citera
2020-05-08, 18:44
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Hoppas att det var rtt beslut av Hyesterett. Svrt att veta vad man ska tro.

Hgsta domstolen kan inte testa bevisen, de tittar p fallet. S att polisen verklagade till Hgsta domstolen var bara fr att frlnga frvar, s att de kunde gra ngra fler utredningar och gripa den medskyldige. Men tyvrr luktar det inte srskilt bra i Lagmannsrettens avgrande. Tyvrr finns det en hel del frimurare innom rttsvsendet domare och blandt advokater och "Fru Justitias" vikt r frmodligen inte alltid rtt instllt.
Citera
2020-05-08, 18:53
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marwie
Ngon som vet vem som fljde efter bilen?
direkt efter att de lmnat fengslet brjade en bil kra frn vnster og fljde efter bilen med TH.
ngon som vet ngot om det?
Det var skert politi. Eller dottern.
Citera
2020-05-08, 18:55
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Losje er noe dritt. Det skulle vrt forbudt med slike brorskap. Jeg s en liste en gang over medlemmer som var i losjen, og det var overraskende mange journalister som var medlem der, i tillegg til dommere, politifolk, advokater, arktitekter osv.

Ja, det samme har jeg lagt merke til. Jeg fikk selv tilbud en gang i tiden og foretok da endel underskelser og det er veldig ,mange journalister som er med der. Heldigvis takket jeg nei og i ettertid har jeg jo forttt hvorfor frimureriet er s interessert i favne journalister. De gravende selvstendig tenkende journalister er desverre en utdende rase og en finner dem ikke lenger innen MSM (main stream media) desverre. De journalister som har ryggrad, f.eks tidligere redaktr i Bygdeposten Irene Mjseng som skrev om det skjulte Norge for 20 r siden, fikk f.eks. sparken fordi hun skrev om slikt kameraderi.
Citera
2020-05-08, 19:00
Medlem
La si TH virkelig er uskyldig, og det viser seg at RU str bak. Hva kan motivet vre?
Kanskje RU har en fetisj for eldre damer og hans fantasi har bygd seg opp rundt kidnappe mammaen til kompisen, voldta og drepe henne?
Jeg har ogs hele tiden flt at TEH enten vet noe eller har vrt involvert. Enten ved at han skjnner det kan vre kompisen eller at noe har skjedd noe som AEH vet om dem som ikke mtte komme ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in