Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Fler vel at selv politiet kan vel vre s dumme at de tror denne fyren er innblandet s hvorfor gjr de dette, de m jo ha noe mer p han vil jeg tro?

ske p nettet etter kidnapping, drap og kryptovaluta er det sikkert mange som har gjort etter denne hendelsen fant sted. S veldig rart at politiet vektlegger dette.

De m jo ha noe mer enn dette p han.

Jeg tror RU har skt p noe spesifikt. Noe RU m ha, enten sett trusselbrevet og kryptoopplegget for kunne ske p, eller, ha forfattet trusselbrev og eller kryptoopplegg selv for kunne vite.

I og med at skene kan ha vrt etter at AEH forsvant, kan det hende at han har ftt info fra familien.
Citera
2020-05-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Enkelte journalister og folk som jobber i avisen vet faktisk mer enn de kan skrive.
Eksempelvis den artikkelen du publiserte i gr om en nr-hagen de mener snart blir pgrepet som er avhrt tidligere. Avisen vet garantert hvem dette er.
De vet ogs navnet til JPU selv om de ikke poster dette, og antagelig flere som visste om dette fr han ble pgrepet ogs i og med at de var s raskt p stedet.
S det kan stemme at journalisten har mer informasjon enn de har lov skrive, og de har ofte informasjonen i ferdige artikler slik at de kan publisere med en gang de fr klar signal.
En annen problemstilling her er heller at journalisten ikke klarer holde sin taushetsplikt og sladrer til sin venn, som igjen skriver her.
Takk for informasjon! Det er veldig synd at ikke alle journalister greier holde sin taushetsplikt. Det som slike journalister gjr kan jo vre til skade bde for etterforskningen og til belastning for involverte og prrende, venner og flere.

En annen ting er at jeg velger ikke tro p rykter. Hvem som helst kan finne p dikte opp ting og skrive usanne detaljer fra saker p et forum og pst at de har informasjonen fra politiet, journalister eller andre.
Citera
2020-05-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De arbetar.
Takk! Jeg hper at de har en god plan.
Citera
2020-05-09, 12:47
Medlem
Citat:
Nytt for meg at TH har alkoholproblemer. Det gr s mye rykter, noe jeg synes er rart er at noen forteller at de observerte et helt greit ekteskap, mens andre sier ekteskapet var turbulent. Heller har vi vel ikke ftt noen forklaring p hva som menes som turbulent.Var han voldelig ( evnt.voldelig nr han drakk) var han dominerende, drakk han mye. Var AEH en selvutslettende kvinne som fant seg i mye? Alt dette vet jo politiet men ikke vi da.

Og hvordan kan folk som kjente de vurdere s forskjellig tro?

ja, trodde det var kjent for allmennheten? Har lest det flere steder, og ogs ftt det bekreftet.
Noen i min familie (ikke nre) bor i samme nabolag, og barna deres har ogs vrt innom i huset deres for leke med deres barn nr dem var sm. Jeg sttte p dem for et halvt r siden og det er jo naturlig snakke om blant annet aktuelle saker, spesielt siden de bor i omrde og de sa det samme at bde TH og AEH har hatt et turbulent forhold til alkohol, og generelt familien er litt "kaos".
Det betyr jo ikke at noen av dem har drept hverandre for det, men at saken er mystisk og pfallende.

Folk vil vel observere forskjellig ting og da oppfatte ting ulikt. Alle personer har ogs ulike grenser, s alkohol misbruk for noen kan vre drikke flere ganger i uka, men for andre kan det vre hver helg? Det vil alltid sikkert vre ulike tolkninger etter ulike opplevelser.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Tror ikke lengre de lser denne saken, hvis det ikke er TH eller noen andre i kretsen er det jo som leite etter en nl i en hystakk. De har ingen ledetrder i kriminelle miljer og hva er oddsene for finne henne hvis det ikke er i nrmiljet. Hun kan jo vre gravet ned hvor som helst i Europa og det blir i sfall flaks om noen skulle finne henne.

Gitt det er kidnapping er hun selvflgelig for lengst drept. Muligens har kidnapperne ftt de 10 mill. De vil selvflgelig ikke vge og komme med mer krav etter s lang tid. Det ville vre altfor risikabelt.

Jeg tror den eneste mten politiet kan finne ut av dette er utlove dusr for tips som frer til oppklaring.

Dette har s klart ikke politiet midler til og TH har s langt vrt lite interessert i denne muligheten.

S om det er kidnapping som gikk galt vil de aldri finne ut av det.
Det r faktiskt helt otroligt konstigt att TH icke har utfst en dusr/belning fr tips som leder till en eller flera GM, om han nu r o s k y l d i g.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
De sa p nyhetene idag tidlig at han blir avhrt klokken 12, og at dem deretter m ta stilling til om det skal bli noe fengslingsmte mandag? S om han slipper ut og m inn til fengslingsmte i mellomtiden vet jeg ikke? Kan vre at sndager ikke teller som virkedag?

Ja det kanske r 48 byrtimmar det handlar om. D vill man inte ka in julafton eller skrtorsdagens kvll.

nnu vrre p midsommarafton kanske. D slipper man inte ut frrn till krftpremiren.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-09 kl. 12:54.
Citera
2020-05-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De fr sikta p nn annan.
De har nok flere i kikkerten ja

Citat:
De sa p nyhetene idag tidlig at han blir avhrt klokken 12, og at dem deretter m ta stilling til om det skal bli noe fengslingsmte mandag? S om han slipper ut og m inn til fengslingsmte i mellomtiden vet jeg ikke? Kan vre at sndager ikke teller som virkedag?
Takk for informasjon! Det kan hende at det er slik som du skrev om virkedager.
Citera
2020-05-09, 12:50
Medlem
wwrs avatar
Tack fr alla bra frklaringar hr. Men hur var det med underskningen av huset.

Hittade polisen ngot onormalt nr huset undersktes 2018?
Citera
2020-05-09, 12:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Jeg hper at de har en god plan.

Det skulle jag hlla fr sannolikt. Annars skulle nog pressen beskriva personens initiala misstnklighet annorlunda.
Citera
2020-05-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tack fr alla bra frklaringar hr. Men hur var det med underskningen av huset.

Hittade polisen ngot onormalt nr huset undersktes 2018?
I siste del av denne artikkelen str det om spor i huset:
https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...ngt-1.14998946

og her:

Slepespor:
"De spesielle sporene skal ha vrt noe av det frste ektemannen Tom Hagen (68) fortalte om da han varslet politiet, fr VG opplyst."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...pespor-i-huset

Her er det fleste VG-artiklene om saken samlet:
https://www.vg.no/spesial/2019/direk...avnet/artikler
Senast redigerad av POlROT 2020-05-09 kl. 12:56.
Citera
2020-05-09, 12:53
Medlem
Citat:
ja, trodde du mente at snnen selv var her i forumet. At noen sier de kjenner han og beskriver han som en god gutt kan vre sant eller ikke sant. Hvem som helst her kan jo skrive det.

Ja, jeg tror ikke han fysisk har drept hun selv, men jeg tror han kan vre med p det med TH dersom TH skulle ha bedt han om hjelpe han med det. Dersom TH er en s kontroll freak og har et spass kaos liv som jeg har hrt i forhold til alkohol og psyke (samt resten av familien), s er det ikke sikkert han hadde klart si nei til sin far selv om han er en mammagutt. Det ser man jo i mange saker p grunn av redsel for far. Uansett s blir dette bare spekulasjoner fra min side.

Nytt for meg at TH har alkoholproblemer. Det gr s mye rykter, noe jeg synes er rart er at noen forteller at de observerte et helt greit ekteskap, mens andre sier ekteskapet var turbulent. Heller har vi vel ikke ftt noen forklaring p hva som menes som turbulent.Var han voldelig ( evnt.voldelig nr han drakk) var han dominerende, drakk han mye. Var AEH en selvutslettende kvinne som fant seg i mye? Alt dette vet jo politiet men ikke vi da.

Og hvordan kan folk som kjente de vurdere s forskjellig tro?
Citera
2020-05-09, 12:54
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
De har nok flere i kikkerten ja

Takk for informasjon! Det kan hende at det er slik som du skrev om virkedager.
Det gr alltid historier om taktiske dager for arrestasjoner mht til disse timene. Norge skal visstnok vere kritisert av menneskerettighetsorganisasjoner for spekulere og strekke disse grensene . Jeg har ikke sjekka om dette stemmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in