2020-05-09, 23:49
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Snn tenker jeg ogs, men noen mener siktelsen m knyttes opp mot hva som ble utfallet, og der mener de vel det er snakk om drap?
Jeg tror en tiltale m ha den presisjonen, og ikke siktelse. Jeg er usikker. Skal bli spennende hre hva som blir sagt om dette. Selvflgelig har ikke politiet endret hypotese og opplyst om dette gjennom en endret siktelse. jeg tror uansett at s lenge drapet bare er en hypotese og vi ikke vet noe med sikkert om konsekvensen av kidnappingsbrev, s tror jeg de kan kalle siktelsen for akkurat hva de vil. Jeg er dog ikke sikker p dette.
Citera
2020-05-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Det r inte intellektuellt logiskt nei. Jag fr knslan av att Polisen spelar ett spel och jag tror polisen frsker bryta ner RU p ett stt.

Og det har de klart i og med at RU n sletter kommentarer p sosiale media.
Citera
2020-05-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Og det har de klart i og med at RU n sletter kommentarer p sosiale media.
Spass, da regner jeg med at han lukker sin FB profil snart. Godt vi har snoket ferdig.
Gy om han googler seg selv n da, og kan lese vres teorier.

Lurer p om politiet flger med her ogs, kanskje de ser at vi har noen ideer og koblinger dem ikke har kommet p?
Citera
2020-05-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Spass, da regner jeg med at han lukker sin FB profil snart. Godt vi har snoket ferdig.

Lurer p om politiet flger med her ogs, kanskje de ser at vi har noen ideer og koblinger dem ikke har kommet p?

Klart at noen av dem flger med, ikke at de gjr det p jobben men p fritiden.
Citera
2020-05-09, 23:56
Medlem
Citat:

Han er nok godt kjent med denne trden, ikke umulig at han har noen innlegg her heller.
Citera
2020-05-10, 00:04
Medlem
Jeg synes at det er rart at om RU har vrt involvert i kryptorigget, at han sletter innleggene sine p sosiale medier frst n.

Siktelsen mot RU er endret til medvirkning til bortfring, stemmer det. Det betyr vel at han har innrmmet ha laget kryptorigget, men i den tro at det skulle brukes i en kidnapping og ikke et drap. Og at RU har fortalt hvem som ba han lage kryptorigget.

Det er ikke sikkert at RU har laget disse bitcoin-kodene. Det tror jeg det m vre en gammel mann som har gjort. Sprket.

Det skjer s mye n at det er vanskelig henge med. Ryken m f legge seg.
Citera
2020-05-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes at det er rart at om RU har vrt involvert i kryptorigget, at han sletter innleggene sine p sosiale medier frst n.

Siktelsen mot RU er endret til medvirkning til bortfring, stemmer det. Det betyr vel at han har innrmmet ha laget kryptorigget, men i den tro at det skulle brukes i en kidnapping og ikke et drap. Og at RU har fortalt hvem som ba han lage kryptorigget.

Det er ikke sikkert at RU har laget disse bitcoin-kodene. Det tror jeg det m vre en gammel mann som har gjort. Sprket.

Siktelsen ble endret fr avhret. (Med mindre han hadde et avhr i gr kveld ogs, men den ble endret fr avhrene idag)

Kan han innrmme dette i avhr, men at advokaten sier at han nekter straffeskyld og for ha noe med forsvinningen gjre i media?
Citera
2020-05-10, 00:10
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:

Jeg ser mange som tillegger aktrene her den logikken man forventer fra drevne kriminelle. Han sletter ikke gamle poster fordi han simpeltehen ikke tenker s langt. Hele denne saken er jo kok sammen av frstegangskriminelle, med kompetanse fra film, bker og teater. Naiviteten rundt stedet har jo tydelige preg av dette.
Citera
2020-05-10, 00:10
Medlem
Citat:
Men, se innlegget mitt over, selv om han knyttes til hva han har medvirket til "bortfring i flge brev og krypto", s m han vel ha visst hva utfallet kunne bli?

Det blir jo som si hvis du sender en bombe i posten til noen, s blir du bare sikta for oppbevare noe ulovlig og sende noe i posten, men utfallet ble at noen pnet pakken senere, men du blir ikke sikta for drap? Skal du da si at du ikke kunne vite at noen kom til pne pakken?

Jeg skjnner ikke forskjellen?

Nei.
Citera
2020-05-10, 00:11
Medlem
Citat:

Jeg tror gutten er lurt opp i stry men at siktelsen str til an evt er sjekket ut.

TH har nok ftt formidlet kunnskap om krypo etc som han selv har brukt ?
Citera
2020-05-10, 00:11
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Nei.
Vi vet jo ikke utfallet her enn. Drap er en hypotese, s sammenligninga er ikke brukbar.
Citera
2020-05-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror gutten er lurt opp i stry men at siktelsen str til an evt er sjekket ut.

TH har nok ftt formidlet kunnskap om krypo etc som han selv har brukt ?

Ja. Tror helst det. RU har laget kryptorigget, men forsto ikke at det kunne bli brukt til drap, eller kidnapping.

Han nekter straffskyld. Det er nok fordi han har blitt lurt selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in