Citat:
Ursprungligen postat av
Men.vafan.kolla...
Hmmm, om det inte är något kroppsligt fel på dig så är min andra gissning att din självkänsla alt ditt självförtroende inte är lika stabilt som vanligt. Dessa 2 påverkar stresshormoner som påverkar hormonsystemet.
Rädsla brukar vara låg självkänsla...
Ångest brukar vara lågt självförtroende...
Sen är det omöjligt för mig att veta hur just din hjärna funkar. Men känn efter och läs på vad man kan göra för att påverka det dit du vill.
Lycka till!
Det här vill jag veta mer om. Exakt sådär jag känner och har känt en längre tid. Jag upplever en rädsla som jag inte hade innan missbruket, har även stora problem med min självkänsla. När jag börjar tänka mer sansat och klarare. De massa är åt helvete. Ångesten dyker också oftast upp där med och det kan vara vanlig ångest men framförallt social ångest.
Jag känner mig helt enkelt. Mer sårbar & känslig än jag var tidigare. De inget fel me de. Men vill ändå ja kontroll och förstå det bättre.
Just nu har jag inga verktyg för att hantera de.
Citat:
Ursprungligen postat av
george.sthlm
Du borde ha gjort tvärt om.
lagt ner spelandet och behållit alkoholen.
alkohol är en mycket potent drog med hög avslappnande och lugnande verkan.
Tror ändå det var ett smart val. Att va nykter och klar i huvudet borde ändå vara prio 1.
Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Yoga eller meditation regelbundet. Krävs dock att man gör det under en relativt lång tid.
Eller träning. Men yoga har definitivt hjälpt mig mycket, och då är jag inte ens en särskilt alternativ person i allmänhet.
Känner du till några bra på webben som jag kan hitta. Exempelvis på yout7ube?
Vanlig styrketräning kör jag redan så det är fine. Men testar det gärna!