2020-05-14, 15:19
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
https://www.nrk.no/norge/politiet-fa...gen-1.15015993

Joda og vi fikk det n
Dette var veldig bra og viktig. Uten denne avgjrelsen kunne det skjedd at eventuelle bevis funnet i huset ikke kunne brukes i en framtidig rettssak. Stemmer ikke det Aniani?
Citera
2020-05-14, 15:21
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Ja det tenker jeg, Hagen har vel sympatisrer i politiet ogs.
Antagelig, han er i hvert fall god venn med tidligere politimester i Lrenskog.
Citera
2020-05-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hvordan skulle de konkludere med at det er et drap der Hagen er skyldig etter n telefonsamtale med Hagen, og uten en gang ha vrt p stedet?

Helt uenig med deg der, jeg antar at TH har fortalt litt p telefon fr de traff han s etter min mening gitt det var kidnapping var dette veldig feil fremgangsmte.

Jeg begynner nesten lure p om han er uskyldig likevel. Da jeg i gr leste at kripos hadde vrt med p pengeoverfringen, s setter jo historien seg p en annen mte. N leser jeg at noen har stjlet identiteten til en uskyldig mann p Srlandet s begynner jo hele bortfringen virke ganske s komplisert noe bare profesjonelle kan ha gjort.
Det hres jo ut som det er mange involvert og da spr jeg meg hvor mange er involvert i dette da er man tilbake til start . For hvem er det som stjeler identiteter da, det er jo ikke hvem som helst vil jeg tro og man br kanskje ha kunnskap om langt mer enn krypto.

Jaja tiden vil vise, jeg ser den at han kanskje er den eneste som har motiv, men som saken utvikler seg begynner ogs jeg og lure. Jeg lurer ogs p hvorfor ikke politiet for lengst har gtt ut med at kripos var med p overfringen. Inntrykket vi har satt igjen med er at dette var noe TH og Holden holdt p med p egen hnd.
Citera
2020-05-14, 15:26
Medlem
Politiet fr lov til fortsette ransakingen i huset.

Hva om AEH kan vre begravd dypt under garasjegulvet eller under kjellergulvet ? Vil en likhund som de har brukt mye av tidligere, kunne lukte et lik hvis det ligger flere meter under jorda?

De vil vel uansett se om det er gjort endringer i gulvets overflate.

Men er TH uskyldig er det bare glemme den teorien.
Citera
2020-05-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Sprsmlet er hvem som disponerer den falsk ID men velfungerende mail-kontoen, og hvem som disponerer kryptovaluta-kontoene opprettet p falsk ID.

Det er mye som tyder p at betalingen p 10 mill NOK i kryptovaluta gikk til TH selv. Jeg forskte finne linken til hvor jeg fant pstand om at politiet mistenkte at TH hadde betalt til seg selv. Jeg fant den ikke, er s utrolig mange linker.

Hele krypto-rigget blir rullet opp i offentligheten n. Det er n en utvikling i saken nrmest time for time. Vent og se.
"VG fr videre opplyst at politiet ikke har kunnet utelukke at Tom Hagen har utbetalt belpene til seg selv, og ikke til noen ukjent motpart som angivelig skulle st bak forsvinningen. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-paagripelsen
Citera
2020-05-14, 15:29
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Her kan du vre inne p noe. Mulig TH har noe p VE? Hvorfor startet han hos TH i 2018? Hvorfor fikk han plass i styret hsten 2018? Vi vet n at han driver med snscootere og har mye med Kvitfjell gjre. Antagelig er han mannen som mangler alibi og benyttet en bil politiet har vrt interessert i den dagen, en annen bil enn sin egen, en leiebil ble det sagt. Han har ogs forbindelser til Sverige.
TH husker ikke engang navnet p denne "kryptomannen" eller "gutten" som han kaller ham. Men han peker p VE som en som vet mer. Neven kan alts kobles til JRU, i strre grad enn det TH kan.
Hva skjedde tidlig 90-tall, hvorfor sluttet VE hos TH den gangen? Kan VE ha et selvstendig motiv?
Jeg tenker at neven VE definitivt kan ha et selvstendig motiv. Han kan vre utpekt som, eller anse seg selv som, arvtager til store deler av THs business. Det kan vre grunnen til at han returnerte til TH Eiendom i 2018, etter ha vrt "ute i verden" noen r og opparbeidet seg diverse erfaringer andre plasser.

Vi vet at TH har 3 barn som ikke er egnet til overta, kanskje med unntak av presten. Men selv hun er neppe stpt til drive hele imperiet videre.

Dersom THs forretninger var konomisk truet, kan VE ha hatt en egeninteresse i delta i skadeforebygging.

Vi vet han han er en av f som TH anser som fortrolige og stoler p. Det er antagelig gjensidig.
Citera
2020-05-14, 15:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg har null tro p at TH selv besitter kompetanse i hvordan beg ID tyveri og benytte seg av andres eposter til etablering av kryptokonti - uten at vedkommende som eier eposten fr greie p det. Dette krever spesiell innsikt. Men enig i at livsbevis p morgenen ogs kontraindiserer affekt/coverup.

Jo, men innsikt/ kunnskap kan kjpes for penger(konsulent) eller man kan lre seg ting selv(autodidakt). Har du vett p bygge opp en formue p nesten to milliarder er du fullt kapabel til pne en konto, ID tyveri eller ikke.

Hva som er mest sannsynlig er en sak, men har jeg ikke sett noe endelig bevis p at AEH levde p morgenen.
Citera
2020-05-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Helt uenig med deg der, jeg antar at TH har fortalt litt p telefon fr de traff han s etter min mening gitt det var kidnapping var dette veldig feil fremgangsmte.

Jeg begynner nesten lure p om han er uskyldig likevel. Da jeg i gr leste at kripos hadde vrt med p pengeoverfringen, s setter jo historien seg p en annen mte. N leser jeg at noen har stjlet identiteten til en uskyldig mann p Srlandet s begynner jo hele bortfringen virke ganske s komplisert noe bare profesjonelle kan ha gjort.
Det hres jo ut som det er mange involvert og da spr jeg meg hvor mange er involvert i dette da er man tilbake til start . For hvem er det som stjeler identiteter da, det er jo ikke hvem som helst vil jeg tro og man br kanskje ha kunnskap om langt mer enn krypto.

Jaja tiden vil vise, jeg ser den at han kanskje er den eneste som har motiv, men som saken utvikler seg begynner ogs jeg og lure. Jeg lurer ogs p hvorfor ikke politiet for lengst har gtt ut med at kripos var med p overfringen. Inntrykket vi har satt igjen med er at dette var noe TH og Holden holdt p med p egen hnd.

Mener dette har vrt opplyst om tidligere, jeg tok det som et selvflge at pengeoverfringen ble overvket.
Citera
2020-05-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej. Tack. Tidsrummet fram till ~9:15 antar ytterligare tyngd. Han sitter framfr kameran. Mannen med 1,5 miljarder som diskuterar botcoin-utvinning med folk och har anstllda it-experter. Som vl handlar aktier med datorer. S frun ringer nr han r i eller just ute ur bild. Och sen r hon borta. En kvart efter att lmnade hemmet eller s. Klurigt. Hon kan inte bde leva och vara dd. Polisen br se tminstone alla mastuppkopplingar och inkommande och utgende samtal. ven en form av teknisk manick hemma p fasta ntet som instruerats att ringa ett externt nummer om den blir uppringd borde vl kunna ses i efterhand? En manick som sen kopplats ur och gmts.

terstr nn fysisk inrttning. Med tidsinstlllning. Fr han sms 8:56? Eller r det senare? r sms:et nn verifikation p att samtalet sen kommer komma? Eller att han nr telefonen frn nn utrustning han kan styra? Radiosndare? Eller exekverar han dem i serie fr att skert se att alibi-historien sen kan komma att hlla? Han borde ha trnat p det dr ocks p nt stt.

Inte fasen tar han hjlp med detta? Nn som sen hller tyst? Det skulle betyda att nn annan ringer frn AEs tfn i eller bredvid huset. Den personen borde ju d vara dd efter att frst ha varit dum. Eller THs bsta kompis. Eller fretagsledare.

Jag tror barnens klagan kanske kan tas till intkt fr att polisen mste g vidare. Med vad de har. Nya gon.

Jag tror polisen ligger fre oss nd.

Informasjon om samtaler og sms. Den telefonsamtalen som ble avsluttet 8:56 var inngende til AEs telefon.

Legg merke til at den utgende samtalen fra AEs telefon 9:14 er til et annet familiemedlem enn den sms-en som ble sendt 9:10 fra AEs telefon.

"Klokken 08.56: Anne-Elisabeth Hagen og en person som jobber i ektemannens selskap avslutter en flere minutter lang telefonsamtale."

"Klokken 09.10: En tekstmelding blir sendt til et familiemedlem fra Anne-Elisabeth Hagens telefon."

"Klokken 09.14: En utgende samtale fra Anne-Elisabeth Hagens telefon til et annet familiemedlem. Samtalen varer i omtrent to minutter"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...iets-tidslinje
Senast redigerad av POlROT 2020-05-14 kl. 15:38.
Citera
2020-05-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Njaa, ikke ndvendigvis, det at kontoen ble opprettet ved hjelp av ID tyveri var helt sikkert et forsk p anonymisere den mest mulig. Hva den skulle brukes til, eventuelt er brukt til tidligere vet vi jo ikke. Jeg vil si att det endelige beviset mot affekt/coverup er disse samtalene p morgenen. Levde AEH p morgenen er det ikke affekt.

Svidt jeg har ftt med meg s er det ikke bestridet fra politiets side at AEH var i live etter at TH forlot boligen om morgenen.
Citera
2020-05-14, 15:37
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men innsikt/ kunnskap kan kjpes for penger(konsulent) eller man kan lre seg ting selv(autodidakt). Har du vett p bygge opp en formue p nesten to milliarder er du fullt kapabel til pne en konto, ID tyveri eller ikke.

Hva som er mest sannsynlig er en sak, men har jeg ikke sett noe endelig bevis p at AEH levde p morgenen.

ID tyveri er ikke ndvendigvis vanskelig alt etter hvor god sikkerhet det er p PCen du skal inn i. Slenger du ut 500 mail med trojaner (keylogger) s fr du noen napp. Dette leker enkelte "elementer" i alle lag av IT verden seg med.
Citera
2020-05-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

Man godt sitte som anonym mottaker og sende penger til seg selv. Det er ikke noe KRIPOS hadde kunne avdekke ved sitte se p/delta i overfringen. Det forteller ingen ting om Hagens delaktig eller skyld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in